אברהם לוי, המנהל המיתולוגי של בית"ר ירושלים, יורה לכל הכיוונים בראיון מיוחד לjerusalem times

כבר 9 שנים שאברם לוי כבר לא חלק משדרת הניהול של בית"ר ירושלים. הוא הוזז הצידה בזמנו על ידי ולדימיר שקלאר, ומאז לא חזר לנהל את בית"ר.

בימים אלה, האיש שהפך עם השנים לשם נרדף למועדון הבית"רי, מביט מרחוק על ההתנהלות של מנהלי הקבוצה מודל 2015, ולא מתבייש לומר שהוא לא אוהב את מה שהוא רואה.

"יש היום אולי שחקן אחד שגדל בבית"ר ומשחק בהרכב. בית"ר המהות שלה זה שחקני בית שגדלו בנוער ועלו לבוגרים. זה הלב של בית"ר כל השנים, והיום כולם שכירי חרב. כשיש 20 שחקנים זרים, וכמעט אף שחקן ירושלמי לא משחק, זה צורם בעין. אבל זכותו של הבעלים לעשות מה שטוב לו. הוא קנה את בית"ר והיא שייכת לו".

לא אהבת כשמכרו לטביב את הקבוצה?

"לא. מלכתחילה בית"ר לא הייתה צריכה ללכת לבעלות פרטית, כי אלה אנשים שבאים לעשות ביזנס. אם היה מישהו שאוהב את בית"ר ואיכפת לו מהמועדון וגר בירושלים – זה משהו אחר. טביב בא ואני לא יודע מה באמת הכוונות שלו. בנאדם שהיה בעלים של הפועל ת"א והופך להיות בעלים של בית"ר – זאת בדיוק מהות הבעיה. זה לא אחד שבית"ר חשובה לו ולכן החליט לקנות את הקבוצה. זה אחד שבא בשביל התענוג שלו, בשביל הביזנס, בשביל הפירסום".

מצד שני, טביב היחיד שהיה מוכן לשים כסף על בית"ר.

"הוא שם כסף וגם מקבל כסף. אם הוא מכר השנה שני שחקנים לבית"ר ב-7 מיליון שקל ועוד 600 אלף על קריאף, זה אומר שאין לו רק הוצאות אלא גם הכנסות יפות. הוא קונה ומוכר".

אתה אוהב את דרך הניהול של טביב?

"לא. אני חושב שמי שבא לקחת את בית"ר צריכה להיות לו מטרה להיות תמיד בצמרת. בית"ר לא יכולה לדשדש כמו שקורה עכשיו. אי אפשר לעשות כאן קבוצה בינונית. בגלל זה הקהל לא מגיע. עובדה שבמשחק נגד באר שבע 'טדי' בקושי היו בו 10 אלף אוהדים במגרש שיכולים להיכנס בו 30 אלף".

מה יהיה עם הקהל של בית"ר? יש פיתרון לעניין הזה?

"זאת בעיה גדולה. יש אנשים שאתה לא יודע מיהם. גם לא כולם שם ירושלמים. באים מבת ים, מדימונה. קשה להשתלט עליהם. אין ויכוח על זה שהם עושים נזק למועדון. בגלל זה הרבה אוהדי בית"ר עוזבים את המועדון".

כבר בימים שלכם הלה פמיליה היו כל כך דומיננטיים?

"מה פתאום. אצלנו הם לא היו ככה. זה התחיל אצל ארקדי גאידמק. הוא נתן להם כסף לקנות אביזרי עידוד. הוא הראשון שדיבר איתם, הזמין אותם למסיבות. אני זוכר שפעם ישבנו ב'הילטון' כל הקבוצה, פתאום הלה פמיליה מגיעים ויושבים לאכול איתנו. זה לא היה נהוג אף פעם בבית"ר. זה מה שנתן להם קרש קפיצה רציני. הם הפכו להיות בעלים ולא אוהדים".

לסיום, אתה עדיין עוקב אחרי הקבוצה? אתה מגיע למשחקים? הרי נפרדו ממך לא יפה בזמנו.

"בסדר, זה לא שייך. אני אשאר אוהד בית"ר תמיד. אני לא אדם שנוטר טינה. אני מגיע רק למשחקים מעניינים".

תגובות

להשאיר תגובה