ללמוד מבעל ידע ונסיון שאין כמותו

ב.י. אמנון שירותי הנדסה בטיחות וריתוך בע"מ הוא עסק נרחב של אדם אחד – אמנון בר יוסף העוסק בשירותי בטיחות, הנדסה, ריתוך והקשר בינהם. מתוקף היותו המומחה היחידי בארץ שעוסק בבטיחות בריתוך והתחומים הרבים אודותם הוא גם מדריך מגוון אנשי מקצוע, המודעים לכך שהידע  והעצות של בר יוסף בתחום הם מצילות חיים

 תחומי המומחיות והידע של אמנון בר יוסף, מהנדס מכונות במקצועו,  הם רבים ומגוונים, מה שמסביר את הפעילות הרבה והשוטפת שלו בכל הארץ. הוא  ממונה בטיחות (מדריך בטיחות מוסמך בעל אישור להדרכת ממוני בטיחות ממשרד התמ"ת), מפקח ריתוך מוסמך AWS החבר בוועדה הלאומית לריתוך ובועדות תקינה טכניות של מכון התקנים. בנוסף הוא  מרצה מבוקש בימי עיון בארגונים שונים וכן  בכנסים לאומיים בנושאים טכניים ובטיחותיים.

בר יוסף הוא היחיד בישראל שעוסק בתחומים של בטיחות וריתוך כך שלמעשה אין לו מתחרים בתחום.  הוא עורך  חוות דעת מומחה לבתי משפט בנושאי בטיחות , הנדסה וריתוך  והקשר ביניהם ומעניק שרותי בטיחות וייעוץ לארגונים והנהלות .

הידע הרב, הניסיון המצטבר וגם הכריזמה והנוכחות של אמנון הפכו אותו למרצה בכל הכנסים הטכניים בארץ. הוא מרצה ומדריך בתחומי  בטיחות לעובדי אחזקה בתעשייה, מדריך בטיחות ותפעול בציוד ריתוך לסוגיו, טיפול בגלילי גז וחיתוך בלהבה, פלסמה. כמו כן הוא מדריך בטיחות בעבודות "באש גלויה" וכתיבת נהלים והנחיות בנושא, מעניק שירותי תכנון וייעוץ בנושא מיגון מכונות ומתקנים ומכשיר עובדים כ "אדם כשיר" בהתאם לפקודת  הבטיחות בעבודה , עורך סקרי סיכונים למתקנים ומכונות ואישורם לעמידה בתקנות המחייבות .

בר יוסף שעסקו ממוקם ברחוב קורנית 4 בחיפה נותן שירות ומדריך בכל הארץ, עושה קורסים והדרכות למסגרים / עובדי אחזקה המתפעלים כלי עבודה מיטלטלים, מכונות, מכונות לעיבוד שבבי CNC ועוד. בנוסף הוא עורך הדרכות והסמכות במגוון מקצועות  וכן הרצאות רענון שנתיות בהתאם לדרישות החוק.

 – אתה בעצם מגיע לכל מקום?

"אני  עובד רק מול חברות, ידוע בבלעדיות והייחודיות שלי בתחומים המקצועיים השונים וכמי שנותן שירות מעולה להמון לקוחות מרוצים ברחבי הארץ

"חשוב לי להקפיד על מתן שירות זמין ותמיד אני אענה ואסייע  ללקוח, כך שלא בכדי היומן שלי "מלא עד האוזניים", אני מייעץ לעובדים, הנהלות וגם מעסיק קבלני משנה, מתאים את עצמי לכל לקוח שזקוק  כי אני יודע כמה התחום שאני עוסק בו הוא חשוב".

אמנון הוא גם יועץ בטיחות לעבודה – תחום נרחב הדורש התייעצות והכוונה רק ממי שהתמחה לכך. לדברי אמנון, "גם עבודה מול מחשב דורשת מידע בטיחותי כזה או אחר, העובד צריך לקבל הדרכות למשל בארגונומיה וכיצד עליו  לשבת נכון מול המחשב בכדי לא לגרום נזקים לגופו".

– ובעבודות יותר פיזיות, אנשים שמעבירים יום יום לפחות 8 שעות במקום העבודה מודעים לסכנות שיכולות להתגלות בפניהם?

"הקשר שבין בטיחות וריתוך הוא מורכב, מעניין אך דורש הכוונה מדויקת של מומחה וזה מה שאני עושה. ריתוך זה תחום עם רמות סיכון רבות כמו התחשמלות. ריתוך יכול להגיע לפגיעות גופניות כאלה ואחרות ועד מוות אבל אם עובדים נכון זה לא קורה, החוכמה היא לדעת לעשות זאת נכון.  ההדרכות שלי בתחום הינן מצילת חיים ואני בהחלט רואה בעבודה שלי שליחות  כמונעת תאונות ונזקים".

– במה אתה חזק יותר מהמתחרים שלך ?

"בתחום הבטיחות יש לי מתחרים רבים, וכך גם בהנדסה ובפיקוח על ריתוך אבל אני נותן את השירות הכי טוב שיכול להיות אגב יש בארץ 96 מפקחי ריתוך אבל אני חלק מהתהליך ההסמכה שלהם, ושוב אני מזכיר שבישראל אני היחיד שמשלב את תחומי הבטיחות והריתוך, ומסתבר שזה שילוב מעניין שהרבה אנשים נזקקים דווקא לו. אני כבר רכשתי כל כך הרבה ניסיון בחיי שהבנתי שעם כמה שאנשים יודעים לעשות, הם לא יודעים לעשות את מה שאני יודע והבנתי שזה טוב.

"יש לי שם טוב כי אני נותן שירות ברמה הכי גבוהה שיכול להיות ואני עושה דברים שאנשים אחרים לא יודעים לעשות, חשיבתי היא מחוץ לקופסא, אולי אני נראה מרובע כאדם אבל אני בהחלט יודע לחשוב בצורה יצירתית וייחודית ויש הרבה מה ללמוד ממני".

עד לפני 13 שנים אמנון היה שכיר וחבר הנהלה בארגון גדול ומוכר : הוא  עבד שם במקצועו כמהנדס במשך יותר מעשרים שנים, עד שהחליט לעזוב שם את משרתו כדי להקים את החברה שעל שמו. "רציתי להתפתח, היה שם נהדר וזה יופי של מקום אבל מיציתי. עד לפני שנתיים המשכתי לתת שירותים אישיים לארגון הזה.

"כל נושא הבטיחות הוא תחת חוק, למשל ריתוך נעשה תחת תקנים מסוימים ומי שצריך לעבוד תחת חוק ותקנים , במיוחד מי שעובד בענף התעשייה והמתכת צריך את ההכוונה שלי".

לפרטים נוספים:

http://www.abj.co.il/

תגובות

להשאיר תגובה