הצגות, מפגשי סופרים ומאיירים, סדנאות לריפוי ספרים, יריד מכירת ספרים ססגוני ומותאם במיוחד לילדים עם דמויות ואוכל מהספרים. בבית אבי חי בירושלים ובזום | 13-16 ביוני 2022

  • השקת "כראמל-הקומיקס' בהשתתפות הסופרת מאירה גולדברג- ברנע והמאייר נדב נחמני
  • ילדי בית העץ: מפגש ספרותי-מוזיקלי עם רן ויאיא כהן אהרונוב והשחקנית רוני הדר (טלילה מהתוכנית "ילדי בית העץ")
  • שקשוקה-מפגש עם הסופרת גליה עוז והשחקנית מיכאלה רון (אפי) מהסדרה בכאן חינוכית
  • לכל קמט יש סיפור: מפגש ספרותי בין-דורי עם הסופר דויד גרוסמן והשחקן עידן אלתרמן
  • מפגש עם הסופר ינץ לוי והצצה ראשונה לספרו החדש 'כשסבא אלינו היה קטן-3'

בית אבי חי לובש חג לכבוד שבוע הספר העברי ויקיים לראשונה, את פסטיבל שבוע הספר למשפחות בתאריכים 13-16 ביוני. האירוע מוקדש לילדים.ות, מתוך רצון  להעניק להם חוויה בגובה העיניים, ולאפשר ולהעמיק את ההיכרות עם העולם העשיר שמציעה ספרות הילדים בישראל.

בין שלל האירועים יוצעו הצגות, מפגשים עם מיטב סופרות וסופרי הילדים בארץ, סדנאות עם מאיירים, בעקבות ספרי הילדים האהובים, מפגשים מיוחדים עם "מוציאים לאור" בהם כל ילד יוכל לכתוב את הסיפור האישי שלו, "בית מרקחת פואטי" המחלק תרופות וויטמינים מהספרים. גולת הכותרת של הפסטיבל : בית החולים לספרים שיפתח את שעריו ויציע לקהל סדנאות חוייתיות לריפוי "ספרים פצועים" מרוב שימוש, כאלו שיביאו המשתתפים מהספרייה הפרטית או ספרים "פצועים" שנאספו מרחבי הארץ ויתרמו לאחר שיקומם למחלקות ילדים בבתי חולים.

להשלמת החוויה, בחצר בית אבי חי יתקיים יריד מכירת ספרים ססגוני שמותאם לגובה הילדים ובו תוצע מיטב ספרות הילדים והנוער בארץ, לצד דמויות מפתיעות שיצאו מדפי הספרים ויסתובבו בשטח, קונצרט סיפורים, פינות קריאה וכמובן, עמדות אוכל מהספרים- מתירס חם עד מיץ פטל.

לירן ליפשיץ, מנהלת אמנותית שותפה של הפסטיבל:   "גם כשנדמה שהמסכים השתלטו על כל דקה פנויה של הילדים, האהבה לסיפור טוב, והחיבור לדמויות עדיין שם. הילדים לא ויתרו על קריאה, כשמגיע אלינו ילד או ילדה עם ספר אהוב שהתבלה מרוב קריאה עם מטרה לתקן אותו ב'בית החולים לספרים', אנחנו מתרגשות ומבינות כמה לסיפור טוב אין תחליף."  

יטבת פייראיזן וייל, מנהלת אומנותית שותפה של הפסטיבל : "בית החולים לספרים הוא הזדמנות מיוחדת, דווקא בתוך חגיגות חודש הספר העברי,  לתת מקום לאהבה שלנו לספרים. לצד הכותרים החדשים והמרעננים שיוצאים לאור לתת כבוד גם לספרים מפעם, אלה שאנחנו אוהבים לחזור אליהם שוב ושוב, כאלה שלעיתים נקרעו מרוב קריאה, להתרפק על הדפים הישנים, ולהתענג על הדמויות האהובות.

בעולם של צרכנות יתר לא חייבים לרכוש  ספר חדש בכדי להנות מסיפור טוב. ניתן גם לשפץ ולהעביר הלאה ספרים שלנו כבר אין בהם שימוש אבל הם יכולים להתחיל סיפור חדש אצל א.נשים אחרים.  הפסטיבל  שלנו, אשר מתקיים לראשונה, דווקא בתקופה שבה ירידי שבוע הספר המרכזיים נוטים להצטמצם, משלב באופן ייחודי בין ישן לחדש, בין סופרות ותיקות לחדשות, בין קריאה לכתיבה – ומעל לכל תבזק אבקת הקסם המופלאה של הסיפורים".

כל אירועי הפסטיבל מונגשים ומתורגמים לשפת הסימנים

לפרטים נוספים ורישום: https://www.bac.org.il/specials?festivalID=15874

תגובות

להשאיר תגובה