חברי הילדות הקרובים אליקים ליבמן (24) ואיתן מור (23) התנדבו יחד בעמותת "חברים לרפואה", אבטחו יחדיו את מסיבת הטבע "נובה" ברעים בשבת השחורה, סייעו לפצועים תחת אש המחבלים, ונחטפו שניהם על ידי מחבלי החמאס לעזה.

לפני שניתק עימו הקשר, הספיק איתן מור להתקשר לדודו כשברח מהמחבלים, אך הוריו לא יודעים למעשה אם נרצח או נלקח כבן ערובה- בחיים. העדות האחרונה על איתן הייתה של אחד הניצולים, שסיפר כי ראה אותו ואת חברו מפנים גופות של שתי צעירות למקום בטוח, ומאז איתן נעדר. קרוביו מעידים כי לא הופתעו מעדות זו, שכן "איתן הוא אדם עם ראש גדול, יצירתי ונחוש, אדם חזק מנטאלית ופיזית, שבוודאי קלט מיד את התמונה ועסק בפינוי נפגעים".

שניים מאחיו של אליקים ליבמן, אלישע ואלקנה – משתתפים בלחימה ברצועה, בגבעתי ובנח"ל, ומשאירים לאורך הדרך כתובות גרפיטי מחזקות ומלאות אופטימיות כמו "אליאק אנחנו בדרך" ו"מחזירים את אליקים הביתה". אליקים,  הילד הרביעי מבין שמונה אחים, מתואר על ידי בני משפחתו כ" אדם מדהים, עם לב ענק וגדול שרק רוצה לתת מעצמו, גם בחומר וגם ברוח, מלא אהבה, עם רצון גדול לעזור לאחרים, מעין "רובין הוד" שלא מסוגל לראות מצב שמישהו פוגע באחר שחלש ממנו".

ברוך ליברמן מנכ"ל "חברים לרפואה": "שני הבחורים הצעירים עם נפש אצילה התנדבו עם הילדים של העמותה, הביאו להם אור ושמחה ונתנו מעצמם למען האחר. מתוך היכרות עימם, לא הופתענו לגלות כי גם במהלך מסיבת הנובה, הם בחרו לעזור לאחרים, לשוב ולחלץ פצועים חרף האש והסכנה, במקום להגן על עצמם. חברי העמותה מתפללים מידי יום לשלומם ולשובם אלינו. מי שבחרו לתרום ולסייע לנזקקים- זקוקים עכשיו לסיוע של עם ישראל כולו".

בצד התקווה לשובם של שני המתנדבים, מבכים ב"חברים לרפואה" את נופלם של מתנדבים נאמנים של העמותה במלחמה: סרן אורי שני,  סג"מ יוחאי דוכן, משה אוחיון ובנו אליעד ז״ל.

סרן אורי שני ז"ל נלחם בגבורה ומנע טבח במוצב כיסופים. הוא חיסל 35 מחבלים והגן בגופו על חייליו וחבריו בבסיס, הותיר אחריו את אשתו מרים ובנו רועי.  משה אוחיון ז"ל שימש כאיש ביטחון באופקים, ובהמשך להתראה על חדירת מחבלים לעיר – יצא עם בנו להגן על התושבים.  אליעד ומשה התנדבו בחברים לרפואה יחדיו, והקדישו את חייהם להצלת חיים של אחרים. סג"מ יוחאי דוכן ז״ל, בן 26 בנופלו, נפל בקרב במוצב נחל עוז כשהגן בחירוף נפש על חבריו. יוחאי שירת בגדוד 13 של חטיבת גולני והתנדב בעמותה במסגרת הפעילות של נוער קריית ארבע, כאשר הדריך במחנות קיץ ושבתות בקריה וחינך את הדור הצעיר לערכי מעורבות הדדית ועזרה לאחר.

תגובות

להשאיר תגובה