יוסי מזרחי – ה-סמל של בית"ר ירושלים בראיון מיוחד על השינוי שחל בקבוצה: "זה כבר לא המועדון שכולנו גדלנו עליו"

ה-14 בינואר 2015. יוסי מזרחי מבקש להתפטר מאימון מכבי נתניה, ובקבוצה לא עומדים בדרכו של המאמן שהעלה את נתניה מהלאומית לליגת העל.

ה-9 בדצמבר 2015, יוסי מזרחי חוזר לאמן בליגת העל, הפעם הוא נקרא לדגל כדי להחליף את יוסי אבוקסיס בבני יהודה.

מזרחי (62) הוא אחד הסמלים הגדולים של בית"ר ירושלים מאז ומעולם. שוער העבר של הצהובים הוא היחיד שזכה באליפות עם בית"ר גם כשחקן וגם כמאמן, ועדיין נחשב לאגדה מקומית.

יוסי, אתה עדיין מרגיש בית"רי או שעם השנים והשינוי שחל במועדון התחושות האלה כבר נעלמו?

מזרחי: "בית"ר זה הבית, זה המקום שבו גדלתי, והייתי שותף לכמה רגעים גדולים בהיסטוריה של המועדון. מצד שני, ברור שבית"ר של היום השתנתה לגמרי, וזה כבר לא המועדון שכולנו גדלנו עליו".

בית"ר יכולה לחזור להיות פקטור במאבק על התארים?

"למרות הכל, בית"ר הייתה והיא עדיין אחד המועדונים הגדולים בכדורגל שלנו. אני בהחלט חושב שהגיע הזמן שבית"ר ירושלים תתחיל לחזור לימים היפים שלה, וזה אומר להיאבק על תארים ולתת פייט אמיתי למועדונים שנלחמים על אליפות וגביע".

אתה מאמין שזה אפשרי בימים שבהם מכבי ת"א של מיץ' גולדהאר והפועל ב"ש של אלונה ברקת, נראות בשתיים-שלוש דרגות מעל כל היתר?

"אם זה אפשרי? ברור שכן. מועדונים גדולים עם מסורת וקהל כמו של בית"ר, תמיד יכולים להילחם על תארים. העניין הוא שגם למועדונים גדולים יש שנים שהן פחות טובות שבהן צריך לדעת לשמור על המומנטום בצמרת. אני בהחלט מאמין שבית"ר עוד תחזור לימים שבהם היא מהווה גורם משמעותי במאבק על האליפות".

ישבת בבית כמעט שנה, איך זה מרגיש לשבת בחוץ תקופה די ארוכה?

"האמת היא שבהתחלה זה כיף לשבת בבית ולנוח, בטח אחרי שאתה עובר שנים כל כך אינטנסיביות, אבל מהר מאוד, לפחות אותי באופן אישי, זה מתחיל לשעמם. מאמנים מהסוג שלי אוהבים החיכוך היומיומי עם הקבוצה והשחקנים, וכשאתה נמצא בשוק הזה 22 שנה, זה בכלל לא פשוט לשבת בחוץ".

יכול להיות שקבוצות היום מעדיפות להעסיק מאמנים צעירים וזולים על פני מאמנים ותיקים כמוך שפחות מתיישרים עם הבעלים?

"זה נכון שהיה תהליך כזה בזמן האחרון שהרבה מאמנים צעירים נכנסו לשוק האימון. לא מעט מאמנים כמוני נשארו בלי קבוצה. זה לא שכולם עבדו, ורק אני הייתי בחוץ. צריך לשאול את ראשי הקבוצות למה זה קורה. כנראה שהכדורגל כאן במצב כל כך טוב שאפשר לוותר עלינו".

אתה מסכים עם המאמנים שאומרים שמדובר במקצוע קשה מאוד, אולי אפילו כפוי טובה?

"ברור לגמרי שתרבות הכדורגל כאן לוקה בחסר. מאמנים עוברים היום קללות וגידופים מהיציעים שהאוזן אפילו לא יכולה לשמוע, ובגלל זה המאמנים בארץ מרגישים שיש זילות במעמדם ואין שום הערכה. אין יותר מדי רגעי חסד בתפקיד הזה, וצריך למצוא את הרגעים הקטנים והמיוחדים שבהם אפשר לשאוב סיפוק".

תגובות

להשאיר תגובה