מאתיים סלבס מאת מוטי רוזינק

מוטי רויזנק
מוטי רויזנק

הזמר הוותיק והאהוב איציק קלה, הוציא בתחילת השבוע שיר חדש לזכרה של בתו מעיין מועלם שנפטרה ממחלה קשה לפני 4 וחצי חודשים. למי שלא יודע ולא היה כאן בשנים האחרונות, בשנים אחרונות נאלץ איציק קלה להתמודד עם מציאות לא קלה מבחינה בריאותית, לאחר המאבק שלו במחלה הקשה שלא כדאי להזכיר את שמה המפורש, ולאחר שאשתו ציונה נפצעה קשה בפיגוע, או אז התבשר כי ביתו מעיין גם היא חולה במחלה. ההחלמה שלו מהמחלה עוררה בו תקווה גדולה, שגם ביתו מעיין תצליח לנצח את המחלה ולהמשיך לגדל את ילדיה באהבה גדולה. אבל לחיים מסלול משלהם, ולאחר מאבק ארוך במחלה והרבה תקוות נאלץ קלה ביחד עם משפחתו להיפרד למנוחת עולמים ממעיין שהייתה המעריצה הכי מושבעת לשירים שלו. מפה ומשם, יצא מזה שיר לזכרה.

הנה כמה מילים ממנו:

"לילדתי מתגעגע

את קולי איש לא שומע

בכאב כל יום נוגע

אך הלב לא משתכנע

נשמה שלי

מתגעגע…"

שלום לך איציק קלה, ספר לנו קצת על השיר לבתך מעיין ז"ל?

"השיר כתבה אותו ארלט ספדיה. הלחן הוא יווני. העיבוד של רן כרמי. אני ביצעתי אותו לפני 25 שנה, כאשר הביצוע המקורי שהקלטתי אותו היה ביוון, בסלוניקי, ואחרי שקרה לי את המקרה הזה עם הילדה, אמרתי לעצמי שאני חייב לשיר אותו עוד פעם. כי כמוזיקאי, אני יודע שהוא שיר מאוד מאוד מרגש, אז אמרתי למעבד שלי שאני הולך להקליט את השיר הזה שוב, כי חיפשתי פשוט פורקן לאהבה שלי לבת שלי מעיין שנפטרה מהמחלה הקשה. אמרתי שהשיר הזה הוא הכי מתאים מבחינת ביצוע ורוגע. יש בו בשיר הזה המון רוגע, שתדע. זה שיר עם המון נשמה"

הבנתי שהוא מעורר הרבה באזזזז?

"כן, נכון, מאז שהוא יצא מלפני 3/4 ימים, אני מרגיש כזמר של חמישה עשורים, שהוציא 33 אלבומים בחיי, שאני לא זוכר אהבה ואהדה כזו בתוך שלושה ימים. אם זה רדיו, אם זה מפייסבוק, אם זה אנשים שמתקשרים ובוכים מהתרגשות בגלל השיר הזה. אני יכול לספר לך שמה שקרה לנו בשביעי לאוקטובר אז מתקשרים אלי המון אימהות לבנות שנרצחו בפסטיבל הנובה. הן מתקשרות אלי ופשוט בוכות לי בטלפון ואומרות שזה השיר שהכי מדבר אליהן. זה כי השיר הזה מדבר לכל אחד ואחת שאיבדו את הבת או הבן שלהם. נתתי פה בשיר הזה מתנה לבת שלי. אני בטוח שהיא שומעת כל יום את השיר הזה מלמעלה"

יש לציין כי השיר מגיע מאיציק קלה ביחד עם איחולי החלמה לכל חיילי צה״ל הפצועים, ניחומים לכל המשפחות שאיבדו את יקיריהם ותפילה לשחרור של כל החטופים.

חזרת לבמות, מתי תופיע בירושלים?

"בקרוב"

מחלקת שיקום חדשה לחיילים בבית החולים הר הצופים נפתחה בימים אלו ורועי זיו והחברים למען הקהילה דאגו לעגלה השלישית שלהם לחולים במקום. כן, ככה נראים להם חייו של המתנדב מספר אחד בעיר, רועי זיו, שמתמודד לו בבחירות לעירייה ברשימתו של ראש העיר, משה ליאון. ואיפה יש לו עגלות תפנוקים שכאלו לחולים, לזיו?

בבית חולים עין כרם במחלקת אונקולוגיה. בבית חולים שערי צדק במחלקת טיפול יום אונקולוגיה ועכשיו גם במחלקת שיקום חיילים החדשה בבית חולים הר צופים.

כל הכבוד לך רועי זיו.

המסעדן האהוב והמצליח של ירושלים, שי עזרא, נכנס לפלאנט ירושלים עם מסעדת בשרים חדשה שתחליף את בר 55. את המקום תנהל אשתו של עזרא, מורן עזרא, שעם הלוק שלה והניהול המקצועי המקצועני לא רחוק היום שבו יעצרו אותה אנשים ברחוב ויעכבו אותה במשך שעה עד שתסכים לחלק חתימות לכולם.

שלום לך מורן עזרא, מבחינתנו עכשיו תורך לתת לנו חתימה על כך שאנחנו מנבאים זאת כבר עכשיו, חודשים ספורים ממש לפני שתהפכי את ושי בעלך את המסעדה החדשה ללהיט בענף המסעדנות?

"תודה, תודה. המסעדה עדיין לא בחרנו לה שם, זה בבחינה, היא תהיה בשרית על טהרת הבר סטייקיה, ויהיה בה גם מקום לאירועים קטנים. כמו כן הוא תהיה כשרה, ולהבדיל מהעסקים בפלאנט ירושלים לא תהיה פתוחה בשבתות".

אני מבין שאחרי המוסד הקולינרי עזרא בתלפיות, החלטתם את ושי להתרחב?

"אנחנו מגיעים לפלאנט אחרי שקיבלנו מהם הצעה שהשתלמה לנו. לא מדובר בהעתק של מסעדת הבשרים עזרא, אלא בבר סטייקיה מיוחד שיפעל להנאת תושבי ותושבות ירושלים שמעוניינים לבלות במהלך השבוע ובסופשים".

ולסיום, ביחד עם צרור ברכות בהצלחה ויאמי יהיה טעים, קבלי גם שאלה לקינוח: איך זה להיות נשואה לשי עזרא?

"מאוד מאתגר. שי בן אדם מאוד של עשיה. כל יום זה חוויה  איתו. כיף גדול להיות לצידו, בקיצור לא משעמם איתו״.

אוקיי, עכשיו הגענו לפינתי המקורי של המייסד מאיר מיכה במרכז העיר. ונמשיך ונבלה עכשיו עם יאיר ניצני מתיסלם שהגיע לביקור חגיגי בירושלים, וניצל את המעמד להיכנס למיכה בפינתי הטעימה שלו, ולקח לו שעתיים שלמות לצאת משם. לא לפני שהוא הצטלם עם בעל הבית האהוב שכיום הוא כבר נחשב לאגדה חיה בירושלים. יאמי יאמי.

תיסלם עליך מאיר מיכה, נו, איך יאיר ניצני?

"אחלה גבר. זו לא הפעם הראשונה שלו פה. הוא אכל אצלי, עף על הקובה חמוסתה".

3 דברים שאתם צריכים לדעת על שרון ארד, מבכירי אנשי העסקים בירושלים, שחוזר בשבועות הקרובים לתחום שבו הוא תמיד מציב רף חדש – עולם האירועים.

זהו אירוע מושלם ואת/ה עומד/ת עם כוס יין ביד ומבקש להודות לבעל השמחה שהזמין אותך למקום כל כך מקסים ונוצץ? אם כך, אנחנו מקווים בשבילך שאת/ה יודע/ת שמי שאחראי לכך הוא טייקון עולם האירועים שרון ארד, שלפני שמונה שנים החזיק באולמי הוויו והציב רף חדש בענף האירועים בירושלים. כן, עכשיו הוא חוזר.

פעם אחת, רק פעם אחת אנחנו רוצים לשמוע משרון ארד איך הוא עושה את זה כל כך גדול מהחיים, את האירועים שהוא מופקד עליהם?

אגב, לא רוצים לעשות בלגנים לכל המתחרים, אבל אנחנו מקווים שהם יודעים שמספר 1 בעולם האירועים, בירושלים, שרון ארד, חוזר לקדמת הבמה.

שלום לך שרון ארד,  היעדרותך מהתחום מאז שסגרת את אולמי הוויו לפני 8 שנים, הייתה בולטת לעין. השארת פשוט חור ענק כשעזבת לפוליטיקה בעירייה. מה אתה מתכנן לנו הפעם?

"אי שם בשנת 2006 ידעתי לזהות את הפוטנציאל הטמון בקרקע הלא מטופחת בתלפיות, ועם המון חזון ואומץ הקמתי אז את האולם הוויו, שללא ספק היה פורץ דרך ומוביל בתחום במשך שנים רבות. ב-view נערכו האירועים היפים ביותר וגם הבלתי נשכחים ביותר. כעת, כאמור, הגיע זמן הקאמבק שלי"

פרט, הרחב ונמק?

"התחלתי כבר בבניה ושיפוצים, בהשקעה גדולה מאוד, ובשיתוף מיטב בעלי המקצוע בתחום, כדי להרים את הדבר הבא שירושלים מחכה לו, אולם ארועים מפואר, פשוט מרכז כנסים יוקרתי. המקום החדש צפוי להיפתח בסוף חודש מאי (בסיום תקופת העומר) וצפוי להיות בו, מתחם הכולל 6 אולמות, חדרי אירוח וישיבות (2,000 מטר) וכן סוויטה מדהימה לזוגות הנישאים. אותו הקונספט המוכר של הקפדה על איכות, שרות ומקצועיות ויצא שגם הסלוגן המוכר "הכי קרוב לבית" מתאים. הוא יהיה במלון VERT"

התגעגעת לעולם האירועים – והוא התגעגע אליך – למה באמת עזבת אותו לפני 8 שנים ועשית לך הפסקה שכזו?

"עשיתי הפסקה ופיניתי זמן לעסקים אחרים"

ספר על המקום החדש?

"המתחם, שייפתח בסוף חודש מאי, ממוקם בקומה התחתונה במלון, שבה אולם אירועים גדול, ארבעה אולמות קטנים, לובי ענק, מתחם עם גן לחופות וחניה בלי סוף. לקראת הפתיחה – ב-26.5.2024, החלו עבודות שיפוץ משמעותיות, חיצוניות ופנימיות, ובשבוע הבא גם יחל השיווק של האירועים לקיץ הקרוב, והמקום יעבור מהפכה של ממש ויהפוך למתחם האירועים המוביל בירושלים".

מה אתה מתכנן לעולם האירועים הירושלמי הפעם, במהדורה החדשה שלך?

"הקונספט יותאם לכל אירוע, ויתן מענה לקיומם של ערבי גאלה, כנסים קטנים/גדולים, ימי עיון וימי שיא לאירועים עסקיים לחברות וארגונים. המתחם יפעל בנפרד מהפעילות של המלון, אך בסנרגיה מלאה כולל אופציה של השכרות חדרים לשבתות חתן"

מכל הרגעים הקסומים והנפלאים לאורך הקורס, מאתיים סלבס תפס את יועצת התקשורת מורן שמואלוף בסיום השבוע של קורס תקשורת ותוכן במרכז בני הנוער והצעירים בעירית ירושלים, קורס שבו לימדה.

שלום לך מורן שמואלוף, היה מאלף, אגדי וספרי חוויותיך?

"זה הקורס הראשון שנפתח במסגרת הזו וכל החוויה הייתה מרגשת מאוד. הגיעו סטודנטים שונים מאוד ומבריקים. אני רואה בזאת שליחות אדירה לקחת את הידע שצברתי ב15 שנותיי בתחום ולעצב את המוחות הצעירים של ירושלים".

תתפלאו, מצבו של שוק התחפושות בירושלים נמצא די ברמות על בשנים האחרונות. כן, כן. מתחילת פעילותה של מעצבת השמלות היפה והמקסימה, לירון פרץ, בעיר הבירה, עלה יופיים של התחפושות לפורים. עזבו את זה שכל המפורסמות והאיניות באות אליה מכל הארץ כדי להתחפש אצלה במה שהיא יצרה, התחפושות שלה פשוט כובשות. כאן, כפי שאתם רואים בתמונות לשיפוטכם, ליאון פרץ בכבודה ובעצמה מדגמנת צמד מהתחפושות שלה בבכורה עולמית. שאפו.

יש עוד אלמנט שמרחף כל הזמן באוויר השבוע, קוראים לו ירושלמים של זהב, והוא הצדעה של עיריית ירושלים למתנדבים הירושלמים הפועלים למען העורף, כל זאת באירוע הוקרה שהעירייה ערכה למאות המתנדבים הירושלמים שפעלו למען חיילי צה"ל והמפונים מהדרום והצפון במלונות ברחבי העיר. עוד קצת פרטים? זה התקיים בזאפה, במעמד מנכ"ל העירייה, נציגי הנהלת העירייה ונציגי משרד הרווחה, וכלל כיבוד, הופעה של הזמרת יסמין מועלם והקרנת סרטון המתאר את עשייתם הנרחבת של המתנדבים.

לאור העובדה שזה היה האירוע הכי נוצץ ומרגש שהתקיים בארץ בדיוק באותו ערב שלישי בשבוע שעבר, אין ספק שהוא יזכה כאן לאייטם שכל כולו ברכות למנכ"ל פארק התעשייה עטרות, יעקב גוטמן ואשתו אדווה, שחגגו את טקס הברית לבנם הראל לביא, בגן האירועים הדריה בירושלים, כאשר הבעלים אבי דואניס, ירון זיו ואביעד עובדיה, דאגו לתפריט עשיר ומפתיע. בין החוגגים והמברכים ראש העיר ירושלים משה ליאון, דני בונפיל, איציק לארי, משה מרגליות, רון ירקוני, אסף שקד, דובי גולדברג, שון מזרחי, השף אבי לוי, חברי מועצת העיר, מנהלי אגפים בעירייה, חברים מחמ"ל ירושלים עוז לעמו ישראל, אנשי עסקים ירושלמים, ובעלי מפעלים מעטרות.  על המוזיקה ניגן דיגי אמיר וויט הגדול – מה זה גדול? הכי ענק בעיר. מזל טוב.

הזוג המאושר עם ראש העיר צילום בלאק אנד ואייט ארנון בוסאני
הזוג המאושר עם ראש העיר צילום בלאק אנד ואייט ארנון בוסאני

במסיבת הפתעה מרגשת איש העסקים תומר פינטו חגג יומולדת – בקומה 49 בעזריאלי בתל אביב. את האירוע ארגן לא אחר מאיש יחסי הציבור המקומי ליעד רוח, שותפו וחברו של איש העסקים תומר פינטו.
בין הנוכחים הגיעו לא אחר מאשר: גיא פינס, אופירה אסייג, איש העסקים רמי לוי ואשתו עדינה, פאר טסי, רותם כהן, אביבית בר זוהר, הרכב היוצרים, שחקני העבר ראובן עטר ואלון חרזי, בני פרץ ואשתו חן , המנטליסט נבו אבוטבול ובת הזוג סיני פינטו, להקת אתניקס, הרכב היוצרים, דנה בן ארי, אילון בן יוסף וחברו הטוב איש יחסי הציבור ליעד רוח. את האירוע הפיקה מפיקת העל אירית רחמים.

תגובות

להשאיר תגובה