אירוע ספרותי חינם סביב השואה בבית עגנון בירושלים:

"הבנות של אלה משם": ערב ספרותי מיוחד לקראת יום השואה בבית עגנון בירושלים – חמישה סיפורי חיים של בנות הדור השני, שיעסקו בחוויית החיים של הילדים של מי ש"היה שם". הילדים הללו הם עכשיו בני חמישים ומשהו, שישים ושבעים, ועכשיו גם לקבוצה הזאת יש מסמן, יש שם –  "דור שני". יוצרת ועורכת: אסתר פלד; קוראות: רונית פיינגולד, חנה הרציג, שולה טולמן, מירי נתן ואסתר פלד; מוזיקה: עמית פישביין.

28 באפריל (19:00), בית ש"י עגנון, קלוזנר 16, ירושלים. הכניסה חינם.


זיכרון בסלון ב"בית הירושלמי למנהיגות נשים", 1.5, 19:30, בר יוחאי 9, קטמון:

שיתוף פעולה בין "הבית הירושלמי למנהיגות נשים" של המחלקה לפיתוח מנהיגות וקידום נשים בעיריית ירושלים ונעמת ליוזמת "זיכרון בסלון" – המחברת בין ניצולי שואה, דור שני ואנשי רוח לקהילות שונות במטרה להנגיש את זכר השואה לאוכלוסיות רבות ולהנציח את הזיכרון.

באירוע תתן עדות אמונה ורה קולסקי שנולדה בברלין ב1928 ועלתה עם משפחתה לארץ.

סניף עמותת "עמך" בירושלים, שדואג כל השנה לרווחתם הנפשית והחברתית של ניצולי השואה, לוקח על עצמו ביום השואה תפקיד חשוב – לקרב את הציבור הרחב לניצולי השואה, לשמוע, להודות ולחבק (רח' הלל 23, קומה 8):

ב-1.5 בשעה 16:30 יתקיים טקס במועדון. מיד לאחר מכן יתקיים רב שיח בנושא "מקורות הצלה ממקום לא צפוי" שיספק הזדמנות לפגוש ולהקשיב לניצולים ולסיפוריהם הבלתי נתפסים. לאחר מכן ב-18:15 בסינמטק בירושלים יוקרן הסרט "זיכרונות ממשפט אייכמן" – סרט תיעודי שהוקרן לפני 40 שנים ושוחזר ע"י יעל פרלוב, בתו של דוד פרלוב שיצר את הסרט המקורי. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם יעל פרלוב. הכניסה חינם וניתן לקבל כרטיס בכניסה.

ביום השואה, 2.5, במועדון "עמך" בשעה 16:30 ד"ר ג'יזל סיקוביץ תנחה קבוצה לניצולי שואה וילדיהם, בה ניצולים יספרו על הרגע המשמעותי ביותר עבורם בזמן השואה.

בפעילות הסניף שמים דגש רב על הקשר הבין הדורי ועל העברת הסיפור לדורות הבאים. בשעה 17:00 תתקיים קבוצה פתוחה לדור שני לשואה – "זרעים שנזרעו" – מה לקחתי מבית הוריי. זוהי הזדמנות להיחשף למפגש מורכב ומשמעותי ולקחת חלק בשיח עם הניצולים.

הכניסה חופשית – יש לאשר השתתפות במזכירות "עמך" – 02-6250745

תגובות

להשאיר תגובה