בהקרנה חגיגית של הסרט "שמונת הראשונים" מסע תיעודי מאת הבמאית טארה ווד, אל נבכי הקריירה של הבמאי והתסריטאי קוונטין טרנטינו, הגיעו הזוג, המתוקשר ביותר בימינו, לסינמטק ירושלים. "זו בעצם הפעם הראשונה שאני רואה אותו עם קהל," אמר טרנטינו.

 

התשוקה האדירה של קוונטין טרנטינו לקולנוע היא שדחפה אותו להעז ולשנות את כל מה שנראה לפניו על המסך. דמותו יוצאת הדופן כבמאי ואדם מתוארת בסרט מחווה זה, המשובץ בשפע קטעים מסרטיו וסיפורים (מפי מיטב כוכביו) מאחורי הקלעים.

כ-4 שנים אחרי הגעתו לפתיחת "פסטיבל הקולנוע ירושלים 2016", חזר בשבוע שעבר הבמאי והתסריטאי קוונטין טרנטינו, נשוי יותר, בקרוב אבא יותר, לסינמטק ירושלים. הסיבה: סרטה התיעודי של הבמאית טארה ווד על הקריירה החד פעמית של טרנטינו לאורך השנים. זהו ביקורו השני של טרנטינו בסינמטק הירושלמי. מחובק באשתו ההרה, דניאלה פיק-טרנטינו, הגיע מרוגש טרנטינו ואף העניק מחווה לקהל הירושלמי בזעקת "שלום" בעברית.

סרטה של הבמאית טארה ווד לוקח אותנו למסע אל הקריירה של טרנטינו. הסיפור ידוע בסה”כ – טרנטינו עבד בחנות וידאו, ולא רק שראה הכל, אלא הצליח להפוך, בזכות כשרון והתמדה, את מה שספג ליקום פרטי ששינה את פני הקולנוע בכל רחבי העולם. לפני המצלמה נמצאים כמעט כל המי ומי מסרטיו: סמואל ל. ג’קסון, טים רות, דיאן קרוגר, כריסטופר וולץ ורבים אחרים, ולצד קטעי ארכיון הם מאפשרים להתוודע גם לאיש ולדרכי עבודתו, גם למחשבה הקולנועית המניעה אותו. "מה שמעניין בסרט הזה זה שהבמאית לא ביקשה לראיין אותי," צחק טרנטינו, "היא שמה את הלב והנשמה שלה בו. כשראיתי אותו אחר כך, הסמקתי".

כמחווה מהסינמטק קיבל טרנטינו פוסטר בעברית של "כלבי אשמורת"ואמר: "תודה! נתלה את זה בבית בתל אביב".

טרנטינו. קרדיט צילום: שאול וינשטיין

 

תגובות

להשאיר תגובה