יין? קודם תקנו לו מקרר

עם התפתחות תרבות היין בישראל בשנים האחרונות והעלייה בצריכה ביתית התפתחה מגמה נוספת  של אקססוריז ליין. כיום הישראלים משקיעים בתחביב החדש ורוכשים אקססוריז מתאימים כגון פותחנים חדשניים, כוסות המתאימות לסוגי היין השונים ועוד. 

כיום ניתן למצוא בשוק מגוון רחב של מקררי יין בגדלים שונים, מסגרות שונות, מקררים אינטגרליים עם חיפוי ארונות בגבהים שונים. בנוסף ניתן למצוא מקררי יין הבנויים בארון ברוחב וגובה משתנה.

על מנת להתאים את מקרר היין לצרכים השונים, אבי צדקה מנהל מכירות HOME DIALOG מסביר מה הפרמטרים עליהם חשוב לשים דגש ברכישת מקררי יין:

  • חשוב לשמור את היין בטמפרטורה קבועה הנעה בין 15 ל-18 מעלות צלזיוס. כל שינוי קיצוני של הטמפרטורה עשוי לגרום להתבגרות מהירה של היין, לפגוע באיטום של הבקבוק ובכך להשפיע על איכות היין. חשוב גם להגיש את היין בטמפרטורה הנכונה ובכך למצות את הארומה הייחודית שלו.
  • מקרר ללא רעידות עוזר ליין להתיישן בסביבה שקטה ללא טלטולים, ובכך הוא למעשה מונע התבגרות לא מבוקרת של היין ופגיעה בטעם שלו. על מנת להציע תנאי קירור אופטימליים, יש לבחור בשיטת הקירור הנכונה ובמקרר איכותי.
  • פרמטר נוסף אשר משפיע על איכות היין ועל שימורו, הוא צבע הזכוכית של דלתות המקרר. דלתות מזכוכית רב שכבתית כהה, יהיו הבחירה הטובה ביותר במקרה זה, מכיוון שהן מסננות את האור ומגינות מפני חשיפה לקרני UV, הידועות בין האויבות הגדולות ביותר של יינות והסיבה לכך היא שהן עשויות לגרום להתחמצנות ולהתבגרות לא מבוקרת של היין.
  • לכל מקררי היין יש בקרת טמפרטורה דיגיטלית, תאורה פנימית ומסנן אבק. מעבר למאפיינים הזהים, המקררים שונים בעיצובם, ולכן צריך לבחור אותם בהתאם לצרכים, ולמיקומו הייעודי של המקרר בחלל.
  • המקררים הקיימים בשוק נבדלים בשיטות הקירור שלהם, בעיצוב, וגם בגודל, כך שלמעשה בעולם אידיאלי צריך לבחור את גודל המקרר כגודל החיבה לשתיית יין.

תגובות

להשאיר תגובה