לרגל מהדורתו ה-36 של הפסטיבל, נבחרו נבחרת הסרטים הכוללת 14 סרטים עלילתיים ותיעודיים במסגרות התחרותיות, ולצידם 7 סרטים שיוקרנו כחלק מהפנורמה הישראלית.

המציאות הישראלית המורכבת חודרת אל הקולנוע העכשווי בשלל צורות ואופנים: קומדיות שחורות לצד ביוגרפיות פוליטיות ותרבותיות, דרמות משפחתיות לצד קולנוע חברתי; סרטים בהם העלילתי והתיעודי, כמו גם האישי והלאומי, מתערבבים לכדי צורות ביטוי חדשות. אנחנו גאים להציג תוכנית ישראלית המשקפת עשייה אמיצה וחסרת פשרות, של שלושה דורות של יוצרי קולנוע ישראליים.״

תאריכי הפסטיבל: 25 ביולי – 4 באוגוסט 2019

סך הפרסים שיוענקו בתחרויות השונות בפסטיבל הקרוב: מיליון ש״ח

בזכות שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, הפסטיבל יקיים השנה לראשונה את יום הקולנוע הקצר. לצד תחרות הקצרים של הפסטיבל, שתכלול 19 סרטים חדשים, יעמוד במרכזו אירוע פיצ׳פוינט קצרים שיכלול פרס בסך 250 אלף ש״ח להצעה מצטיינת לסרט קצר. כמו כן, יתקיימו במשך היום אירועים מקצועיים והקרנות של מקבצי קצרים מרחבי העולם.
תיערך הקרנה חגיגית בבכורה ישראלית לעותק משוחזר של ״בר 51״, סרטו של הבמאי עמוס גוטמן מ-1985. גוטמן, מהקולנוענים החשובים שפעלו בישראל, החל ליצור בשלהי שנות ה-70 ועד ראשית שנות ה-90 ונפטר ממחלת האיידס ב-1993. הוא זכה להערכה ניכרת בזכות שפתו הקולנועית הייחודית וסרטיו הנועזים, שחשפו מחוזות שהודרו עד אז ממסכי הקולנוע בארץ. הסרט יוקרן בעותק דיגיטלי, ששוחזר כחלק מחזון הארכיון הישראלי לסרטים בסינמטק ירושלים לשימור ולהנגשה של היצירות הקולנועיות במדיה בת זמננו.

תגובות

להשאיר תגובה