על ראש שמחתם

עיריית ירושלים הפתיעה את הסטודנטים בארבע הופעות פופ אפ של מרגי

עיריית ירושלים ממשיכה להשקיע ב-42 אלף הסטודנטים שלה, והשבוע הביאה את האמן הפופולארי להופעה בהפתעה בפני אלפי סטודנטים בארבעה מוסדות לימוד אקדמיים בירושלים.ראש העיר: "אנו משקיעים בסטודנטים ובצעירים, מתוך רצון להעניק להם חווה סטודנטיאלית מושלמת, והאמונה שהם העתיד!"

בתחילת השבוע קיבלו סטודנטים בירושלים הודעה, כל אחד לפי מוסד הלימודים שלו, עם מיקום ושעה של "מופע בהפתעה" שייערך במכללה / אוניברסיטה שלהם ללא רמז על זהות האמן.

הסטודנטים אשר הגיעו בהמוניהם לבמות הופתעו לראות לא אחר מאחד האומנים הפופולאריים בישראל, ובמיוחד בקרב הקהל הצעיר, יהונתן מרגי, מי שהגיע לגמר העונה החמישית של "הכוכב הבא", ומככב במדורי הרכילות גם בשל חייו האישיים ומערכת היחסים שלו עם נועה קירל.

עיריית ירושלים, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים והמשרד לענייני ירושלים, דאגו להופעה של מרגי, בשל רצונה להביא לסטודנטים זמר בסדר גודל מרשים. את יום ההופעות חתמה עירית ירושלים בהופעה של אורי חזקיה אשר נפתחה לסטודנטים בלבד.

סדרת ההופעות הנן במסגרת פרויקט "מידעלה מגיעה לקמפוסים" – חודש שלם בו יופתעו הסטודנטים בעשרות מתנות אירועים וחוויות ירושלמיות כמו מינוי למשחקי הפועל ירושלים בכדורסל, ארוחה זוגית במסעדת "מחנהיודה" של השף אסף גרניט, סיור סאגווי בחומות העיר ועוד. 

"בעיריית ירושלים שמנו לנו למטרה לכוון הכי גבוה עבור הסטודנטים ואוכלוסיית הצעירים שלנו", הסביר ראש העיר, משה ליאון. "אני מאמין שרק אם נשקיע בהם, הם ישקיעו חזרה בעיר ובאהבה, וההשקעה מוכיחה עצמה. ירושלים בהובלתי תמשיך להשקיע ולפעול למען יצירת חוויה סטודנטיאלית טובה ככל שניתן לסטודנטים שלה ולכן משקיעה סכומי עתק של כעשרה מיליון שקלים מדי שנה באירועי תרבות, מוסיקה, העשרה וחוויה לצעירים".

גם לאורך השנה יעמדו לרשות הסטודנטים מספר רב של אירועים מסוג זה שהיה היום, בהם אירועי "חמישי בעשר" – אירועי תרבות מגוונים ברחבי העיר בעלות של עשרה שקלים בלבד, בהם הופעה של דודו ארז, קרקס חוויתי והצגות כמו אנטיגונה והטרגדיה של מקבט; אירועי ברוטינה – מסיבות והופעות ברחבי העיר; "אצל מישהו" – אירוח של סדנאות, הרצאות, הופעות וכדומה בבתים של סטודנטים ועוד.

בנוסף, בעוד כשלושה שבועות יזניק ראש העירייה ליאון אירוע ייחודי נוסף תחת הכותרת "אאוריקה" – משחק המדמה את "המירוץ למיליון" בהשתתפות מאות סטודנטים (כ-500), במהלכו ילמדו על העיר והאוצרות החבויים בה. האירוע יסתיים במסיבת ענק אשר מיקומה נותר סוד במסדרונות העירייה.

השקעה שמחזירה את עצמה

מוקדם יותר בבוקר נערך טקס במעמד ראש העיר ליאון; מנכ"ל האוניברסיטה העברית, ישי פרנקל; מנכ"לית הקרן לירושלים, ענת צור; במהלכו חגגו את ההגדלה המשמעותית של העירייה וקרן לירושלים במספר המלגות המחולקות השנה לסטודנטים בירושלים. זאת בשותפות עם מפעל הפיס, קרן ירושלים והאוניברסיטה העברית.

בהובלת ראש העיר, גדלו סך המלגות בבירה בארבעים אחוזים – מ-600 ל-1000, ובתנאי שיתנדבו למען הקהילה בירושלים, כאשר כל סטודנט יקבל כ-10,000 שקלים אשר מכסים את מרבית שכר הלימוד השנתי. בסך הכל משקיעים בירושלים כעשרה מיליון שקלים במלגות.

ירושלים מתגאה השנה בשבירת שיא במספר המלגות שהיא מחלקת השנה, יותר מכל רשות עירונית אחרת בישראל. בתל אביב, לדוגמא, מספר סטודנטים גדול יותר לומד בעיר אולם עיריית ירושלים סכום הכסף שמשקיעה העירייה בסטודנטים שלה גדול פי 2.

רגע מרגש במיוחד נרשם כאשר ארגוני קרן המלגות העירונית, בהם מתנדבים המלגאים הירושלמים, הגישו לראש העיר צ'ק ייחודי על סך 140,000 שעות הפעילות החברתית שבזכותו יושקעו בעיר.

"מדובר במספר שעות חסר תקדים והגדול בישראל אשר יושקע על ידי סטודנטים בעיר בה הם לומדים", מסביר ליאון. "140 אלף שעות התנדבות קהילתית אינם עניין של מה בכך, מדובר בהשקעה שמחזירה עצמה פעמיים – גם כמות אדירה של שעות השקעה בירושלים עצמה, וגם חיזוק הקשר של סטודנט עם הקהילה בה הוא חי ובתקווה העמקת השורשים שלו בעיר".

ליאון מספר כי המלגות בירושלים הנן מגוונות, החל מהובלת קבוצות ספורט לנשים; העברת קורסים בנושאי טכנולוגיה, סייבר ורשתות חברתיות לאוכלוסיות מבוגרות; סיוע לקשישים עם קניות ושיפוצים; התנדבות בעמותות למען אוכלוסיות מוחלשות; ארגון אירועי תרבות; גישור בין מגזרים שונים בבירה, סיוע לתלמידים מתקשים, ליווי נוער בסיכון ועוד. 

 

תגובות

להשאיר תגובה