הטיילת שנקראת על שמו של חסיד אומות העולם אוסקר שינדלר וגם צמודה לקברו, הוקמה בתחומי גן לאומי סובב חומות  העיר . עלות הקמתה נאמד  ב-5.5 מליון שקלים והיא צופה על צופה על נוף קדומים, גיא בן הינום  

 בפתחם של ימי הזיכרון, יום העצמאות ויום ירושלים 2017 – נחנכה השבוע טיילת חדשה בתחומי גן לאומי סובב חומות ירושלים, טיילת הצפויה להיות אטרקציה תיירותית בזכות נוף הקדומים עליו צופים התיירים והמבקרים בה: הטיילת נסללה בין הר ציון לבריכת הסולטן, והיא עוברת על פני הסינמטק וגיא בן הינום. להולכים לאורכה מובטחת חוויית תצפית על כל הגיא, כ-650 דונמים של נוף קדומים והגנים הלאומיים הסובבים את העיר העתיקה.

לטיילת תאורת לילה נעימה ולאורכה פינות ישיבה ותצפית. בשלב הבא צפויה הטיילת להתרחב ובתוך כך לקרב לציבור הרחב את קברו של חסיד אומות עולם אוסקר שינדלר – אתר, שהפך את בית הקברות הקתולי למוקד עליה לרגל של יהודים רבים. משום כך צפויה הטיילת להיקרא "טיילת שינדלר".

טקס חנוכת הטיילת נערך במעמד השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת זאב אלקין, שר התיירות, יריב לוין, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי ואישים רבים שפעלו למען הקמת המתחם החדש, בהם דוד בארי, מנכ"ל עמותת אלעד ומי שנבחר לקבל את פרס ישראל על מפעל חיים ביום העצמאות הקרוב. רשות הטבע והגנים, מיוזמות הפרויקט וכגוף האחראי על הגן הלאומי סובב חומת ירושלים, תהיה אמונה על תפעולה ותחזוקתה השוטפת של הטיילת.

שר התיירות יריב לוין: "הטיילת  היא צעד נוסף במסלול העקבי שאנו מובילים לפיתוח וחיזוק התיירות בירושלים והפיכתה למוקד עליה לרגל לתיירים מהארץ ומהעולם. אנו הופכים את האזור כולו לחווייתי ולנגיש כך שניתן לטייל בו בצורה נוחה ומהנה. הטיילת היא סימן לבאות ואני משוכנע כי  בקרוב נוכל לראות כאן גם את פרויקט הרכבל יוצא לדרך כך שתיירים יוכלו לשלב טיול על הקרקע ובאוויר ולהתרשם מיופייה של העיר בצורה יוצאת דופן."

השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת זאב אלקין: "מה שמשקף את המסלול הזה זה הנוף המדהים והיכולת להבין ולראות את הנוף היפה של ירושלים מסביב. אני מתרגש להיות כאן כי בצעירותי הייתי מדריך טיולים של קבוצות בירושלים והיינו עולים במדרגות הפתלתלות או בכביש, והיום אני חונך את המסלול היפה הזה שנוצר פה  אשר יהפוך לאחד  ממסלולי הכניסה האהודים למתחם אגן העיר העתיקה ולעיר דוד. הטיילת מהווה נדבך נוסף ולפנינו עומדים אתגרים נוספים בפיתוח האזור."

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, ציין כי "העבר, ההווה והעתיד נפגשים כאן. אנחנו מפתחים בשנים האחרונות את האזור כולו שלב אחרי שלב והופכים אותו לנגיש ומזמין".

4 הערות

להשאיר תגובה