אמש, ה- 11 בספטמבר, התקיים טקס הזיכרון הממלכתי לפיגוע במגדלי התאומים בניו יורק. הטקס התקיים באנדרטת הזיכרון בעמק הארזים בירושלים, שהוקמה על ידי קק״ל, בנוכחות שגריר ארצות הברית בישראל דניאל פרידמן, מושל איווה קימברלי ריינולדס, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, מנכ"ל קק"ל אמנון בן עמי ונכבדים נוספים.

לכבוד הטקס הגיעו כ-15 משלחות מארה"ב, בהן 50 שוטרים ו-40 כבאים. כמו כן השתתפו נציגי משפחות הקורבנות, שגרירים ודיפלומטים.

שגריר ארה"ב דניאל פרידמן אמר: "מדינת ישראל היא המדינה הזרה היחידה שחנכה אנדרטה לאסון התאומים שכוללת שם של כל חלל שנהרג בהתקפה הטרגית. ישראל וארצות הברית יעמדו תמיד יחד וילחמו להכנעה מוחלטת של הטרור המוסלמי הרדיקלי. אחרי שנים שארה"ב התאבלה על מה שקורה בישראל, ב-11 בספטמבר ישראל התאבלה על ארה"ב. 16 שנים מאז האסון ארה"ב, ישראל ובנות בריתה התעצמות ופרחו בעוד ארגוני טרור כמו אל קעאידה, חמאס, ודאעש ממשיכות להיחלש".

מנכ״ל קק״ל, אמנון בן עמי: "אנו מנציחים היום את אותו אירוע נורא על מנת לזכור ולהוקיר את זכרם של אלו שנספו באסון ועל מנת להעביר מסר יחד עם שותפינו ארה"ב, יחד עם בנות בריתנו בעולם החופשי נילחם בטרור ובדיכוי״.

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג: "פיגועי ה-11 בספטמבר לא היו רק התקפה על ארה"ב, הן היו התקפה על ערכי העולם המערבי.  מכאן בירושלים יחד עם בני בריתנו, עלינו לשלוח מסר ברור ומאוחד, שאנשים בני דתות שונות, ורקעים שונים, יכולים לחיות זה לצד זה."

אנדרטת התאומים ממוקמת בעמק הארזים ונשקף ממנה נוף מרהיב של הרי ירושלים ועמק הארזים. האנדרטה, אשר גובהה 9 מטרים, עוצבה על ידי האמן הישראלי אליעזר וייסהוף והאדריכל יחיאל כהן. בבסיסה מונחים שרידים של מגדלים התאומים וממנו עולה לשמים דגל ארה"ב בצורת להבת זיכרון. מסביב האנדרטה מצוינים שמות כל הנספים מאז הקמתה היא משמשת מקום עליה לרגל של תיירים רבים ומקום התייחדות לקרובי הנספים.

זהו אתר הזיכרון הראשון שנבנה מחוץ לניו יורק, אשר משקף את הערכים המשותפים בין ארה"ב, ישראל והעולם החופשי כולו למען החופש ונגד הטרור.

אנדרטת התאומים הוקמה על ידי קק"ל, בשיתוף JNF USA, ובעזרת תמיכתם הנדיבה של משפחת אדוארד בלנק מניו יורק, ומצוואתה של הגברת ברונקה סטבסקי רבין ויינטרוב ז"ל.

 

3 הערות

להשאיר תגובה