הסלט הגדול בעולם

מדי יום עולים על שולחנם של הישראלים יותר מ-70 סוגים שונים של ירקות, כולם מיוצרים בישראל. כך לדברי מנכ"ל מועצת הצמחים בפתיחת וועידת החקלאות השביעית בירושלים. המשתתפים נהנו גם מהסלט העשיר והמגוון ביותר שנחתך אי פעם בישראל, שגם הוא כלל יותר מ-70 סוגי ירקות

"יותר מ70 סוגים שונים של ירקות עולים על שולחנם של תושבי מדינת ישראל מדיי יום. כולם מיוצרים על ידי חקלאי ישראל." כך סיפר הבוקר צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים לרגל פתיחת וועידת החקלאות השביעית של ישראל אתמול  בירושלים.

לדברי אלון, ברוב ימות השנה השווקים מלאים בעשרות סוגים של ירקות טריים למעט בתקופות קצרות של פגעי מזג אוויר או מחלות. כדי להמחיש את עוצמתה שך החקלאות הישראלית שלחו ארגונים החקלאים בישראל מעל 70 סוגי ירקות אל המלון שבו תפתח היום וועידת החקלאות.

השף של המלון קראון פלאזה בירושלים וצוות מתוגבר מכינים משעות הבוקר המוקדמות את הסלט העשיר והמגוון ביותר שנחתך אי פעם בישראל: סלט המורכב מ-73 ירקות שונים. הסלט יחולק היום למשתתפי הועידה ביניהם שר החקלאות אורי אריאל, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, חברי כנסת וחקלאים רבים מכל הארץ.

ועידת ישראל לחקלאות, הפכה למסורת ותתקיים זו הפעם ה-7 ביוזמת קבוצת משוב חקלאות. זהו האירוע החשוב ביותר מההיבט הכלכלי בכלל ובענף החקלאות ובמגזר ההתיישבות העובדת בישראל בפרט. הועידה מהווה זירת שיח רב תחומי, "סיעור מוחות" לאומי ובמה ייחודית לדיונים בעתיד ענף החקלאות הישראלית.

בוועידה ישתתפו כ-700 מובילי דעה בחברה הישראלית. בין המשתתפים, שר החקלאות חה"כ אורי אריאל, שר הבינוי והשיכון חה"כ יואב גלנט, יו"ר השדולה החקלאית בכנסת חה"כ איתן ברושי, חבר הלובי החקלאי חה"כ יצחק וקנין, מנכ"ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו, מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור, מזכיר ארגון מגדלי הירקות מאיר יפרח, מנכ"ל מועצת הצמחים צבי אלון, מנכ"לית מועצת החלב מיכאל קראוס ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא בורוש.

בשנים האחרונות ישנה מגמה בה מדברים על החקלאות במונחים של "קריסה" אך מדינות רבות רואות בענף החקלאות הישראלית מודל. אחת המטרות שהועידה שמה לעצמה היא לשנות את השיח הציבורי והעלות למודעות את המשקים המצליחים והמשגשגים במדינת ישראל. לקראת הוועידה, נבחרו 100 המשקים המובילים במדינה ו-40 הצעירים המבטיחים מתחת לגיל 40 המהווים את דור ההמשך לענף החקלאות הישראלית השורשית. בנוסף, הוועידה תכלול פאנל בנושא הפטור מחוק ההגבלים העסקיים לחקלאים על-ידי שולחנות עגולים, פאנל חדשנות בחקלאות בשיתוף סטארט-אפיסטים צעירים ופאנל קידום הצעת החוק נגד שיטת ה"לוס-לידר".

חיים אלוש, יו"ר וועידת החקלאות מסר כי: "יש עתיד גדול מאוד לחקלאות. אנו מבטיחים שהוועידה הזו תעצים את המגזר החקלאי מול כל מי שמיהר להספיד אותה. אנו פועלים על מנת לטפח את דור ההמשך החקלאי ומאמינים כי בעקבות תמונת המצב העולמית למזון התמיכה בחקלאות רק תצמח".

אלוש גם אמר כי הסלט הגדול שהוכן אמש, הוא הוכחה צבעונית וטעימה לעוצמתה של החקלאות בישראל. אם זאת לדבריו ממשלות ישראל פוגעות יותר ויותר בחקלאים ולכן מתגבשת בוועידה הצעת החלטה לקרא להקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת מצב החקלאות בישראל. עד כה הצטרפו שמונה חברי כנסת ליוזמה זו.

הסלט המגוון בישראל צילום יחצ

תגובות

להשאיר תגובה