מפגשי זיכרון בסלון מתרחשים בכל העולם, בקהילות של ישראלים, יהודים ולא יהודים. זוהי מסורת ישראלית המאפשרת לציין את יום הזיכרון לשואה בצורה משמעותית ואינטימית בסלון הבית, מרכזים קהילתיים, בתי ספר ועוד, בין חברים ואורחים. אולמי עולמיא בטיילת ארמון הנציב יארחו את עדה אחימן, שתספר את סיפורה של חמותה- יהודית אחימן נויגרשל ששתקה שנים רבות: "אני מספרת את הסיפור של חמותי, שגם כתבתי אותו- המילים שיש לי, ילדות בסלובקיה תחת הכיבוש, פחד, חיים במחבואים, במחנה ריכוז ראוונסבריק וצעדת המוות עד השחרור."

אחד הסיפורים המעניינים של אולמי "עולמיא" בירושלים הוא של ג'נינה, הבעלים של המקום. ג׳נינה היא בת לניצולת שואה. אמא נולדה בפולין לתוך המלחמה, והוריה ברחו ועל מנת להציל אותה והביאו אותה למשפחה קתולית בפולין. בתום המלחמה אחרי שהם שרדו ע״י החלפת זהותם, הם שבו לקחת אותה והיגרו לוונצואלה שם ג'נינה נולדה לבית אוהב ישראל עם זיקה ציונית גדולה וחלום לעלות לארץ ישראל.  סבה שהיה מאוד ציוני תרם לויצו והקים בית אבות שנחנך על שמה של סבתה – "ג'נינה" בתל אביב.

ג'נינה ויותם- בעלי "עולמיא"

במהלך הטיול לישראל, לרגל חנוכת בית האבות, היא פגשה ביותם בר-חמא, חייל במילואים בתל נוף והשניים נישאו, הקימו משפחה ולאחר מכן הקימו את אולם האירועים היוקרתי "עולמיא". על השם המיוחד יותם חשב לאחר שחזר מבית הכנסת ביום כיפור והתאהב בו ובקשר שלו למקום כששמע אותו באחת התפילות.  בימים רגילים, מתחם האירועים מארח מידי ערב חתונות ושמחות.

אולמי עולמיא. קרדיט: יוליה טוקרב

ג'נינה: "מפגשי זיכרון בסלון מתרחשים בכל העולם, בקהילות של ישראלים, יהודים ולא יהודים. כשחשבנו לארח בביתנו את פרויקט "זיכרון בסלון", הבנו שאנחנו רוצים להגיע לכמה שיותר אנשים בגלל הסיפור של אמי, וראינו במיידי את החיבור לאולם האירועים שלנו שנמצא בטיילת ארמון הנציב, המשקיף על 4,000 שנות היסטוריה ועל כל העיר העתיקה ירושלים והחלטנו לפתוח לערב אחד ולציין את יום הזיכרון לשואה בעדותה של עדה אחימן, בצורה משמעותית ואינטימית כשהנוף הוא הניצחון שלנו. "

תגובות

להשאיר תגובה