טילים בצפון-אליפות בינלאומית בירושלים: נפתחה אליפות העל בשחמט, "במיוחד עכשיו-כאן בישראל"!

אחת התחרויות הנוצצות בעולם בשחמט נפתחה היום כאן אצלנו – בישראל. 'אליפות העל' בשחמט תימשך לאורך שלושה ימים (24-26.9) במלון רמדה בירושלים ותארח את שני אלופי העולם בשח מהיר – רב האמן דניל דודוב הרוסי ורב האמן ואסילי איבנצ'וק האוקראיני. האירוע נפתח בנגינה מיוחדת של התקווה בנוכחות מאות משתתפים מהארץ והעולם.

ברשימה היוקרתית של המשתתפים אפשר למצוא גם את ההולנדי ג'ורדן ואן פורסט, פטר סבילדר הרוסי, פאבל אליאנוב האוקראיני וחמישה שחמטאים ישראלים: איליה סמירין, מקסים רודשטיין, ייבגני פוסטני, אביטל בורוחובסקי ועידו גורשטיין. התחרות תימשך, כאמור, יומיים ובסיומה יוכרז אלוף 'אליפות העל'. במקביל, תתקיים אליפות פתוחה בשחמט מהיר, אירוע פתוח לכלל השחמטאים מהארץ והעולם בהשתתפות מאות שחמטאים, עם פרסים חסרי תקדים בעולם השחמט.

ראש העיר ירושלים משה ליאון שהתכבד במסע הפתיחה במשחק המרתק בין אסילי האוקראיני לבין דודוב הרוסי אמר: "ירושלים- עירם של מלכי ישראל ובירת הספורט של ישראל-המקום המתאים ביותר לאירוח אליפות של 'משחק המלכים'. קיום התחרות בתקופה כזו היא הוכחה לחוסן הירושלמי ולעובדה שבירת הספורט של ישראל היא הבית לכל תחרויות הספורט. אני מברך את משתתפי התחרות בבואם לירושלים. הירושלמים ואני שמחים לארח אתכם ומאחלים הצלחה רבה"

נשיא איגוד השחמט ח"כ זאב אלקין אמר: " אני תמיד נפעם במפגשים בין ירושלים לשחמט כי השחמט הינו שפה בינלאומית שמחברת מדינות ותרבויות מכל העולם וגם ירושלים עיר שמחברת דתות ותרבויות. השחמט הוא מהמשחקים העתיקים בעולם וירושלים עיר מהעתיקות והמרתקות בעולם, כל אבן מספרת היסטוריה של אלפי שנים. זה מפגש ייחודי שבעתיים בשנה כזו. אני מודה לכל מי שהגיע מחו"ל על התמיכה בישראל בתקופה מורכבת זו".

יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, ד"ר צביקה ברקאי, אמר: "יחדד עם השותפים שלנו הצלחנו ליצור אירוע משמעותי שכזה במיוחד עכשיו- כאן בישראל. זו הזדמנות נפלאה לתת ביטוי לעולם השחמט ולהראות לעולם את מדינת ישראל ועם ישראל במלוא תפארתו ולחזק את הקשרים הבינלאומיים שלנו".

האירוע הינו תוצר של שיתוף פעולה עם משרד התרבות והספורט בהובלת השר מיקי זוהר, עיריית ירושלים בהובלת ראש העיר משה ליאון, המשרד לירושלים בהובלת השר מאיר פורוש והרשות לפיתוח ירושלים. במסגרת שיתוף פעולה זה תתקיים במהלך השבוע הבא חגיגת שחמט חסרת תקדים בישראל.

במקביל, תתקיים אליפות פתוחה בשחמט מהיר, אירוע פתוח לכלל השחמטאים מהארץ והעולם בהשתתפות מאות שחמטאים, עם פרסים חסרי תקדים בעולם השחמט. אחת האטרקציות הגדולות תהיה ניסיון לשבירת שיא גינס במשחק סימולטני. בנוסף, ב-26.9 החל מהשעה 17:00 בכיכר ספרא בירושלים ויכלול, כך על-פי כל התחזיות, מספר שיא וחסר תקדים של משתתפים: 1,000 איש במקביל. המשחקים הסימולטניים יתקיימו בסימן גבורת ישראל כאשר השולחנות והמשחקים יוקדשו בין הייתר ל'לוחמים ולוחמות', 'לזכר הנופלים', 'כוחות הביטחון', 'פצועי צהל', 'שחרור החטופים', 'גבורת הנשים' ועוד. בין המשתתפים ניתן למצוא גם את אלופי ישראל במרוצת השנים ומיטב השחקנים הצעירים הטובים בארץ.

תגובות

להשאיר תגובה