יוצאים לדרך

פסטיבל ירושלים לאמנויות 2018 יצא אמש לדרך ויינעל ב 12/3 במופע נעילה מיוחד במערת צדקיהו
הפסטיבל ליצירה מקורית בתחומי אומנויות הבמה שמתקיים זו השנה ה 17 ויעלה כ-50 הפקות במשך שבוע אחד. הפסטיבל מהווה במה מרתקת להופעות פנים וחוץ, ליוצרים צעירים ומבוגרים, לאמנים בראשית דרכם לצד אמנים ותיקים.עיריית ירושלים משקיעה בפסטיבל השנה מעל מיליון שקלים בפסטיבל תומכים גם משרד התרבות, הקרן לירושלים והמיזם לקולנוע הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 5/3/18-12/3/18

רחל כ. צבעוני, מנהלת פסטיבל ירושלים לאומנויות 2018: "אנו, יוצרי ומנהלי הפסטיבל, מאמינים כי פסטיבל זה, לצד פסטיבלים ואירועי תרבות נוספים המתקיימים בעיר, ממצב את ירושלים בקדמת העשייה והיצירה התרבותית בארץ ומהווה במה חשובה ליוצרים וליצירה הירושלמית"

פסטיבל ירושלים לאומנויות 2018 מעניק, זו השנה ה-17, במה ליצירה מקורית וייחודית. השנה יעלו במסגרת הפסטיבל, למשך כשבוע אחד, כ- 50 הפקות שונות.

פסטיבל ירושלים לאמנויות נותן במה למאות אמנים המייצרים ומניעים את סצנת התרבות הירושלמית  ומהווה במה מרתקת של הופעות פנים וחוץ, של יוצרים ויוצרות צעירים ומבוגרים, אמנים בראשית דרכם לצד אמנים ותיקים. פסטיבל ירושלים לאמנויות מאגד, לשבוע אחד, יוצרים מכל תחומי האמנויות השונים (מוסיקה, מחול, תיאטרון, אמנות פלסטית, מופעי פרפורמנס, קולנוע ועוד) לכדי עשייה ויצירה, כאשר הקהל מוזמן להגיע ולצפות במגוון מופעים מתחומי יצירה שונים ובמרחבים שונים.

מדובר בשבוע של הפקות מקור ואירועים ייחודיים וחד-פעמיים בתחומי אמנויות הבמה והאמנות החזותית וכן תכנית עשירה של תרבות לילדים, כולל במזרח העיר.

הפסטיבל מהווה חלק משמעותי בסצנת היצירה ירושלמית ומביא לקדמת הבמה את העשייה השנתית של יוצרי התרבות בארץ ככלל ובירושלים בפרט: פורומים של יוצרים, קבוצות אמנים, בתי"ס לאמנויות, hubs, חללי תצוגה אלטרנטיביים, פרינג' ועוד.

הפסטיבל יינעל ב- 12/3/18 בערב מיוחד מהפכה במערה בהובלת תזמורת המהפכה וערן זמיר במערת צדקיהו:

ערב סיום הפסטיבל, באוצרות וניהול אמנותי של פסטיבל ירושלים לאמנויות. תזמורת המהפכה במופע בכורה ייחודי ומקור, בשילוב מולטי מדיה חדשנית. הדרך למערה ילווה במופעי פרפורמנס של קבוצת "אנסמבל פנים".

בבטן האדמה, בחלל הקסום של מערת צדקיהו אשר מתחת לחומות ירושלים, יחברו יחדיו תזמורת המהפכה והאנסמבל המזרחי/ערבי של נגן העוד והגיטרה החשמלית – ערן זמיר – למופע חד-פעמי בשילוב הקרנות וידאו על קירות המערה של אמן הוידאו-ארט אורן גבאי. העיבודים, אשר נכתבו על-ידי המלחין זהר שרון, זוכה פרס ראש הממשלה למלחינים, יוצרים מיזוג צבעוני ועשיר בין המסורות השונות המיוצגות על-ידי הכלים המזרחיים מחד (עוד, נאי, קאנון, כינור מזרחי וכלי-הקשה) לבין כלי התזמורת הקלאסית-מערבית מאידך (כינור, ויולה, צ'לו, סקסופון, קרן, ויברפון ופסנתר).

בתחילת המופע יתקיים בחלל המערה אירוע פרפורמנס ייחודי ומקורי של 'אנסמבל פנים': נמלים יכנסו ויצאו מהמחילות, יטפסו על הקירות, יקישו על הקירות, יאירו פינות חשוכות, יתבוננו בקהל, ילקטו מידע עליו ועל המתרחש במערה, ייצרו מבנים פיזיים בחלל וצורות קוליות של שירה וסאונד

יום שני, כ"ה אדר 12.03.18 שעה :  20:30     מחיר: 45 ₪

שאטלים למערה יצאו ממתחם התחנה ברח' דוד רמז, בין השעות 19:30-20:15

תרבות לילדים

השנה יתקיימו, במסגרת הפסטיבל, אירועי תרבות ייחודיים שנוצרו במיוחד עבור ילדים. במסגרת אירועי התרבות לילדים יעלו 10 הצגות תיאטרון של מיטב התיאטראות: תיאטרון הקרון, תיאטרון אלמינא, תיאטרון גלוי ועוד. הייחודי באירועים אלו הוא תרבות שמגיעה לשכונות– הצגות התיאטרון יגיעו לשכונות ויציגו בספריות העירוניות, מתוך אמונה כי לכולם מגיע לראות הצגה טובה במחיר שפוי וליד הבית, במיוחד לילדים!

 

אודות פסטיבל ירושלים לאמנויות:

הפסטיבל נוסד בשנת 2002 ע"י עופר מליח ז"ל. הפסטיבל צמח למעשה מתוך הצורך של היוצרים בשטח לבמה ייצוגית – במה אשר תציג את יבול ההפקות השנתיות של גופי יוצרים שונים שפעלו בעיר, ברובם חובבים. למעשה, הפסטיבל החל כפסטיבל חובבים במטרה לאפשר במה ראויה ומכובדת לפעילות השנתית.

מאז צמח הפסטיבל והתפתח. כיום פסטיבל ירושלים לאמנויות הוא אחד הפסטיבלים המקצועיים, המרכזיים והייחודיים בעיר ירושלים. הפסטיבל מציג, למשך שבוע אחד, הפקות של יוצרים מקצועיים מירושלים ומחוצה לה, תוך דגש על מגוון עשיר ורב של הפקות מתחומי האמנויות השונים והפרינג', לצד הפקות מקור שנוצרו במיוחד עבור הפסטיבל. ככזה, מהווה הפסטיבל חלק מרכזי במיצובה של ירושלים כמרכז לעשייה תרבותית בתחומי התיאטרון, המוסיקה, המחול והאמנות.

הצלחתו הגדולה ביותר של הפסטיבל היא היותו במה מרכזית ומשמעותית ליוצרים הפועלים בעיר ומחוצה לה. עיקר מהותו של הפסטיבל, כגוף עירוני, הוא היוצרים עצמם- ועל כך גאוותנו. אנו מאמינים כי לעירייה מקום מרכזי וחיוני בקידום והובלת העשייה של היוצרים השונים הפועלים בעיר, הן אלו הגדולים (המוגדרים כבר כמוסד תרבות), אך גם (ובעיקר) היוצרים העצמאיים, אלו הפועלים לרוב לבד, ללא גיבוי תקציבי וללא הכרה ממסדית.

הפסטיבל מתקיים על מנת לאפשר, לקדם, לחשוף, לתמוך ולהציג עשייה של יוצרים, שלרוב אינם מקבלים את האפשרות לחשיפה מקצועית על במות מרכזיות ובפני קהל רב. הפסטיבל משקיע משאבים רבים, הן תכניים והן תקציביים, ביצירת הבמה הראויה והמכבדת ליוצרים אלו, וזאת במסגרת שבוע מרוכז של אירועי האמנויות ברחבי העיר.

מההפקות הבולטות של הפסטיבל: תזמורת פירקת אל-נור במופע מקורי עם תיאטרון האינקובטור, תזמורת המהפכה, להקת המחול ורטיגו, כיתות אמן בשיתוף פסטיבל ישראל, מיזם המחול  – start art ועוד.

 

על בימות המופעים בפסטיבל עולות בכל שנה למעלה מ-40 הפקות, המגישות לצופים יצירה בימתית מגוונת, חדשנית ומסקרנת. קיום הפסטיבל מייצר בעיר במה מרתקת וחיונית לשיתופי פעולה בין היוצרים בעיר למוסדות התרבות השונים, המייצרים מופעים פתוחים לקהל הרחב ואירועי תרבות במוקדים רבים ומגוונים ברחבי העיר.

בנוסף למופעים, חשיבותו של הפסטיבל נמדדת גם בקידום אמנים ויוצרים צעירים, וזאת באמצעות הענקת כלים ייחודיים לאמנים בתחילת דרכם המקצועית, יצירת תשתיות לשיתופי פעולה ויצירה , במות פתוחות, סדנאות וכיתות אמן ועוד.

תגובות

להשאיר תגובה