שלחנו את ירדן מיימון למסע בזמן בגטסבי, אחד הפאבים היותר מרתקים בעיר

בעוד מספר ימים, בחמישי בדצמבר יתקיימו חגיגות המציינות את סיום תקופת היובש בארה"ב של שנות ה20. "זו הייתה תקופה שאסור היה למכור בה אלכוהול בארצות הברית, הרבה ברים היו מוחבאים מאחורי ספריות, תא טלפון ועוד." מסביר כפיר בכר, מנהל הבר בפאב "הגטסבי" בירושלים. "הרבה ערבובים התפתחו באותה תקופה, אנשים יצרו כל מיני ערבובים מוזרים, כדי להסתיר את זה שהם שותים אלכוהול.

הכניסה לגטסבי כמוה כנסיעה בזמן, אל תקופה רומנטית יותר, אלגנטית יותר, ובעיקר מלאת קסם. המקום הוא סודי. בלי שום שלט בכניסה, מתחבא מאחורי ספרייה עתיקה, בדיוק כמו הברים הסודיים של תקופת היובש. עיצוב המקום מוקפד כדי להעניק את החוויה האמיתית של שנות ה20 המשגשגות: התפריט (שמעוצב בסגנון וינטג' של מודעות מהתקופה), התקרה הזהובה, חדר העישון, התמונות על הקירות, התלבושות של הברמנים, ברקע מתנגן פלייליסט מאותם השנים, וכמובן צורת ההגשה של הקוקטיילים המהודרים. צפייה בברמנים מכינים את המשקאות השונים לוכדת את עיני העוברים והשבים.  

גטסבי 1

לצד הקוקטיילים הזמנו "סלט טבולה א-לה רומנה" שילוב מוצלח ביותר בין סלט טבולה אותנטי, ארטישוק עלי בייבי וגרידת פרזמן. מרענן ופותח את התיאבון. ולמנה עיקרית חלקנו את "ים לשניים", צלחת עשירה בפירות ים איכותיים וטריים, מבושלים בשמנת ותבלינים ערבים לחיך. כלל הטעמים, השירות האדיב, והאווירה שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר, סיפקו לנו הנאה צרופה.

כפיר מנהל הבר, שחזר זה עתה מתחרות קוקטיילים בינלאומית בלטביה, שם ייצג את ה"גטסבי", לא כל כך אוהב לקרוא לעצמו בשמו המקצועי "מיקסולוג". אבל ברור לגמרי שלא מדובר בברמן מהשורה, כל קוקטייל שהוא מכין נראה כיצירה בפני עצמה. הוא נהנה לספר ולהסביר על הקוקטלים השונים ועל שלל המשקאות החריפים, לענות על שאלות ולתרום מהידע הרב שיש לו בנושא.

גטסבי 3

 

יונתן סגיר ואלכס וולובנק הקימו את הגטסבי בשנת 2014: "הסתובבנו בעולם וראינו מלא קוקטיילים, וזה היה מדהים בעינינו. ראינו שזה עובד בתל אביב, וחשבנו שאין שום סיבה שזה לא יעבוד בירושלים. זה קהל שיודע מה הוא רוצה, וצריך לקבל חווית שירות ברמה גבוהה. הגענו למסקנה שאו שזה הולך להיות כישלון חרוץ או שזה דבר שהולך לעבוד טוב, למזלנו אנחנו על האופציה השנייה כרגע. הרעיון לגטסבי זה רעיון שבא מרומנטיקה ולא ביזנס, משהו מהלב. רצינו להחיות את התקופה של הקסם, בלי טלוויזיות מקרנים וודקה רד בול. כל אחד הביא משהו מהחלומות הקטנים שלו אל תוך הפרויקט הזה, ורואים את זה בתוצאה הסופית. שמנו את הלב על הצלחת ונתנו לאורחים לטעום. בינתיים הם אוהבים". וגם אני אהבתי, בהחלט.

 

2 הערות

להשאיר תגובה