בוא אל החגיגה

פסטיבל הולגאב ליצירה ישראלית-אתיופית, מבית היוצר של בית הקונפדרציה בירושלים ובניהולו האמנותי של אפי בניה, יתקיים בתאריכים 30-24 בדצמבר 2020. הפסטיבל מציע תוכנית עשירה המציגה את התרבות הישראלית-אתיופית על שלל היבטיה המרתקים והמתחדשים.

המופעים יצולמו וישודרו בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה והצפייה בהם חופשית ופתוחה לקהל ללא תשלום.

אפי בניה: "בית הקונפדרציה גאה להיות הבית של היצירה הישראלית-אתיופית, וכמו בכל שנה פסטיבל הולגאב מציג מבחר מופעי מוזיקה, תיאטרון ומחול, המקיפים קשת מגוונת של יוצרים ויוצרות. לצערנו, בשל המשבר העולמי לא יופיעו השנה אמנים מאתיופיה בפסטיבל, אך תוכנית האירועים נותרה תוססת ורעננה, מביטה אל מורשת העבר אבל צועדת בביטחה אל עתיד חדש ומבטיח."  

הפסטיבל ייפתח במופע של המוזיקאית-זמרת אסתר רדא, החוגגת את צאת "יש חסד"- אלבומה החדש והראשון בעברית. האלבום מפגיש בין הגרוב והסול של רדא לבין הג'אז שמביא עמו המפיק והפסנתרן תומר בר ומסמן תפנית חדשה ומסקרנת ביצירתה של רדא – בה היא מציגה את נקודת מבטה האישית על המוזיקה הישראלית והנוסטלגיה המקומית ומספרת סיפור ישראלי מרגש. רדא תארח את הזמרת עדן אלנה, זוכת "הכוכב הבא" 2020 ונציגת ישראל לאירוווזיון.

חמישי, 24.12.20, ט' בטבת תשפ"א, 21:00, בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה.

קבוצת התיאטרון הולגאב בניהולו של משה מלכא מציגה אלגוריה בנושא האהבה, "סיפורי חול". זוהי הצגה ללא מילים שמשלבת אנימציה, ליצנות, מוזיקה ותנועה, ומתארת ילדה שמציירת בחול: ציוריה הופכים לדברים, הדברים הופכים לדמויות, הדמויות הופכות לסיפורים – ואז נמחקות.

שישי, 25.12.20, י' בטבת תשפ"א, 12:00, בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה.

להקת גראונד הייטס, בהנהגת הסולנית חווה הוואן מששה, מציגה את התרכובת הייחודית והאנרגטית שלה, של השפה האמהרית ושל המקצבים של הקהילה האתיופית- בני ביתא ישראל, וההשפעות המוסיקליות שספגו בני הדור הראשון של הקהילה בארץ. מופע גרובי וחושני של מוזיקה אתיופית.

מוצ"ש, 26.12.20, יא בטבת תשפ"א, 20:30, בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה.

המוזיקאי-יוצר הדאנס-הול איילו יציג את אלבום הבכורה שלו, "מוזיקה היא סם ממכר", המספר בעשרה שירים על חייו, אהבותיו ועל המוזיקה, שהיא עיקר עולמו. האלבום הסוחף והמרקיד משדר וייב חיובי ואופטימי.

מוצ"ש, 26.12.20, י"א בטבת תשפ"א, 22:00, בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה

השחקן-רקדן צביקה היזיקיאס והכוריאוגרפית-רקדנית עפרה אידל יעלו את מופע המחול בלאק לייבל, המקבץ סיפורים משעשעים ומטלטלים על השונה בחברה כפי שמשתקפים דרך עיניו של צ׳ולוט – הלא הוא צביקה היזיקיאס. היזיקיאס, רקדן מצטיין, עבר מסע אישי וחברתי יוצא דופן מיום עלייתו לארץ מאתיופיה דרך מדבר סודן.

ראשון, 27.12.20, י"ב בטבת תשפ"א, 19:00, בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה.

הזמרת-יוצרת אבבה דסה חוזרת לפסטיבל במופע אקוסטי ואינטימי המספר את סיפור חייה כבת דור ראשון לעולים מאתיופיה. המופע מתפתח לחוויה מעצימה, בעלת צליל ייחודי הנע בין צלילים אתיופיים מסורתיים לשירי סול-פופ ופאנק.  

ראשון, 27.12.20, י"ב בטבת תשפ"א, 21:00, בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה.

הסקסופוניסט והזמר אבטה בריהון, בכיר המוזיקאים הישראלים-אתיופים, מוביל את אנסמבל טספה (תקווה באמהרית), השב אל "תור הזהב" של המוזיקה האתיופית הפופולרית, שנות השישים ותחילת שנות השבעים – השנים שבהן עלו כוכבי-על כמחמוד אחמד, אלמיהו אשטה ואסתר אווקה, שיצרו שרשרת של להיטים אלמותיים הפופולריים עד היום באתיופיה.

שני, 28.12.20, י"ג בטבת תשפ"א, 19:00, בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה.

הזמרת תמר רדה תחגוג יחד עם להקתה תמרדה את צאת אלבומם השני, אָדִיסְגֶּה, הכולל שירים שהלחינה לטקסטים של המשוררים דוד אבידן, יהודה עמיחי ואלי אליהו, שירים מקוריים של רדה ושיר אחד באמהרית. באלבומה משחקת רדה עם השפה העברית היפה ומעטרת אותה בשורשיה האפריקאיים ובנגינות אלקטרוניקה.

שני, 28.12.20, י"ג בטבת תשפ"א, 21:00, בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה.

הכוריאוגרפית דגה פדר ולהקת המחול ביתא יעלו את מופע המחול & Repeat  Rewind, הכולל שתי יצירות חדשות של פדר, Chair  ו.Rewind & Repeat –  המופע המבוסס על השפה הייחודית שפיתחה דגה, השוזרת אל תוך המחול בן-זמננו אלמנטים מהתנועה של המחול האתיופי.

שלישי, 29.12.20, י"ד בטבת תשפ"א,  19:00, בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה.

יוצאי הפרויקט של עידן רייכל – הזמר ווגדראס אבי וואסה והבסיסט-מפיק ינקלה סגל יציגו את המופע הוואן (התחלה חדשה). המופע כולל שירים פופולאריים מאתיופיה, הנחשבים לנכסי צאן ברזל של המוזיקה האתיופית ואשר בוצעו על ידי מחמוד אחמד ובני  דורו – גטאצו קאסה, טסגייה אשטו, נוואיי דבבה ובן הדור החדש, טדי אפרו.

שלישי, 29.12.20, י"ד בטבת תשפ"א,  21:00, בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה.

קבוצת תיאטרון הולגאב בניהולו האמנותי של משה מלכא מעלה הצגה נוספת בפסטיבל: "אות קין", מחזה מינימליסטי ומאופק המתכתב עם הזעם והמחאה של בני העדה האתיופית. המחזה מספר על משפחה שכתם חברתי הוטל על אחד מבניה, אבי המשפחה מחליט לנטוש ולחזור לאתיופיה והאם ושלושת ילדיה מוצאים עצמם במדרון תלול.

רביעי, 30.12.20, ט"ז בטבת תשפ"א, 19:00, בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה.

פסטיבל הולגאב ייחתם במופע של נגן הבס, הגיטריסט והמפיק הבינלאומי יוסי פיין, החוזר לפסטיבל הולגאב עם מבט חדש ומעודכן על דור העתיד של הזמרות הישראליות-אתיופיות – אבבה דסה, אושי מסלה ואדוניה, רגע לפני שהן פורצות את דרכן שלהן. שלושתן נולדו בישראל למשפחות שעלו מאתיופיה, והמרכיב הישראלי באישיותן המוזיקלית צובע את שורשיהן האתיופיים בגוונים רעננים ומפתיעים.

רביעי, 30.12.20, ט"ו בטבת תשפ"א, 21:00, בעמוד הפייסבוק ובערוץ היו-טיוב של בית הקונפדרציה

פסטיבל הולגאב ליצירה ישראלית אתיופית מתקיים בתמיכת משרד התרבות והספורט – מנהל התרבות; עיריית ירושלים- האגף לתרבות; קרן ברכה, קרן ביידר

הצפייה במופעים חופשית ופתוחה לקהל ללא תשלום

חפשו את "בית הקונפדרציה" בפייסבוק

באתר: www.confederationhouse.org

בערוץ היוטיוב: https://bit.ly/34P5MvK

או צרו קשר בטלפון: 02-5399360, שלוחה 5

התכנית נתונה לשינויים. עקבו אחר העדכונים באתר ובדף הפייסבוק של בית הקונפדרציה

תגובות

להשאיר תגובה