לבלות. לאכול. ליהנות

קבלו כמה סיבות מצוינות לעלות לירושלים וליהנות עם כל המשפחה באטרקציות השונות מבצעים בהטבות מיוחדות לרגל חגה של העיר. מחפשים הזדמנות לעלות לבירה? מה טוב יותר מלהגיע לירושלים סביב חגיגות ה-52 לאיחוד העיר שיצוין ביום ראשון 2.6.19. לרגל החגיגות ריכזנו עבורכם מקבץ המלצות מיוחד לבילוי מושלם עם כל המשפחה בעיר  ליום או יומיים. רבים מהמוסדות בעיר, כמו גם המסעדות והמלונות החליטו לצאת בהטבות מיוחדות לחוגגים. אז קדימה, צאו לדרך…

 היכן מבלים?

חדש ברובע היהודי מחירי השקה מיוחדים החל מיום ירושלים ועד סוף הקיץ.

לרגל יום ירושלים, מזמינה החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים את הקהל הרחב לעלות לעיר הבירה וליהנות מחוויה משפחתית הכוללת משחק חוויתי למשפחות – בקצב הרובע – משחק ניווט אינטראקטיבי, סיורים ברחבי הרובע היהודי וכניסה משולבת לאתרים השונים. מחירי השקה מיוחדים לסיורים ולפעילויות החל מיוני עד סוף אוגוסט.

סיורי JTOUR – 3000 שנה בשעתיים. הסיורים בעברית ובאנגלית

סיורים לבודדים ולקבוצות שיחנכו לראשונה ביום ירושלים. הסיורים יפעלו באופן סדיר ומדי יום. במשך הקיץ בלבד, הסיורים ניתנים ( בעברית ובאנגלית) במחירי השקה: 25 ₪ בלבד למבוגר ו-10 ₪ לילד (מגיל 3 ועד 18).

ביום ירושלים יצאו סיוריJTOUR  3000 שנה 'בשעתיים' בעברית בשעה 11:00, 13:00, 15:00 ובאנגלית בשעה 12:00 ו-14:00. היציאה לסיורים מותנית בהרשמה מראש באתר: www.JTICKET.org.il

מסלול הסיור: יציאה משער יפו, מול מרכז המידע של משרד התיירות. דרך השוק, שם יפגשו המשתתפים עם בעלי חנויות אותנטיות, ויעברו ליד אכסניית המצודה עד לתצפית על ארבעת הרובעים. הסיור יעבור דרך הסמטאות הקסומות של הרובע היהודי אל החומה הרחבה שבנה המלך חזקיה לפני 2700 שנה, משם לקארדו ביזנטי, מחודש בפסיפסים יפהפיים, הרחוב הראשי של ירושלים לפני כ-2000 שנה. דרך כניסה נסתרת השמורה רק למסיירי תיירות הרובע, יכנסו למרתף של בית יהודי מימי בית המקדש השני, יטפסו לבית כנסת החורבה ויעלו לכיפה, שם ייהנו מנוף מרהיב מהתצפית היפה ביותר בירושלים.

הסיור ימשיך בסמטאות הקסומות של הרובע היהודי לאתר הבנייה של אחד מבתי הכנסת המפוארים והמיוחדים בעולם, 'תפארת ישראל'. משם ימשיכו לרובע ההרודיאני, ויתארחו בסלון עשירי ירושלים בתקופת בית המקדש השני. הסיור יסתיים בכותל המערבי, מקום מושא התפילה של העם היהודי לאורך כל הדורות. (יתכנו שינויים במסלול).

 

כרטיס JTICKET בעברית ובאנגלית

החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים, יזמה את J TICKET -כרטיס משולב ומוזל של האטרקציות והאתרים השווים בעיר העתיקה. מדובר במיזם שמטרתו להקל על התייר בבחירת האתרים והפעילויות, ולהפחית בעלויות. את הכרטיסים ניתן לרכוש באתרי התיירות ברובע. הכרטיס ניתן למימוש במשך חודש, כאשר המימוש של כניסה לאתר או כל פעילות אחרת, הינו חד פעמי.

ניתן לבחור ארבע אטרקציות/ פעילויות/ אתרים מהרשימה המוצעת: מערת צדקיהו, ארבעת בתי הכנסת הספרדים, הרובע ההרודיאני, טיילת החומות (דרומי), בית כנסת החורבה, בית פלוגת הכותל, המגדל הישראלי, מרכז אריאל לבית ראשון (יד בן צבי), הבית השרוף המחודש, חווית התנ"ך VR, לחיות את התנ"ך, מוזיאון חצר היישוב הישן, מרכז מורשת מנחם בגין, רכבת הכותל, בית הכנסת מנחם ציון. מחיר הכרטיס: 85 ₪. לרכישת כרטיסים ולמידע נוסף: www.JTICKET.org.il

 

 

בקצב הרובע – משחק חדש למשפחות – בעברית בלבד

חווית גיבוש משפחתית והרבה כיף ברחבי הרובע היהודי. כל משפחה תקבל תיק עם משימות ואביזרים ותצא להרפתקה בין הסמטאות הקסומות ומתחת לאדמה ברחבי הרובע היהודי. המשחק יפגיש את המבקרים עם עברה המפואר של העיר העתיקה לאורך כל תקופות ההיסטוריה, במהלכו יפענחו כתב סתרים, ירכיבו פאזלים, ישחקו במסלול בין עתיקות ומסתורין ויסיימו עם בובות משחק של התקופות ההיסטוריות בירושלים שיזכירו למשתתפים מה עבר על העיר הכל כך מיוחדת – ירושלים.

מחיר מיוחד ליום ירושלים: רק 95 ₪ למשפחה במקום 125 ₪. רוכשי המשחק זכאים

להשתתף בסיור JTour – 3000 שנה בשעתיים, בחינם! חובה להירשם מראש: www.JTICKET.org.il

בריחה אל העבר – משחק אינטראקטיבי – בעברית בלבד

משחק אינטראקטיבי חדש לכל המשפחה נחנך בימים אלה ברובע היהודי. מחלקת התיירות של החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי, בשיתוף חווית התנ"ך משיקות "רכבת מהירה" שתיקח את המבקרים ברובע למסע מרהיב אל העבר באמצעות טכנולוגיה עתידנית, בתפאורה היפה בעולם, של הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים. המשתתפים במשחק יעברו בין סמטאות הרובע, מעברים תת קרקעים נעלמים וחפירות, יגששו את דרכם בפענוח ובפיתוח כתבי חידה מאתגרים. את המשחק ילוו עזרים טכנולוגיים מהמתקדמים ביותר בתחום, טאבלטים וטכנולוגיית מציאות רבודה, ייעודיים לחוויה תיירותית בלתי נשכחת. אורך החוויה כשעה וחצי.

עלות מיוחדת ליום ירושלים 225 ₪ בלבד למשפחה במקום 250 ₪.

בהזמנה מראש בלבד באתר  www.rova-yehudi.org.il. את הטאבלטים אוספים בקארדו המקורה בחוויית התנ"ך.

שעות יציאה לפעילות: 10:00, 12:00, 14:00, 16:00. רוכשי המשחק זכאים להשתתף בסיור JTour – 3000 שנה בשעתיים, בחינם! הרשמה מראש בלבד: www.JTICKET.org.il. ניתן לקנות כרטיסים בקופות האתרים ובמרכז המידע בכיכר החורבה. הזמנת כרטיסים מראש דרך האתר www.rova-yehudi.org.il.

 הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם כניסה חינם ביום ירושלים

ילדים ומבוגרים מוזמנים ליהנות מסיורים עצמאיים בגן הבוטני המצוי בשיא פריחתו. בכל חלקות הגן הייחודיות יוכלו המבקרים לחזות בנופים משתנים בתקופה היפה בשנה וליהנות מאתר טבע ירוק בליבה של ירושלים.

הילדים מוזמנים ליהנות ממשחקי חוץ בשביל התגליות רצוף המשחקים, לחפש 'זהב' וליהנות מאזורי המים והאדמה.

לפרטים נוספים: הגן הבוטני, 02-6794012 www.botanic.co.il

פלסטיקולוג'י במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד 1+1 חינם ליחידים בתאריכים 3-7/6

פלסטיק הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו, הוא נמצא כמעט בכל פינה ומשמש אותנו ביום יום אך מה באמת אנחנו יודעים על פלסטיק? לא הרבה. מבחינה מדעית ועיצובית פלסטיק הוא חומר גלם מרתק, מחולל מהפיכות חברתיות וצרכניות, בעל מחזור חיים כמעט אינסופי, מועיל ולא תמיד חיובי, שמיש מאוד ויחד עם זאת מעורר מחשבה על האחריות הסביבתית הנלווית לו. מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים מזמין אתכם ילדים, הורים, סבים, סבתות, בני נוער עם כל המשפחה להכיר את הפלסטיק: עיצוב מפלסטיק, חדשות ומיחזור. בין שלל הפעילויות בנושא הפלסטיק תוכלו ליהנות ולהשתתף בהדגמה מדעית מסקרנת, ליצור ארנק צבעוני משקיות פלסטיק בסדנת בנייה ובסיומה לקחת את הארנק המעוצב הביתה. לגרוס בקבוקי פלסטיק וליצור מוצר חדש לגמרי במפעל מיחזור שהוקם במיוחד במוזיאון. לצפות בעבודת מדפסת תלת מימד ענקית, מיצבי אמנות מרהיבים שכולם פלסטיק, סרט תלת מימד 'מסע אל החלל' ועוד ועוד.

מחיר: 45 ₪ (מתחת לגיל 5 – חינם) / כרטיס משפחתי 160 ₪, סרט בתלת ממד 10 ₪

יום ירושלים- יום ראשון המוזיאון סגור. לפרטים טל' 02-6544888 /  www.mada.org.il

מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים (ביום ירושלים 50% הנחה לכניסה. ילדים עד גיל 10 וחיילים במדים חינם ביום ירושלים)

מוזיאון המוזיקה העברי מזמין את הקטנים והגדולים לבקר במוזיאון היחיד בישראל המוקדש למוסיקה ושירה עברית מהתפוצות. הביקור בשבעת חללי המוזיאון מתבצע בהדרכת 'סבא לוי', המדריך הווירטואלי, המלווה את מבקרי המוזיאון באמצעות הטאבלט הניתן בכניסה. מבקרי המוזיאון מוזמנים להצטרף למשחקים האינטראקטיביים הקיימים בכל חלל. לדוגמה: בחלל מרכז אסיה: המבקרים מוזמנים להשתתף במשחק אינטראקטיבי בסגנון 'גיטר הירו' ולהנות מהתנסות בכלי נגינה עתיקים כמו זורנה כורדית, זארב פרסי, רובאב בוכרי, פאנדור קווקזי ועוד.  בחלל

המוקדש למסורת המרוקאית ולהשפעות ספרדיות – מרוקו אנדלוסיה – ייהנו מהבקרים מסרטון המציג את התרבות המקומית וכלי הנגינה הייחודיים לאזור זה ויכולים להצטרף למשחק אינטראקטיבי. פינת האזנה מיוחדת ימצאו המבקרים בחלל המאפיין מוסיקה מאזור עיראק סוריה מצרים והודו, והזמנה להצטרף למשחק האינטראקטיבי העוסק בסגנון המוסיקלי הייחודי לארצות אלו.

בחלל ארצות הבלקן מוזמנים המבקרים לבדוק את מיומנותם בכלי נשיפה אופייניים לאזור ולצפות בסרטון בו יספרו יהודים שחיו באזור על התרבות המיוחדת ואורח החיים המוסיקלי הייחודי בבלקן.

התנסות בכלי הקשה אלקטרוניים, הכרת כלי הנגינה אפריקאים כמו פעמון דון דון, תוף גינאה, נבל אתיופי שופרות תימנים ועוד ממתינה למבקרים בחלל אפריקה ותימן. בגולת הכותרת של המוזיאון, החלל העברי, המוקדש לקיבוץ הגלויות ולעבר המוסיקלי המיוחד של ארץ ישראל וירושלים, המבקרים יוכלו ליהנות מסיור בדגם בית המקדש

הווירטואלי באמצעות משקפי מציאות מדומה (במוזיאון ישנם 16 עמדות), מה שהופך את הביקור במוזיאון לחוויה מרגשת וייחודית. במהלך הסיור ילמדו המשתתפים על הסגנונות המוזיקליים השונים אשר השפיעו על המוזיקה והשירה שהיו נהוגים בתפוצות בהם חי העם היהודי.

מוזיאון המוזיקה העברי – רחוב יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה.

ילדים עד גיל 10 וחיילים במדים כניסה חינם ביום ירושלים.

יום ירושלים שעות פתיחה – 09:30-20:30. לפרטים נוספים 02-5406505

מוזיאון מנחם בגין – מסע מרגש בעקבות חייו של מנהיג ומופע ניגון ירושלמי מיוחד ביום ירושלים

חוויה אור-קולית הלוקחת את המבקרים למסע בזמן בעקבות סיפור חייו של ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל. דרך סיפורו של המנהיג שסחף המונים, מזמן המוזיאון מפגש עם כמה מהאירועים הדרמטיים והמרגשים בתולדות מדינת ישראל.

למוזיאון תרגום סימולטני לשפות: אנגלית, פורטוגזית, צרפתית, רוסית, ספרדית וערבית

שעות פתיחה: בימים א, ב, ד, ה, בשעות 9:00-17:00  יום ג' 9:00-19:00  יום ו' 9:00-12:30 המוזיאון בסיורים מודרכים ותיאום מראש.

מופע ניגון ירושלמי – חברי ההרכב 'ניגון ירושלמי' יפגשו על הבמה במרכז בגין להופעה אנרגטית, מלאה וחגיגית לכבוד 'יום ירושלים' – 2.6.2019 אנסמבל 'ניגון ירושלמי' יוצר ומלחין מוזיקה בהשראת השירה הירושלמית העתיקה: מזמורי תהילים, ניגוני עולי רגלים ופיוטים ישנים מתמזגים לסולם צלילים אחד המונח על אדמת ירושלים ומחפש את שער השמיים. במופע 'אסיף' המאגד ואוסף את השירים והקטעים המוסיקליים שההרכב ביצע ב 11 שנות פעילותו, יבצע האנסמבל שחבריו יוצאים כעת לדרכים חדשות, את הניגונים המזמורים והפיוטים אותם אסף לאורך השנים וייקח את הקהל כולו למסע נדודים בין הצלילים, הבקשות, הזיכרונות ותקוות חדשות. פתיחת דלתות 20:00  תחילת מופע 20:30

עלות כרטיס: 60 ₪  ביום האירוע: 65 ₪

כתובת: רחוב ש.א.נכון 6 ירושלים (בין גן הפעמון לסינמטק). לפרטים נוספים: 025652011,025652018 www.begincenter.org.il

 

בית פלוגת הכותלהטבה של 20% לרגל יום ירושלים

הסיפור המדהים שטרם סופר. מיצג חדש בלב הרובע היהודי

רבות סופר על תקופת המנדט הבריטי בארץ ישראל, על ירושלים שהייתה מוקד למלחמות ומאבקים, אך היוותה תמיד מקור לתפילות ולכיסופים בקרב העם היהודי.

מיצג חדש בלב הרובע היהודי, מביא לראשונה את סיפורה של פלוגת הכותל- סיפור שכמעט ונשכח מהיסטוריית הישוב היהודי בארץ ישראל. סיפורה של חבורת צעירים שפעלה בגבורה מול המנדט הבריטי לשימור המסורת והקשר בין העם היהודי לכותל המערבי. אורך המיצג: 35 דק'.

שעות פתיחה: 09:00-17:00 בתיאום מראש דרך מרכז מורשת בגין. 025652011, 025652018. www.begincenter.org.il

 

תיאטרון הקרון מעניק הטבה מיוחדת לכבוד יום ירושלים 1+ 1 להצגות בשבוע זה

תיאטרון הקרון מעניק הטבה מיוחדת לכבוד יום ירושלים 1+ 1 להצגות בשבוע זה

תיאטרון הקרון בירושלים הינו תיאטרון  חזותי אמנותי לילדים המעודד סקרנות, חשיבה ודמיון אצל ילדים ומבוגרים כאחד. התיאטרון מופיע ברחבי הארץ עם למעלה מאלף הצגות בשנה ובעולם ( ארה"ב, המזרח הרחוק אירופה) מעל 150 הצגות בשנה. אמני תיאטרון הקרון זוכים בפרסים בינלאומיים וההצגות נחשבות כטובות בתחומן בעולם.

בשבוע שבו חל יום ירושלים ניתן לצפות בהצגות באולם הבית של התיאטרון בגן הפעמון, בהנחה מיוחדת לרגל יום ירושלים של 1+1.  ההצגות שיועלו:

יום שני 3.6, בשעה 16:30 – לאט לאט כמו פיל – תיאטרון סיפור לפעוטות.

יום שלישי, 4.6 בשעה 17:00- פיית המרציפן.

למידע ורכישת כרטיסים: https://www.traintheater.co.il/he/repertoire/%D7%94%D7%A6%D7%92%D7%95%D7%AA-%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9D/3401

 

 

תגובות

להשאיר תגובה