בדיקה מעמיקה של אתרי האינטרנט של קבוצות הכדורגל הירושלמיות העלתה ממצאים מפתיעים, לא תאמינו מי עומדת בראש, מי לא משקיע בוידאו ומי מחפש תירוצים. המדריך לגולש

בימים שבהם הפכה הרשת לגורם כה משמעותי בחיינו, אין בעולם מועדון כדורגל שמכבד את עצמו ולא מתחזק אתר אינטרנט רשמי של הקבוצה ובו ניתן לקבל את כל המידע על המועדון החל בחדשות שוטפות, דרך גלריית תמונות מקיפה ועד סרטוני וידאו כאלה ואחרים.

האם כך הוא הדבר גם בקרב הקבוצות הירושלמיות? כששנת 2016 כבר ממש בפתח, החלטנו לצאת לסיור באתרים הרשמיים של קבוצות הכדורגל בעיר – בית"ר, הפועל וקטמון – ולגלות מי התאים את עצמו לרוח הזמן ומי מתעקש להישאר הרחק מאחור.

האתר של הקבוצה הגדולה בעיר, בית"ר ירושלים, עובד ומתעדכן פחות או יותר און ליין. הגרפיקה סבירה פלוס, וניכר כי בבית"ר מבינים את חשיבות הנושא, אבל גם מודעים לכך שאוהדי הקבוצה ככל הנראה מקבלים את המידע על הקבוצה שלהם במגוון אתרים אחרים, ולכן מספקים את המידע הרלוונטי הנחוץ, אבל לא משקיעים יותר מדי בטיפוח האתר והפיכתו לאתר מוביל בשמי הכדורגל הישראלי.

הגולש הממוצע שייכנס לאתר של בית"ר יקבל סקירה של המשחק האחרון ופריביו לקראת המשחק הקרוב. גלריית התמונות היא אולי גולת הכותרת של האתר, וזו רחבה ומקיפה וכוללת מאות תמונות לאחר כל משחק של הקבוצה.

וידאו? זו כבר כנראה דרישה מוגזמת. אנשי האתר של בית"ר לא שמעו כנראה על האופציה הזו, שכן היא לא קיימת באתר הצהוב.

דובר בית"ר, אושרי דודאי, מסר בתגובה: "אנחנו עדיין עמלים על שיפור עניין הניו מדיה של המועדון. האתר מתופעל ומתוחזק ונותן מענה ראוי. מרבית תשומת הלב היום הולכת לפייסבוק, ושם אנחנו נותנים את הדגש ומחוברים מאוד לאוהדים שלנו. אנחנו מחזיקים צוות של מתנדבים שמפעילים את האתר, והם עושים כמיטב יכולתם בתנאים הקיימים".

אם בבית"ר רוצים ללמוד קצת איך מרימים אתר מושקע שהופך את הכניסה אליו לחוויה לכל משתמש כדאי להם להציץ באתר שמציגה הפועל קטמון, ככל הנראה אחד האתרים היותר מושקעים בכדורגל הישראלי.

בקטמון היטיבו להבין כי האתר הוא אמצעי תקשורת מצוין עם האוהדים, ונתנו בו כל מה שצריך לקבל אוהד הקבוצה שנכנס לאתר ומבקש מידע רלוונטי. החל בחדשות שוטפות על הקבוצה, דרך סיכומי משחקים והכנה למשחק הליגה הקרוב, גלריית תמונות רחבה ומקיפה, הפנייה לענף יוטיוב עם סרטונים מגוונים של המועדון, וכמובן כל המידע על המועדון, ההיסטוריה שלו, הנסיבות שבהן הוקם, פורום אוהדים ואפילו אייקון נהדר שמאפשר למי שמעוניין לתרום כסף למועדון בלחיצת כפתור.

דובר קטמון, מרכוס גרשקוביץ', מסר בתגובה: "האתר הרשמי שלנו, כמו בכל העולם המודרני, הוא כלי לעידכון, שיתוף, החלפת דעות ובעיקר לניהול חיי הקהילה שלנו, וככזה הוא תמיד יהיה מעודכן".

אם בקטמון מבינים את החשיבות של אתר אינטרנט מעודכן וחדשני, בהפועל ירושלים נשארו הרחק מאחור עם אתר מיושן ולא מעודכן. חדשות און ליין עבור האתר של הפועל זה כנראה סוג של מותרות, ואם תרצו להתעדכן במשחקי הקבוצה אתם מוזמנים לחזור לעונת 2014/15. על עונת 2015/16 לא שמעו באתר של הפועל ירושלים, וגלריית תמונות או סרטונים הם באמת סוג של מדע בדיוני. בקיצור, בהפועל ירושלים כנראה בונים על זה שהאוהדים שלהם לא ייכנסו לאתר הזה, אחרת אי אפשר להסביר את ההזנחה באתר המועדון כשאנחנו ערב שנת 2016.   

דובר הפועל, דודו סאסי, מסר בתגובה: "לצערנו, מפעיל האתר פרש מתפקידו. דף הפייסבוק והאינסטגרם מעודכנים על בסיס יומיומי. אנחנו מחפשים מפעיל אוהד הקבוצה, ונשמח לאייש את התפקיד".   

תגובות

להשאיר תגובה