מאתיים סלבס מאת מוטי רוזינק

מוטי רויזנק
מוטי רויזנק

מעצבת שמלות הכלה הירושלמית מיכל אזולאי חיה בעולם שבו כל יום כנראה הוא סיבה טובה להתחדש בקולקציה חדשה ומעוררת השראה. מאתיים סלבס פותח איתה בתמונה עם המשקפיים המתאימות לעונה מבית האופטיקה של אלי בן סימן טוב "אופטיקה סימנטוב" בדרך בית לחם, מקום הנחשב כהכי איני בעיר בתחום משקפי השמש ומשקפיים בכלל. או יה.

מיכל אזולאי. צילום אלי בן סימן טוב
מיכל אזולאי. צילום אלי בן סימן טוב

יש מינוי חדש ונוצץ בפסטיבל הקולנוע ירושלים. הנה, אמרנו את זה. עכשיו בואו תשמעו למה. ובכן, אור סיגולי יחליף את אלעד סמורזיק כמנהל האמנותי של הפסטיבל לאחר שהודיע על כוונתו לעזוב את התפקיד. ההחלטה על בחירתו של סיגולי התקבלה בתום תהליך איתור ארוך שנמשך שלושה חודשים. סמורזיק ימשיך ללוות את הפסטיבל בחודשים הקרובים ובמהדורת 2024 כמנהל אמנותי יוצא, והשניים, סיגולי וסמורזיק, יעבדו במשותף על המהדורה הקרובה של הפסטיבל. בהצלחה.

למעשה, אהרון ברנשטיין, מנכ"ל מלונות איביס ישראל, רק אירח בסוף השבוע שעבר את הזמרת הפיבוריטית שלנו אתי לוי, שהופיעה בפני מאות המפונים השוהים במלון במסגרת המופע 'משדר האהבה למפוני קרית שמונה עם ירון אילן' (עוד פיבוריט שלנו), במלון איביס בירושלים. תכלס בשטח, המנכל ברנשטיין, היה נרגש עד צרחות התרגשות כמעט מכל המעמד. יש לנו כאן כמובן את התמונה המנצחת.

זהו, מצאנו השבוע אינדיאנים אמיתיים במוזיאון ידידי ישראל. על מה אנחנו מדברים? על האינדיאנים שהגיעו לירושלים  ופתחו את שגרירות קואליציית הילידים. המטרה בפתיחת השגרירות היא תמיכה מלאה בישראל. הילידים מאמינים באלוהי ישראל ובתנ"ך, ושכל הכתוב בתנ"ך הינו אמת לאמיתה וזהו דבר האלוהים. אה, כן, והם אוהבים אותנו בגלל שאנחנו יהודים. כן, גם אנחנו אוהבים אותם ומפרגנים להם ולמוזיאון ידידי ישראל.

מצטערים, אנחנו לא יכולים להתאפק, ומפרגנים למוזיאון ידידי ישראל גם על תערוכה חדשה בשיתוף עמותת שלוה, הלוא היא תערוכת התקווה ובה כ-20 ציורים שצוירו על ידי חברי עמותת שלוה וילדי מפונים עם צרכים מיוחדים מן העוטף שהתארחו בשלוה, כאשר היצירה מעניקה לאמנים הצעירים, שמתמודדים עם נכות, אפשרות להביע את רגשותיהם ולשרטט בעזרת שפה של צבע וצורה את חוויותיהם מאז ה-7 באוקטובר. בפתיחת התערוכה נכחו כ – 150 מכובדים,:ביניהם ראש העיר, משה ליאון, מנכ"ל שלוה יוחנן סמואלס, דניאל וואיצ'ק מנכ"ל מוזיאון ידידי ישראל, וכן אנשי עסקים, משפחות האמנים וגם יואב ו יאיר (ג'וחה) אנגל, אביו וסבו של אופיר אנגל בן ה18 שחזר משבי החמאס, זאת כיוון שיואב אנגל הוא מנהל מרכז הספורט בשלוה ואופיר מבלה זמן רב באולם הספורט בשלוה, כך שהילדים מכירים אותו. נציין שבזמן שהיה בשבי החמאס ציירו הילדים את אופיר אנגל…

מוזיאון ידידי ישראל. צילום בתיה כהן
מוזיאון ידידי ישראל. צילום בתיה כהן

קבלו את הצנחן החדש אבי סלמן. כן, מה שאתם שומעים, סלמן מיודענו יצא השבוע למסע מסוג אחר – קורס צניחה חופשית. שאפו מאן.

שומעים? בגלל שמאתיים סלבס לארג' אתכם, יש לנו כאן את יעל ענתבי עם סיפור מרגש.

כן, יעל אנתבי, כולנו אוזן?

"אז ככה: בן משפחתי יצא לחופשה קצרה מהמילואים לביתו בנתיבות, אלא שבאמצע החופשה הוא חש לא בטוב. לא יכולתי להגיע אליו אז חיפשתי משלוח אוכל בנתיבות שיגיע אליו. הגעתי ל"הקוסקוס של מאמא צביה". ענה לי בחור בשם רון חג'בי ואמר לי שהם עובדים בחצי כוח, כי הוא במילואים. שאלתי אותו אם הוא מכיר מסעדות כשרות אחרות באזור, ואז אמר לי לדבר עם צביה, אמא שלו. מפה לשם, צביה שלחה לבחור שלי אוכל טעים וסירבה בכל תוקף לקבל תשלום. "יודעת מה?" אמרתי לצביה, בתמורה אכין מרק ואתן לחיילים במחסום לידינו.וכך זכו חיילי מחסום חיזמא לקבל היום מרק עגבניות ומרק ירקות מתובלים בהרבה מאוד אהבה"

יפה! יפה מאוד, מאמה ענתבי!

"כן, ואם אתם נמצאים באזור נתיבות,:אז לכו לקוסקוס של מאמא צביה, מגיע להם הכרת הטוב".

רביעי האחרון, רגע לפני ט״ו בשבט, חב״ד קטמון והשפית טלי פרידמן דאגו ש-90 משפחות של מפונים מהישוב שלומי הנמצאים בירושלים, יזכו במארזים שופעים בפירות יבשים משובחים. את דמעות ההתרגשות של המשפחות קשה היה להסתיר. רגע לפני שנפרדו, עצרו לפריים יועץ ראש המועצה, ניסים כהן ורעייתו עם הרב תמיר קסטיאל והשפית טלי פרידמן. כן, עם ישראל חי!

תגובות

להשאיר תגובה