חוזרים לשגרה ספורטיבית: "החלוץ" פותח עונה בירושלים

ארגון "החלוץ – חינוך דרך ספורט" פועל בלמעלה מ-61 יישובים ברחבי הארץ – וכעת – חמישה שבועות אחרי השבת השחורה ההיא – חוזר לשגרת פעילות בשלל מקומות, ביניהם בירושלים. בצל מלחמת "חרבות ברזל" והמצב הביטחוני המורכב שאנו נמצאים בו, בבית הספר פסגת המדעים והאומנויות בפסגת זאב, "החלוץ" החל – כמו גם ב-13 מוקדים נוספים בירושלים – בשגרת פעילות על מנת לייצר אצל הילדים שגרה הכוללת התמודדות במצבי קיצון וחיזוק תחושת החוסן.

החל מהשבוע האחרון – ובכל שבוע – ילדי כיתות א' עד ו' בבית הספר פסגת המדעים נפגשים עם המאמנים, מתאמנים ומשחררים אגרסיות, קופצים, רצים, משתוללים ובעיקר משתחררים ומשחררים את התחושות הקשות שהם מסתובבים איתם. הילדים נהנים מאוד בפעילות, מחכים לה ולאט לאט נראה כי נוצר קשר בינם לבין המאמנים. ניתן לראות כמה משמעותי הספורט בהתמודדות עם מתח וחרדה.

מנהלת בית הספר, מרב בדבר, החמיאה לפעילות החלוץ: "כחלק מבית ספר מקדם אומנויות אנו רואים חשיבות בלמידה תוך כדי תנועה וכחלק מתחומי האומנויות נחשפנו לתכנית של 'החלוץ'. אנו עדים דווקא בתקופה קשה זו לצורך של הילדים בשיעורים המאפשרים להם לשחרר רגשות בצורה חווייתית ופעילה. הילדים נהנים מאוד בשיעורים ולומדים לווסת את עצמם ולגלות חוסן גם בתקופה זו".

הפעילויות של "החלוץ" ברחבי הארץ מגוונת וכוללת, בין השאר, קבוצות ספורט שנתיות לילדים ונוער, בענפי הכדורגל, כדורסל, מולטי-ספורט וקידספורט, עצמאית בשטח – הכנה לצה”ל, סדנאות וימי ספורט ופעילות בהזמנה אישית.

בשנים האחרונות "החלוץ" ביצע מספר פילוטים מוצלחים שנמשכים גם השנה: קורס מנהיגות צעירה, שמטרתו פיתוח מנהיגות ספורטיבית בקרב בני נוער וקבלת כלים למנהיגות ועזרה לזולת בחיי היום-יום.

"החלוץ" גם ממשיך לקדם את תוכנית "מאמנים – קהילה חזקה" שרצה, צומחת ומתפתחת בשנים האחרונות. מדובר על תוכנית שנתית למרכזים קהילתיים מגוונת עם אירועים וטורנירים שונים ברחבי הארץ.

מייסד "החלוץ", עומר ליבנת, סיכם: "כולנו, כעם, עוברים את אחת התקופות הקשות והמורכבות שידענו, הפעילות הגופנית זה אחד הדברים התרפויטיים לגוף ולנפש. המעט שאנחנו בחלוץ יכולים לעשות זה להיות עם הילדים והנוער בתקופה הזאת, לשחק יחד, להוציא אנרגיות, לפרוק, להוות סביבה בטוחה ומוגנת עבורם עם מאמן שבאמת אכפת לו מכל ילד וילדה".

תגובות

להשאיר תגובה