אורית זמיר מונתה למנהלת החדשה של חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי 

אורית זמיר- מפיקה, במאית ותסריטאית, מונתה לתפקיד המנהלת של חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי. זמיר היא בוגרת סם שפיגל – בית הספר ליצירה קולנועית, ומשמשת מאז 2018 כראש מסלול הפקה יוזמת בבית הספר.

חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי הינה החממה היחידה בעולם המנוהלת על ידי בית ספר לקולנוע. החממה הוקמה ב2011 על ידי רנן שור, מנהל ומייסד ביה"ס והפכה במהלך שמונה מחזורים לשחקנית משמעותית בפיתוח סרטים ראשונים ושניים של יוצרות ויוצרים בעלי קול חד פעמי, מהארץ ומהעולם. סרטים אשר פותחו בחממה הוקרנו בפסטיבלים בינלאומיים ביניהם פסטיבל קאן (הבן של שאול, הגננת, Run, שבוע ויום), טרייבקה (We are Young, We are Strong, I Dream in Another Language), ברלין (פרה אדומה, The Black Frost),               ונציה (Acusada, Banat), סאנדאנס (Imperial Dreams, Photograph) וטורונטו (עץ תאנה).

החממה מעניקה לפרויקטים הנבחרים מנטורינג אישי עם עורכי תסריט מובילים, מהארץ ומהעולם, במשך תקופה אינטנסיבית של 7 חודשים. בסיום תהליך הפיתוח, מוצגים הפרויקטים בפני קהל של מקבלי החלטות, מהחשובים בזירה הבינלאומית ובתעשיית הקולנוע בישראל, לטובת קידום המימון שלהם. הפרויקטים המצטיינים זוכים במענקי הפקה ובתמיכה בעריכה.

החממה מתקיימת בתמיכת שותפי החממה לאורך השנים, וביניהם, קרן ברכה, מפעל הפיס, הקרן לירושלים, קרן סם שפיגל, מיזם הקולנוע והטלוויזיה ירושלים. תמיכה נוספת ניתנה על ידי מועצת הקולנוע הישראלי וקרן רבינוביץ לאמנויות.

אורית זמיר פעילה כמפיקה, תסריטאית ובמאית, ובעלת חברת ההפקות גם סרטים. יחד עם שותפה, יואב רועה, היא אחראית להפקת סרטי קולנוע עלילתיים ודוקומנטריים, כמו גם סדרות. בין עבודותיה כמפיקה סרטי הקולנוע: העדות (פסטיבל ונציה, פסטיבל חיפה- פרס הסרט הטוב ביותר), מנפאואר (פאלם ספרינגס, חיפה- פרס איגוד המבקרים) ואורחים לרגע (פסטיבל ברלין, פסטיבל ירושלים); סדרות הדוקו שיעור מולדת ו- עוד סיפור אחד ודי וסדרת הדרמה, תיק נעדר.

חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי תפרסם באמצע מרץ קול קורא למחזור התשיעי. החממה פתוחה לבוגרי כל בתי הספר לקולנוע בישראל.

דנה בלנקשטיין כהן, מנהלת בית הספר סם שפיגל:"אורית זמיר היא אשת קולנוע מובילה ומצוינת. השילוב של יכולותיה יוצאות הדופן והיכרותה המעמיקה עם בית הספר סם שפיגל כראש מגמת הפקה יוזמת, כמו גם עם תעשיית הקולנוע הבינלאומית, יצעידו את החממה הבינלאומית להישגים חדשים".

אורית זמיר:"ניהול חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי הוא אתגר מסעיר בשבילי. אני מצפה להמשיך בדרך החלוצית שבה החממה הוקמה ונוהלה, מתוך אמונה בסיפורים חד פעמיים ולא פחות, באנשים שמספרים אותם".

תגובות

להשאיר תגובה