נס במרפאה של קופת חולים לאומית בפסגת זאב: אדם ניצל ממוות לאחר שהתמוטט ואיבד את הדופק בזכות התערבות חירום של צוות המרפאה. 

אירוע לא שגרתי התרחש ביום חמישי האחרון במרפאה של קופת חולים לאומית בסניף של פסגת זאב, כאשר מטופל שהגיע מלווה באשתו כשהוא מתלונן על כאבים בחזה, התמוטט בפתח הסניף ואיבד את הכרתו. צוות קופת החולים שהיה במקום זיהה כי לאיש אין דופק, והחל לבצע החייאה שלוותה בעיסויי לב ומכות חשמל, שהחזירו לו את הדופק והוא שב להכרתו. צוות מד"א שהגיע למקום העניק למטופל טיפול תרופתי, והוא פונה לבית החולים שערי צדק, שם מצבו החל להתייצב ולהשתפר.

אחד האנשים שלו חב המטופל את חייו הוא ד"ר אמין אמין, המשמש כרופא ילדים במרפאה, וסיפר על מה שקרה: "המטופל הגיע בשעות הבוקר עם כאבים בחזה, ועם כניסתו למרפאה התמוטט בפתח. אני הייתי בחדר שלי וכששמעתי צעקות יצאנו רופא נוסף ואני לראות מה קרה. בהתחלה חשבנו שהוא התעלף, אבל אז התברר שאין לו בכלל דופק. התחלנו בהחייאה מיד, כחצי דקה מהרגע שהתמוטט. התחלנו בסדרה של עיסויים במשך עשר דקות, ובנוסף נתנו לו שני שוקים חשמליים. הפנים שלו שעם תחילת האירוע היו שחורים החלו לחזור לצבעם המקורי ככל שהמשכנו בעיסויים, ולאחר 15 דקות חזר לו הדופק. בינתיים הגיע צוות של מד"א שפינה אותו. התעניינו בשלומו היום, ולשמחתנו הוא מתאושש ויצא מכלל סכנה".

ד"ר אמין אומר כי חייו של המטופל ניצלו הודות לכך שהיה במקום צוות מיומן שטיפל בו. "מה שהציל אותו היו העיסויים שהחזירו לו את הדופק ושנעשו על ידי צוות מיומן. למזלו הרב הוא הספיק להגיע לקופת החולים. לו הדבר היה מתרחש בבית או בדרך לקופה, ייתכן שהוא כבר לא היה איתנו. לכן חשוב שכל מי שחש כאבים חזקים בחזה, מלווים בתופעות לוואי נוספות, שיגיע מיד להיבדק ולא יחכה, כי הדבר יכול להציל חיים".

תגובות

להשאיר תגובה