בעקבות פטירתו של יעקב אגם השבוע, מקבלת תערוכת האמנות החדשה במגדלי הים התיכון בירושלים משמעות מיוחדת. התערוכה, המציגה עבודות תלת-ממדיות שיצרו הדיירים, מסכמת תהליך לימוד ויצירה שהוקדש לחלוץ האמנות הקינטית.

בעקבות פטירתו של יעקב אגם ז"ל השבוע, מקבלת תערוכת האמנות החדשה במגדלי הים התיכון בירושלים משמעות מצמררת ומרגשת. התערוכה, פרי יצירתם של דיירי הבית, מוקדשת למורשתו של אגם לצד הומאז' ליצירתו של מנשה קדישמן, ומהווה כעת מחוות פרידה של ממש מהאמן.

התערוכה מציגה עבודות תלת-ממדיות שיצרו דיירי המקום כחלק מתהליך לימודי ויצירתי מקיף. השלב העיוני של הפרויקט נפתח בהרצאתה של אביבה תומר, אשר סקרה את עקרונות האמנות של אגם, אמנות המושתתת על תנועה והשתנות חזותית בהתאם למיקומו של הצופה. בהמשך, יצאו המשתתפים לסיור לימודי במוזיאון אגם בראשון לציון, שם בחנו מקרוב כיצד שינוי בזווית הראייה משפיע על היצירה.

השלב המעשי התקיים במסגרת סדנת אמנות בהנחייתה של מורת האמנות והציור של הבית בירושלים, דפנה זמר. במהלך הסדנה, התנסו הדיירים ביצירת עבודות תלת-ממדיות המשלבות את השפה החזותית של אגם עם מוטיבים המזוהים עם יצירותיו של מנשה קדישמן.

העבודות המוצגות כעת בפני הקהל מהוות תיעוד של מסע של סקרנות ולמידה, ומשקפות את פרשנותם האישית של הדיירים ליצירותיהם של שני האמנים. כעת, בצל של אגם, התערוכה הזמינה את הקהל לנוע סביב העבודות ולגלות בכל צעד זווית חדשה מקבל גם  משמעות של הנצחה, הממשיכה הלכה למעשה את דרכו האמנותי של אגם.

נעה פסטרנק – ברדוגו , מנכ"לית מגדלי הים התיכון ירושלים: "העבודה על התערוכה החלה מתוך סקרנות ורצון עמוק של הדיירים לחקור את התנועה והצבע ביצירותיו של יעקב אגם, אך עם הבשורה העצובה על לכתו, התערוכה קיבלה עבור כולנו משמעות מרגשת הרבה יותר. לראות את הדיירים שלנו יוצקים את פרשנותם האישית ועולמם הפנימי לתוך המורשת האדירה שהותיר אחריו, זו זכות גדולה ומחווה אמיתית של כבוד לאחד מגדולי האמנים שקמו לישראל".

תגובות

להשאיר תגובה