ממסגריה קטנה למפעל מתכת משגשג

חברת בליצבלאו נותנת פתרונות בתחום התשתיות עבור התעשייה האזרחית, בנושא המיגון עבור התעשייה הביטחונית והיא בין החברות הבודדות בישראל שמנוהלות על ידי דור שלישי

עודד ועדי בליצבלאו

בליצבלאו התחילה כבר לפני 80 שנה כמסגרייה קטנה בחיפה והפכה לחברה רווחית,  טכנולוגית, ושמירה על מסורת וערכים. במשך עשרות שנים צברה א.בליצבלאו מוניטין, ידע, וניסיון רב ועשיר בתחום המתכת, ובקרב לקוחותיה ביססה את מעמדה כחברה אמינה, מקצועית, ואיכותית .

החברה נוסדה בשנת 1933 ע"י אריה בליצבלאו שהיה "אומן" במערכות מכאניות ובטכנולוגיות.

אריה הקים בשנות ה-30 בחיפה, מסגריה שעליה אף בנה דירה שבה התגורר. אוהבי הנוסטלגיה יתענגו על כרטיס הביקור של העסק, אותו בני המשפחה שומרים עד היום, עליו כתובה הכותרת "בית מלאכה למסגרת מכאנית" ומתחתיה מספר טלפון בן 4 ספרות. עדי בליצבלאו בן ה-42 מספר שאביו עודד, שכיום מכהן כנשיא החברה, ממש נולד לתוך העסק שהתפתח למפעל מתכת ובסוף שנות ה-60 נבנה בקרית אתא.

אריה יצר על דיגלה של בליצבלאו את סמל החדשנות והסתגלנות, כשהצטרפותם של בנו עודד ב-1964 ואחר כך נכדו עדי הביאה לדחיפה משמעותית של החברה לכיוון פיתוח יכולות חדשות. כשהוא רק בן 10, הצטרף עדי למפעל כשסבא לימד אותו את העבודה. גם כנער וכחייל הגיע לעבוד שם בחופשים, ותוך כדי עבודתו סיים גם לימודי הנדסאי מכונות. "אני אוהב את התחום ומחובר לו בדמי ונפשי. גם אשתי רעות יודעת שזו האהבה הראשונה שלי", הוא מודה.

המפעל של בליצבלאו
המפעל של בליצבלאו

"אנחנו בין החברות הבודדות בישראל שמנוהלות על ידי דור שלישי", מציין עדי, "הסטטיסטיקה מראה שהדור השלישי יכול להרוס מפעל חיים של משפחה, אצלנו הדור השלישי דווקא בנה".

אם בשנות ה-90 כלל המפעל 13 עובדים, אחר כך, בשנות השיא של פעילותו מספרם גדל לכ-250 כשכיום עובדים בו כ-120 עובדים המהווים צוות ניהולי ועובדים בעלי תודעת שירות מפותחת ביותר. לאורך כל השנים מקפידים אנשי החברה על מסורת של מעורבות חברתית ותרומה לקהילה, ומבין עובדיה משולבים בעבודה השגרתית גם אנשים בעלי מוגבלויות.

בשנת 2015 המפעל עבר לאתר חדש ומרשים המתפרש על שטח 9,000 מטר באזור התעשייה של בר לב. ביקור במקום מראה כי מדובר במתחם שכולל בתוכו את שיא הטכנולוגיה, תוך הפעלת קווי הייצור המתקדמים ביותר שנותנים פתרון מלא ליצירת מוצר גמור, כולל הרכבתו: "אנחנו מתמחים בחלקי רכב ממוגנים שיוצרים בתנאים שהם הטופ של התעשייה הישראלית עובדים כאן מהנדסים, עובדי ייצור מכל שכבות האוכלוסייה", אומר עדי. והנה עוד דבר שלא בטוח שקיים במפעלים אחרים: במפעל א.בליצבלאו אפשר ליהנות ממוזיאון מרתק שמציג מכונות מתחום המתכת ומכלי עבודה משנות ה-40.

התפתחותה והתקדמותה של א.בליצבלאו לאורך השנים כללה הכנסת ציוד מתקדם במחלקת הלייזר, בניית מחלקות עיבוד שבבי וצבע, ביצוע שינויים ארגוניים נדרשים והטמעה של שיטות איכות מתקדמות, בנוסף לפיתוח יכולות שיש בהם לתת פתרונות ללקוחות עתידיים. כל אלו ועוד הפכו את החברה למובילת קו בחזית הטכנולוגית בתחום עיבוד המתכת, הצלחתה הפכה אותה לנכס חשוב במפעל ההתיישבות במדינת ישראל.

עדי בליצבלאו מציין כי חזון החברה הוא להיות מובילת שוק בתחום המתכת תוך מתן עדיפות להתמקצעות בתחום תעשיית הרכב הכבד , לספק ללקוחות את כל הפריטים הדרושים, המיוצרים בטכנולוגיה של חיתוך כיפוף צבע, ריתוך, עיבוד שבבי וטכנולוגיות נלוות.

3 הערות

להשאיר תגובה