ירושלים חונכת את החניון האוטומטי הראשון בישראל

נפרדים מהשומר בבוטקה: השבוע יפתח במרכז העיר חניון אוטומטי שיוכל לשמש מקום חניה ל-12 רכבים. "עבודות התשתית האינטנסיביות המתקיימות בעיר מגבירות את מגבירות את מצוקת החניה. פתרון החניון  הוא נוח, זול וחוסר משמעותית בשטח", אומר מנכ"ל עדן  החברה העירונית לפיתוח ירושלים

 האם נמצאה בירושלים פתרון למצוקת החניה?  בימים הקרובים יחל לפעול במגרש החניה בבית מזי"א בירושלים חניון אוטומטי בן 6 קומות ברוחב שתי מכוניות  כך שבעת תפוסה מלאה יוכל לשמש מקום חניה ל-12 רכבים בו זמנית. מדובר בשלב זה בפיילוט.

מדובר בחניון אוטומטי וידידותי למשתמש, הכולל עמדת תשלום במקום. גובהו 6 קומות ורוחבו כרוחב שתי חניות, כך שמדובר בחיסכון משמעותי בשטח חניה.

החניון מתאים לכלי רכב מסוג סדאן ו-SUV, תהליך החנייה עורך בממוצע דקה, היציאה מהחנייה עורכת בממוצע דקה וחצי. בשלב הראשון ולמרות פשטות תפעולו, ישהה בשעות פעילות החניון נציג, שיסייע וידריך את החונים במידת הצורך. מחיר החניה – לפי התעריף העירוני (תעריף מדחן).

 אלון שפייזר, מנכ"ל חברת עדן – החברה העירונית לפיתוח ירושלים אמר כי : "כמו בערים הגדולות בישראל, גם ירושלים סובלת ממצוקת חנייה. אלא שעבודות התשתית האינטנסיביות המתקיימות בעיר מגבירות את המצוקה ומפחיתות מאות רבות של מקומות חניה. הפתרון המוצע כאן ולראשונה בישראל – הוא פתרון נוח למשתמש, בעלות נמוכה וכמובן תוך חיסכון משמעותי בשטח."

 

  • החניון יהיה פתוח לשימוש גם בלילה?

 

"חשיבותה של חניה זמינה היא לא רק לשעות העסקים והעבודה במרכז העיר אלא גם לשעות הלילה והבילוי, שירושלים הפכה בהן בשנים האחרונות למוקד עליה לרגל, כמו שוק מחנה יהודה. גם עבור הבליינים הירושלמים וגם עבור הבליינים הלא-ירושלמיים, חשוב לספק חניה ובתעריף עירוני.

 

  • למעשה זה מעין חניון 'נייד'?

 

"יתרון נוסף של חניון אוטומטי הוא שניתן לספק בו הן פתרון קבוע והן פתרון זמני לבעיות חניה. זוהי מערכת שקל לפרק ולהרכיב אותה ועל כן היא יכולה לשמש גם במקומות שמצוקת החניה בהם היא לזמן מוגבל וידוע מראש, כמו לפני אירועים בינלאומיים שמתקיימים בירושלים, פסטיבלים ועונות של עליה דרמטית בכמות המבקרים בעיר, או באזור כלשהו שבו מתבצעות עבודות תשתית נרחבות. וכו'…

 גובה המתקן הוא של 2.5-3 קומות. המתקן יפתח רק ביום שלישי השבוע  וכבר עורר עניין בקרב עיריות אחרות.

את יבוא הרעיון היצירתי תוצרת קוריאה, באמצעות "סמארט פארקינג ישראל" של קבוצת "ים חניונים", יזמו בחברת עדן – החברה העירונית לפיתוח ירושלים בשיתוף עם אגף החניה בעירייה, לאור מצוקת החניה במרכז הבירה, מצוקה שהתגברה בשל עבודות התשתית הנרחבות המתקיימות בעיר וגורעות מאות רבות של מקומות חניה עבור התושבים, הסוחרים והמבקרים – בשעות העבודה ובשעות הבילוי.

 

תגובות

להשאיר תגובה