אלפי תלמידים ותלמידות מרחבי ירושלים יצאו ליום לימודים ברחבי העיר וילמדו למידה אחרת בנושאים מגוונים של שוויון הזדמנויות: מגדר, שכונות, כלכלה, יזמות, טבע עירוני, זבל ועוד. מי שתיקח אותם לסיור לנבכי המאבק המשפטי של נשים מסורבות גט ועגונות היא מנכ"לית "מבוי סתום", אורית להב.

מי היו הסופרג'יסטיות העבריות? מתי התחילו לגייס טייסות לצה״ל? איך החוק הישראלי שומר על נשים ומתי הוא לא עושה את זה? תלמידי תיכון בירושלים יעברו סיור לימודי בנושא מגדר עם אורית להב, מנכ"לית "מבוי סתום", מי שנמצאת בחוד החנית של המאבק המשפטי למען נשים עגונות ומסורבות גט. בסיור ילמדו התלמידים מלהב על ממשל, פוליטיקה ומגדר בישראל מקום המדינה ועד ימינו. הסיור יעסוק בשוויון מגדרי דרך סוגיות של מנהיגות נשית, נשים פורצות דרך, עגונות ומסורבות גט והדרת נשים במרחב הציבורי.

הסיור יתחיל ברביעי הקרוב 18/12/2019 בהר הרצל וידון בחזונו של הרצל על שוויון זכויות במדינה הדמוקרטית שקמה לה במזרח התיכון. משם ייצא הסיור לבית המשפט העליון, למשפט מבוים על סוגיה מגדרית עכשווית ולימוד על תפקידו של בג״צ בעיצוב שוויון מגדרי בישראל ויסתיים בכנסת, במפגש עם חברת כנסת, ממנה יבינו התלמידים על מקומה כאישה במערכת הפוליטית ועל החוקים דרכם היא יוצרת עתיד טוב יותר לנשים של הדור הבא.

ארגון "מבוי סתום", פועל למען נשים אלה בגישה המשלבת טיפול אישי ופרטני יחד עם מהלכים ציבוריים לשינוי חברתי רחב. ברמה האישית מושיט 'מבוי סתום' יד תומכת לנשים עגונות הנמצאות במצוקה ומציע להן מגוון שירותים: ייעוץ וייצוג משפטי, תמיכה נפשית, ליווי אישי ותכניות העצמה ותרפיה. ברמה הציבורית, חותר מבוי סתום לפתרון ולמניעת בעיית סרבנות הגט, באמצעות קידום פתרונות הלכתיים ושינויי חוקי הנישואין והגירושין בישראל, יצירת לובי אזרחי, פיתוח רשת של קשרים אסטרטגיים, העלאת קמפיינים למודעות ציבורית, חתירה לשינויי דפוסי עבודה בתוך בתי הדין הרבניים, עידוד הקמת בתי דין פרטיים ופעילות למען מינוי דיינים ראויים.

תגובות

להשאיר תגובה