בין יקבים למלון: סיור בהרי יהודה ולינה בירושלים

רגע לפני סוף השבוע החורפי שהגיע, יצאה מאי ראובן עם שלל עיתונאים לסיור בשלל יקבים, זנים שונים של יין מובחר וגולת הכותרת שהייתה לילה במלון "פרימה פארק" בירושלים. האמת, שהחוויה הייתה מיוחדת, ססגונית נעימה ובעיקר טעימה וערבה לחיך, כי בינינו, אין כזה דבר יותר מדי יין או אירוח מושלם מדי והקומבינציה הזו חוברת למוצר אחד מוגמר שיכולה להיות חוויה גם שלכם.

מלון פרימה פארק בירושלים יצא במהלך חודש פברואר 2022, בסופ"ש מיוחד שכולו יין הכולל סיור מודרך ביקבים בחבל היין בהרי יהודה הכולל טעימות יין, נשנושים, גבינות והסעה מאורגנת היוצאת בשעות הבוקר מהמלון ערב טעימות יינות מובחרים בליווי נשנושים וסיפורים מרתקים מאחורי הקלעים של עולם היין בהנחיית דקל כהן – מומחה ליינות.לקראת אותו סוף שבוע יצאנו לתור אחרי יקבים מיוחדים בהרי ירושלים ולחוות מקרוב אחר חוויות הלקוח.

תחנה ראשונה: כרם שורש

כרם שורש הוא כרם ייחודי הממוקם בחבל יהודה והוא כולל 4 אזורי גידול שונים כאשר הפרשי הגובה בין החלקות וסוגי הקרקע השונים, שהעיקריות בהם טרה רוסה, חוואר מוצא, מרבצי המאובנים וסלעי גיר המבוקעים ברבדים לעומק, מאפשרים התאמה של הזנים השונים לדרישותיהם לסוגי קרקע ולאקלים.סוגי האדמות מעצימים את תרומתו של הטרוואר ומעניקים ליין קשת רחבה של ניחוחות וטעמים, יציבות ואיזון המייעדים את היין להתיישנות ארוכה מה שחשוב במיוחד להבשלת הענבים ולייצור טריות ועושר טעמים וחמיצות מרעננת. בטעימות הכרנו את בציר 20 שילוב מעניין של שרדונה וסוביניון בלאן.

תחנה שניה:יקב ספרא

יקב ספרא הוא יקב משפחתי  שהחל לפעול בשנת 2019, הוא בבעלות סימה ודורון שהגיעו למקום, התאהבו בו ומזה 19 שנים הם כאן. משמעות השם  הוא הרעיון שכל מרכיב מייצר יחד את השם מה שיוצר את העיגול המושלם. את היקב הם בנו במשך שלוש שנים תחילה בקיבוץ גת, ואחרי שלוש שנים הוא עבר למיקומו הנוכחי בגבעת ישעיהו, פה מיוצרים מדי שנה כ- 40 אלף בקבוקים.ביקב תוכלו למצוא רק יין לבן מה שמאפשר לזוג עקביות ומקצועניות בתהליך הכנת היין, מבחינתם,התהליך החשוב הוא לגדל את הענבים כאן, כאשר בכל שנה ניטעים כרמים חדשים.

צילום - מקס מורון קובלסקי
צילום – מקס מורון קובלסקי

תחנה שלישית: יקב עגור

לאחר הסיור המרתק בעולם היינות הלבנים נסענו ליקב עגור, שממוקם בהרי יהודה ממש בסמוך לקיבוץ.קיבל את פנינו שוקי, שהוא בעל היקב יחד עם שני הבנים ש״אימץ לעצמו״ אייל ואלעד, השותפים החדשים של יקב עגור, שמנהלים את יקב עגור בצורה מדהימה.שוקי טיפוס אולד סקול שונא מצלמות בעל טעמים ישנים שמעלים זכרונות מתוקים של נוסטלגיה שהוא מנסה להעביר בעת ייצור היין ישר אל הכוסות שם טעמנו יינות אדונים מזנים ים תיכוניים שמעלים זכרונות צברים ומשם המשכנו למלון פרימה להמשך החוויה הגסטרונומית.

תחנה רביעית: מלון פרימה פארק

מלון פרימה פארק מציע ללקוחותיו חווית אירוח שנוגעת בריח, בטעם ובהשראה שהיין מביא לחיינו. המלון מוקף בהרי יהודה לוקח השראה מחבל היין והיקבים שמסביב, מאפשר לאורחינו ליהנות מלובי בר שמעוצב כמו מרתף יין, במרכזו בר ושולחן אבירים ומזמין לטעימות, להרמת כוסית, לצ'ייסר ולמצב רוח!

חדרי המלון כולם מרווחים ומעוצבים בקו מודרני ורענן, ארוחות אוכלים ב"צל הכרם", הפטיו הגדול שלנו הממוקם במרכז המלון והוא גם מרכז האירוח והאירועים. ההרפתקנים שביניכם, חובבי היין ואניני הטעם מוזמנים לקחת את מפת היקבים של המלון ולצאת בעקבות הכרמים והאנשים שהפכו את ההר לאזור עשיר ביקבי בוטיק, ליהנות מטעימות, סיפורים ונוף נפלא!

צילום - מקס מורון קובלסקי
צילום – מקס מורון קובלסקי

במלון 217 חדרים הכוללים: חדרי קומפורט, חדרי סופריור וג'וניור סוויטות. בחדרים תוכלו למצוא: ערכת קפה ותה, מיני מקרר, טלוויזיה, כספת. שירותי המלון: פטיו לארוחות, ארועים ושמחות, לאונג' בר יין, חדרי סמינר וכנסים, בית כנסת, אינטרנט אלחושי וגישה חופשית לבריכת שחיה וחדר כושר במרכז קוסל. המלון כשר בהשגחת רבנות ירושלים.

תגובות

להשאיר תגובה