לסלבס הכי בכיר בירושלים קוראים, נו אתם יודעים, רמי לוי. הוא הדובדבן שבקצפת האנשים והדמויות שיש לנו בעיר הבירה. עכשיו כשהבנתם שזה משהו ששווה לקרוא מה שיש לנו כאן בשבילכם – ראיון חג עם האיש, המותג והאגדה – רמי לוי – נוכל לספר לכם, שהתובנה העיקרית הכי גדולה שאפשר ללמוד ממנו על עצמו, היא שהוא נשאר צנוע ונעים הליכות וסבר פנים, ושלמרות שהגשים את החלום האמריקאי בעיר האפשריות הבלתי נגמרות, ירושלים, הוא נשאר הבן אדם הכי נחמד, הכי כייפי והכי טוב לב כפי שהיה במשך כל חייו. שנתחיל?

שלום לך רמי לוי, ושנה טובה ונפלאה שתהיה לך. אתה יודע, חגי תשרי בפתח, זוהי תקופה של קניות ודווקא עכשיו יש גל עליות מחירים והמצב עוד הולך להחמיר – האם צפויים מבצעים מיוחדים? מה למעשה יכול האזרח הממוצע לעשות כדי להתמודד עם הבעיה הזו של עליות מחירים בלי שום הפסקה לנשימה לכיס?

"קודם כל, זה לא סוד שאנחנו בחגים עושים מבצעים מעמיקים ובאים לקראת הצרכנים שלנו – וגם עכשיו וגם השנה אנחנו עושים מבצעים מעמיקים ובאים לקראת הצרכנים יותר מכל אחד. כל הסקרים מראים, ללא יוצא מן הכלל, שככה אכן נעשה אצלנו".

להערכתך – בכמה אחוזים עלה סל הקניות לחג מראש השנה שעברה לראש השנה הנוכחי?

"אצלנו כמעט ולא עלה. אם עלה, אז זה יכול להיות בין אחוז לאחוז וחצי".

לאור הנתון הזה – האם אתה מקבל הרבה פניות לגמילות חסדים? לתרומות, אתה יודע?

"זה אנחנו כל שנה עושים את זה, אבל אני לא רוצה לדבר על זה הרבה".

נו, תודו, תודו, גם אתם אוהבים כמו מאתיים סלבס את רמי לוי. יופי טופי, כי יש לירושלמים ולירושלמיות מוקד לגאווה, ומי שמכיר אותו אישית בטח יתאים לו פיקס, להצטרף אלי ולומר שמדובר פה, באישיות הכי טובה, נפלאה ומקסימה ברמות על חלל שפגשתי בחיים.

תגיד, רמי, בעבר היה אצלך מבצע לחג של עוף בשקל – מה, האם יש לך תוכנית למשהו דומה גם השנה, אנשים, הצרכנים, פשוט מתגעגעים לזה?

"אנחנו עברנו מעוף בשקל לרשת שבה נותנים הנחה על כל הסל. הנחה של מאות שקלים אם אתה קונה את כל הסל".

אילו המלצות היית נותן לצרכן הישראלי בכדי להתמודד עם ההשתוללת הזו של עליות המחירים?

"אני נותן לו המלצה שיקנה חכם, ויוכל לחסוך בין 20% ל 30% בקניה שלו. לא לקנות בכל מחיר. יש מוצרים, על המדף, שהם מקבילים גם ללידרים. יש את המותג הפרטי, שהוא בעשרות אחוזים יותר זול, ואם הוא יעשה את הקניה בצורה נכונה וחכמה, הוא יכול לחסוך עשרות אחוזים".

הוא נולד ב 16 לדצמבר 1955. הוא בכיר אנשי העסקים בירושלים ומבכירי המצליחנים של ישראל בכל הזמנים. בבעלותו רשת המרכולים, רמי לוי שיווק השקמה, הרשת הסלולרית, רמי לוי תקשורת, רשת הפארם גודפארם, כ-76% מחברת התעופה, ישראייר, ועוד כהנה וכהנה וכהנה. כן, ועוד ידו נטויה. האם יש עוד תחומים שאליהם אתה לוטש עיניים?

"יש לנו הרבה תחומים שאנחנו לוטשים אליהם עיניים, שמייצרים לנו את כל מה שצריך שנוכל לשרת את הצרכן – ולהיטיב איתו".

בתור איש עסקים מצליח – מה ניתן לעשות במצב המלחמה כדי להקל על העם? האם יש משהו שהממשלה יכולה או צריכה לעשות ולא עושה?

"קודם כל, הממשלה, בתקופה הזו, צריכה להוריד מכסים ומיסים, כדי שיהיה יותר תחרות ויותר זול לצרכנים. אבל קודם כל, היא צריכה לפתוח את השוק לתחרות
על מנת להוריד את יוקר המחייה ולאפשר לעם ישראל להתמודד עם קשיים כלכליים בנוסף לקושי הבטחוני".

לוי כיהן בשנים 2003 – 2018 כחבר במועצת עיריית ירושלים מטעם סיעת ירושלים תצליח בראשות ניר ברקת.

החנות הראשונה של רמי לוי קמה בשוק מחנה יהודה. לוי נולד למשפחה ממוצא כורדי מאורפה שבטורקיה שעלתה לירושלים. אבי סבו נמנה עם מייסדי שכונת נחלת ציון. אביו, מרדכי, היה לוחם בלח"י. אמו, יפה, הייתה עקרת בית וגידלה את ששת ילדי המשפחה. עקב הדיסלקסיה שממנה סבל, הושאר לוי בכיתה ד' שנה נוספת ומשכשל במבחן הסקר בסוף כיתה ח' ובמבחני הקבלה לפנימיית מכמורת, עבר לבית ספר מקצועי שבמסגרתו החל לעבוד בגיל 14 בתפעול מריצות בעיר העתיקה של ירושלים עבור העירייה. את דרכו העסקית החל לאחר שהשתחרר מצה"ל ב-1976, בחנות קטנה ברחוב השקמה שבשוק מחנה יהודה, מחסן בגודל 38 מטר רבוע, שבעבר הפעיל סבו. מתוך התבוננות בקהל הלקוחות המקומי, זיהה לקוחות פרטיים רבים שחיפשו לרכוש מוצרים אצל סיטונאי המזון, אך נדחו כיוון שלעסקים לא הייתה יכולת להתמודד עם מכירה קמעונאית. לוי בחר לנקוט אסטרטגיה של מכירה ברמת מחירים נמוכה במיוחד ללקוחות אלו, ללא רווחיות. עם הזמן יצר קשרים ישירות עם הספקים, מה שאפשר לו להרוויח את פערי התיווך. הוא הגדיל את שטח החנות מ-40 מ"ר ליותר מ-100 מ"ר, ולאחר שנתיים החל לשווק גם למסעדות, לבתי מלון וללקוחות עסקיים אחרים.

ב-1981 פתח חנות נוספת בשכונת רמות אלון ששטחה כ-200 מ"ר. את חנות הענק הראשונה שלו פתח לוי ב-1992 בשכונת תלפיות, ובהמשך הרחיב את הפעילות במתכונת זו של חנויות דיסקאונט גדולות. ב-2016 כללה הרשת 30 מרכולים בישראל, שהיוו כ-9% מנתח השוק. הרשת הייתה השלישית בגודלה במדינה. בירושלים תפסה הרשת כ-20% מנתח השוק.

בשנת 2007 הנפיק לוי את "רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה 2006 בע"מ" בבורסה לניירות ערך בתל אביב. הכנסות החברה באותה שנה הסתכמו במעל 689 מיליון ש"ח, וב-2008 צמחו לכ-945 מיליון ש"ח עם רווח נקי של כ-50 מיליון ש"ח. ב-2009 הגיעו לכ-1.35 מיליארד ש"ח, עם רווח נקי של כ-73 מיליון ש"ח. באותה שנה נמכרו עשרה אחוזים מהחברה לבית ההשקעות "פסגות". ב-2010 נרשם גידול נוסף בהכנסות, לכ-1.7 מיליארד ש"ח. באוגוסט 2020 החזיק לוי ב-39.46% מהחברה.

אסטרטגיית הפעילות של הרשת, הדוגלת בסל מוצרים זול במיוחד, הביאה את לוי לעימותים מול ספקים כמו זכיינית קוקה-קולה בישראל, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, שסירבה למכור לרשת את מוצריה, עד שנאלצה לחזור בה עם התערבותו של הממונה על ההגבלים העסקיים. עימותים מתוקשרים היו מול רשתות המזון הגדולות, תחרות שהתבטאה במלחמת מחירים אגרסיבית ובמבצעים כמו קילוגרם בשר עוף בפחות משקל אחד (אסטרטגיית לוס לידר).

באוגוסט 2009 רכש לוי את מפעל עוף העמק, שעמד לפני סגירה. בספטמבר 2010 הקימה החברה שבשליטתו את חברת רמי לוי תקשורת, לאחר שקיבלה רישיון ממשרד התקשורת להיות מפעיל רשת סלולרית וירטואלית (MVNO)‏.

ללוי פעילויות עסקיות נוספות בתחום הנדל"ן בישראל ובבולגריה ובתחום הביטוח, שאליו נכנס בסוף 2011. בין השאר רכש את פרויקט הולילנד בירושלים ב-2010, וקיבל אישור לבניית שלושה מגדלים נוספים במתחם, ביולי 2021.

ב-2015 הדליק משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות. בשנת 2018 הפך לבעל השליטה ברשת קופיקס, וברשת גוד פארם. ב-2020 רכש את רשת הממתקים "שווייצריה הקטנה".בכל סניפיו הקים לוי בתי כנסת לרווחת הקונים והעובדים, ובזה הוא תולה את הברכה בעסקיו. בשנת 2025

בשנת 2022 זכה בפרס ירושלים לחיזוק ההתיישבות מטעם ערוץ 7, בשל פעילותו העסקית ביהודה ושומרון.בינואר 2021 רכש לוי 76% ממניות ישראייר תמורת 162 מיליון שקל, והפך לבעל השליטה בה. לאחר הרכישה הפסיק את טיסות החברה בשבתות וחגים.

רמי לוי, אתה יודע שירושלים היא עיר ענייה, במדד סוציואקונומי נמוך מאוד – האם לדעתך יש מה לעשות גם ברמה העירונית כדי להקל על התושבים?

"קודם כל, העיר שלנו, ירושלים, שאם אתה בודק אותה, היא לא הענייה במדינה. סך הכל העיר שלנו ירושלים, היא עיר טובה, עיר שמתפתחת, עיר שנותנת שירותים לכל סוגי האוכלוסיה, ואני חושב שהעיר שלנו היא העיר הכי טובה במדינה".

תגיד לי, יש איזה חלום שעוד לא הגשמת?

"יש הרבה חלומות, אבל עזוב, בוא נשאיר את זה סוד".

ולסיום, מה תרצה לומר לעם ישראל, שכל כך אוהב אותך ואת עסקיך?

"אני אוהב אתכם בחזרה, ואני רוצה באמת לחזק את חיילי צה"ל, לאחל החלמה מהירה לפצועים, לחזק את המשפחות השכולות, ולהתפלל שהחטופים והחטופות יחזרו במהרה ועכשיו. כמו כן אני מחזק את כל עם ישראל, ומאחל אחדות, אחדות, אחדות, ושנה טובה לכל העם שלנו".

אז זהו זה, קראתם כעת את הראיון החגיגי שערך מאתיים סלבס עם רמי לוי, אפילו שזה נשמע כמו כתבה על אגדה של ממש – אגדה שמה שיפה בה, זה שהיא, מתרחשת, פה, במציאות. שתהיה לכם שנה טובה כבר אמרנו?!

בעיקרון מאתיים סלבס לא מאמין בלתת פרסים לקוראים ולקוראות שלנו, אבל הפעם נחרוג ממנהגנו. וזה הדיל: בכל מדור, מדי שבוע-שבועיים, נציג לכם דוגמנית המיוצגת ב HH Models סוכנות הדוגמנות הכי-הכי טובה שיש לנו בארץ, הקיימת עשרות שנים, ואתם תגלו מה היא עשתה בירושלים.
ובמקום הראשון נמצאת לה הדוגמנית צוף מונובסקי בת ה 25, שעשתה עליה ארצה דווקא בזמן המלחמה ודווקא מאמסטרדם. מה היא עשתה פה בירושלים? ובכן, ביקרה בעיר הקודש לראות במו עיניה כמה שהעיר שלנו ירושלים יפה היא. ירושלים, מצדה, ראתה כמה שהדוגמנית צוף מונובסקי יפה בעצמה.

חג שמח ושנה טובה לכם.

צילום רפאל מזרחי

שמעו, שמעו, קוראים וקוראות, בהחלט שמענו את הקריאה שלכם לספר על המסעדות הירושלמיות שמתאימות לכל העם היושב בציון. ובכן, פלאפל ושווארמה מעוז, ברחוב המלך ג'ורג 19, היא וואלה אחת הסיבות המובילות שבגללן אנשים מסתובבים להם במרכז העיר, בבטן שבעה ומרוצה עד טיפת הפיתה או הלאפה האחרונה. התפריט הטעים שלהם, כולל, ניחשתם נכון, פלאפל טרי בטעם נפלא, ושווארמה הנחשבת בקרב המכורים לטעימה ביותר בעיר.

שלום לבעלי המקום האהובים אבי ומשה בדיחי, שמחיים את החנות מאז 1967, בכשרות הבד"צ מחזיקי הדת ורבנות מהודרת, התוכלו לספר לנו קצת על האוכל הטעים שלכם?
"אין ירושלמי אמיתי אחד שלא מכיר את פלאפל ושווארמה מעוז, שהוא מוסד גסטרונומי בירושלים, כשלהנאת הלקוחות יש את הפלאפל עם שני המרכיבים הכי חשובים במתכון: אהבה למקצוע ודאגה ללקוח, ואת השווארמה אקסלוסיבית בגלל סוד מקצועי, כולל סלטייה עשירה מכל טוב. וכמובן, בפלאפל ושווארמה מעוז, להבדיל מכל מקום אחר, תוכלו למצוא מקום נקי ואסתטי. המנות של הפלאפל והשווארמה, הן עשירות, כשבמקום מקפידים למלא לכם את הפיתות מכל טוב+סלטים עשירים וצי'פס. מה עוד? כמובן שנה טובה ומבורכת ב"ה".

קוראים וקוראות רבים ביקשו מהמערכת להמשיך ללוות את הפוליטיקאי הכי מגניב וקולי בירושלים, עורך הדין אבי סלמן, בהרפתקה החדשה שלו – צניחה. נו, שויין, אז צנחנו עליו.

שלום לך עורך דין אבי סלמן, אנחנו קצת באוויר עכשיו, אז ספר לנו מה אנחנו רואים בסרטון הצניחה הפעם?
"אז אחרי שלמדתי להתייצב באוויר ולנוע בחופשיות ובבטחון הגיע הזמן ללמוד לצנוח עם צנחנים אחרים. זה שלב מאוד מרתק ומאתגר בצניחה. לומדים איך לתכנן את הצניחה עם מספר צנחנים, באיזה צורה יוצאים מהמטוס, איך מתחברים באוויר למבנה, איזה תרגילים עושים אחרי שמתחברים, באיזה גובה נפרדים כדי לפתוח מצנח ועוד. מאתגר ביותר.
כמו שרואים בסרטון הקפיצות הראשונות הם מאוד משעשעות ולומדים מהם המון. מבטיח להמשיך ולעדכן בהתקדמות".

הפועל לב ירושלים חתמה עם לבנת פורן חסות ראשית לעונה הקרובה, ומעתה תקרא הקבוצה הפועל לבנת פורן לב ירושלים. לוגו החברה יופיע על חזית המדים.
שלום לך לבנת פורן, אפשר תגובה בבקשה?
"כחברה מובילה בתחומה, החיבור למועדון הכדורסל הוא טבעי, שכן הוא משקף את ערכי החברה – עשייה חברתית, קידום נשים, שאיפה למצוינות, תרומה לקהילה ועידוד אורח חיים בריא. הלב שנמצא בלוגו של החברה ושל הקבוצה מבטא את ערכי הליבה המשותפים שלנו: מחויבות לא.נשים ושאיפה להעצמת נשים מכל המגזרים".


האייטם : סניף בנקאות פרטית של בנק ירושלים הנמצא ליד למלון וולדורף אסטוריה בעיר, קיבל את השנה החדשה בהרמת כוסית חגיגית, אליה הגיעו יאיר קפלן מנכ"ל הבנק, יעקב פלד המשנה למנכ"ל וראש החטיבה הקמעונאית, ליאור כהן מנהל הסניף וצוות העובדים.


בשבוע שעבר נשמטה לנו כאן תמונתו של מעצב השיער אריאל עזרא, אז עכשיו תקבלו אותה במלוא הדרה. כמו כן תקבלו גם את המידע העסיסי, שבעצם, מדובר בדוד של המסעדן שי עזרא המוכר והאהוב. ותשמעו: כיאה לנושא את השם עזרא, הוא מכין הפתעה גדולה היישר ממבשרת ציון לירושלים ובחזרה. פרטים, פה, בקרוב.

תגובות

להשאיר תגובה