זוגות רבים נתקלים בקושי להורות ממגוון סיבות ותוהים האם יש באפשרותם להגדיל את הסיכויים להרות? בממוצע הסיכוי להרות בפרק מחזור חודשי אחד הנו כ-20%. יאן גרינברג, מנהל תחום טבע בטלפארמה, בית מרקחת מקוון, עושה סדר בדברים ונותן לנו כמה עצות שיסייעו להגדיל את הסיכויים להרות.

  1. סבלנות והפחתת לחץ

ברוב המקרים כאשר מנהלים חיי מין סדירים והמחזור סדיר אין צורך לפנות לרופא אם טרם עברה שנה. תהליך קליטת הריון הינו תהליך הלוקח זמן ויש לשמור על רוגע ושלווה לאורכו. ידוע כי מתח ולחץ יום יומיים יכולים להשפיע על האיזון הורמונלי ועלולים לשבש את המחזור החודשי. שילוב ויטמינים B+C ("סטרס פורמולה") בבוקר ומגנזיום עם ויטמין 6B וצמחי מרפא בערב יכולים להקל על תחושת הלחץ.

  1. שמירה על תזונה נכונה
    מה כדאי להוריד מהתפריט?
  • אלכוהול – צריכת אלכוהול עלולה לפגוע באיכות הזרע, לגרום לבעיות בריאות ובניהן סיבוכים במערכת הפריון. בירה המיוצרת על בסיס צמח כשות (HUMULUS), עלולה לשבש איזון הורמונלי.
  • קפאין – נמצא בקפה, תה ומשקאות מוגזים. קפאין עלול למנוע את הבשלת הביצית. שתייה מעל 2-3 כוסות קפה ביום מקטינה את מהסיכוי להרות ב-25%. שוקולד גם הוא מכיל קפאין, שעשוי לפגוע בזרימת הדם לרחם ולהפריע לכניסה להריון.
  • תה –תה המכיל גם תאין  יכול לפגוע בספיגת הברזל בגוף.

מה כדאי להכניס לתפריט?

רצוי להוסיף לתפריט מוצרים העשירים בויטמינים מקבוצת B (במיוחד בחומצה פולית) ובחומצות שומן מסוג אומגה 3. זו רשימה חלקית:
דגים (סלמון, טונה), ירקות, עלים ירוקים, פירות הדר, אספרגוס, פטל, אוכמניות, קטניות, אגוזים, ערמונים, אפונה,  גרעיני דלעת, מיצי ירקות טריים.

  1. הימנעות מעישון אקטיבי ופסיבי

עישון בוודאי ידוע כפוגע בבריאות, אך השפעתו השלילית בולטת במיוחד בכל הקשור להריון. עישון על ידי האישה מפחית את רמת הורמון האסטרדיול ובכך מקטין את הסיכוי להרות בכ-30%. גם גבר שמעשן מחליש במידה ניכרת את הסיכויים של בת זוגתו להרות – הניקוטין פוגע בתנועתיות הזרע.

  1. קיום יחסים לפני הביוץ

התעברות תקינה מתרחשת בחצוצרה אשר לשם מגיעה הביצית לאחר הביוץ. הזרעונים נעים דרך תעלת צוואר הרחם לתוך החצוצרהבמהירות של כ-2 מ"מ לשעה וחייבים להתגבר על מכשולים רבים בדרך. מספר עצום של זירעונים מת בסביבה החומצית של הנרתיק ורק החזקים והפעילים ביותר מגיעים אל החצוצרה.הזרע שומר את היכולת להפרות מספר ימים, אך אורך החיים של הביצית קצר – מספר שעות בלבד. כמובן שהזמן המתאים ביותר עבור ההפריה הינו תקופת ביוץ ולכן, קיום יחסים בימים שלפני הביוץ עדיפים על יום הביוץ  ולאחריו – מכיוון שהזרע זקוק ליממה להגיע לחצוצרה.

למעט עצות אלו, מוסיף יאן גרינברג כי יש ויטמינים ומינרלים המגדילים את הסיכויים להרות ומומלץ לצרוך:

  • ויטמיני B – מסייעים בהיווצרות הזרע.
    דוגמאות:
    בשר, פירות ים, חלמון ביצה.
  • ויטמין C– משפר את תפקוד הרבייה בנשים ואת תנועתיות הזרע אצל גברים. דוגמאות: פלפל אדום, תפוזים, תותים, ברוקולי.
  • ויטמין E– תומך במערכת האנדוקרינית והפרשת הורמונים. דוגמאות: פירות יבשים, שמן חמניות, שמן דגים.
  • חומצות שומן אומגה 3 ו-6 – אבן בסיס ליצור הורמונים מסוג פרוסטגלנדינים הנחוצים לפוריות אישה וגבר.
    דוגמאות:
    דגים (טונה, סלמון), אגוזי מלך, שמנים (פשתן, שומשום).
  • אבץ – עוזר לשמור על המספר המרבי של תאי זרע ומשפר את תנועתיותם. דוגמאות: בשר אדום, ביצים, צנוברים, דגנים מלאים.


המידע באדיבות יאן גרינברג, מנהל תחום טבע בטלפארמה, בית המרקחת המקוון המוביל בישראל. המידע אינו המלצה ו/או התוויה לטיפול רפואי, בכל מקרה של בעיה רפואית יש להיוועץ ברופא
למידע נוסף באתר טלפארמה www.telepharma.co.il או במוקד הטלפוני 1-800-61-62-63

 

 

תגובות

להשאיר תגובה