המשנה לראש עיריית ירושלים, הגב' פלר נחום-חסן, הובילה סיור עבור קבוצה של שגרירות לישראל, במטרה להראות להם את מרכז ההתנדבות האזרחית בירושלים. נציגות מכובדת הגיעה משגרירות סלובניה, הרפובליקה הדומיניקנית, בולגריה, נפאל, גואטמלה, פנמה, אלבניה, קוסובו, ספרד וקרואטיה.

השגרירות סיירו במספר מחלקות מרכזיות של היוזמות האזרחיות, ובכללם: מרכז טלפוני, מרכז אריזות, וחנות עבור המפונים. מרכז הטלפונים מאויש בידי מתנדבים המדברים מספר שפות ברמה שוטפת, העוזרים לחבר בין משפחות מפונות לבין שירותים חינמיים, למשל: תחבורה, סיוע פסיכולוגי וסוציאלי. מרכז האריזה מאחסן טובין שנקנו או שנתרמו, ומספק מוצרים בסיסיים, כגון פורמולה לתינוקות, דיאודורנט, וקפה, עבור כל המפונים מבתיהם, לצד מחלקה נוספת הדואגת לתת מענה לכלל הבקשות שהתקבלו מאת החיילים.

ה"חנות עבור המפונים" מהווה סימולציה לחוויית קניות שגרתית, ומספקת מעילים, נעליים, ספרים וצעצועים, בחינם, ללא תמורה כספית. השגרירות שאלו את נציגי הנהלת המתנדבים שאלות רבות, ביחס למספר האנשים שקיבלו משירותי מרכז ההתנדבות, בנוגע למהם הצרכים הגדולים ביותר כעת, וכן אודות פרויקטים נוספים הקשורים לנתינת מענה עבור צרכיהם של תלמידי בתי-הספר.

חסן-נחום, אשר ארגנה את הסיור, ציינה כי "קבוצת הנשים המדהימה הזו הרימה את רוח המתנדבים שלנו, אשר עובדים ללא לאות, ובעמל רב מזה שבעה שבועות, בגילוי הסולידריות והאכפתיות, שהגיעו כקבוצה גדולה ומאוחדת ביום רעות". חברת מועצת העיר ירושלים, לורה וורטון, התייחסה לסולידריות בין אזרחים אשר רק לאחרונה, קודם למלחמה, אפשר והיו בצדדים מנוגדים והפוכים במפה הפוליטית: "שמחתי מאוד לארח היום את השגרירים במרכז המבצעים שלנו בירושלים", אמרה וורטון. "שמחתי מאוד לארח את השגרירות היום בחמ"ל שלנו בירושלים. חשוב בעיניי להראות גם את הקשיים וגם את הסולידריות בין אזרחי המדינה, למרות המחלוקות הקשות לגבי הממשלה. ההירתמות של הציבור מדהים, ויש להתגאות בו."

מרכז ההתנדבות, נמצא תחת הפיקוח של הארגון "לב אחד", הנותן מענה למשבר, בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים לצד גם ארגונים אזרחיים נוספים, ושוכן כיום בבית הספר למשחק "ניסן נתיב".

תגובות

להשאיר תגובה