מועדי הגבורה הם הזמן הנכון ביותר לשמוע על סיפור ההתיישבות היהודית בעיר דוד, להשתתף בסיור הנצחה וטבע עירוני, להכיר סיפור שואת יהדות תימן, או את סיפור הצרפתיה מפריז, שהגיעה דרך אלג'יר אל ירושלים, או להתכנס בבית עתיק בעין כרם עם גרטה גרבו המקומית – המשוררת שושנה קרבסי – שתספר ותקרא משיריה העוסקים בזיכרונותיה משכונת עולים לצד ניצולי שואה, על גאולה, תקומה ועל הנס שנקרא ארץ ישראל.

אלו רק חלק מהפעילויות שאפשר לתאם ישירות מול המארחות הביתיות, חברות מיזם נשים וסיפורים בירושלים, יוזמה של תיירות חברתית מיסודה של המחלקה לקידום נשים באגף חברה בעיריית ירושלים, במסגרתה נשים מארחות בביתן יחידים וקבוצות מבקרים ומספרות את סיפור חייהן או השכונה בה הן גרות, בשילוב כיבוד.

האירוח הביתי היא אחת המגמות הבולטות בתעשיית התיירות העולמית ומהווה פתרון מצוין למטיילים בקבוצות קטנות (ברוב הבתים עד 30 איש, בחלק מהבתים עד 120 איש), ודרך להיכרות ישירה עם תושבות העיר וסיפוריה – נשים מרתקות, פורצות דרך, שומרות הגחלת, אמיצות, סקרניות ומצחיקות.

 

יום השואה 5.5.24

חנה בת יעל: אירוח ביתי בנחלאות הקסומה עם מופע שירה וסיפור אישי ומשפחתי באזור החופשי של צרפת בזמן השואה. על כוח השירה והמוזיקה, גילוי מאוחר של זהות יהודית מחייכת, משמחת ומחייה. מינימום 15 משתתפים, 45 ש"ח למשתתף.

שושנה בכר: סיפור אישי,על סבתא ואמא שנשארו בפריז במשך המלחמה, כולל כיבוד בסגנון אלג'יראי-צרפתי. 45 ₪ ליחיד, 70 ₪ לוג, עד 4 אנשים, הנחה לקבוצות גדולות יותר.

יום הזיכרון 13.5.24

אפרת חלמיש: כל חודש מאי בהרשמה מראש לקבוצות בלבד. שיחה על טעם החיים בעיר דוד עם הקשר לשרשרת העם היהודי ולמאורעות השואה, התקומה והעצמאות, כלי חוסן ואמונה לימים אלו. החל מ-60 ש"ח לאורח למפגש, שיחה וכיבוד ביתי ומפנק. ניתן גם לתאם ערב שירי זיכרון ותקומה, כולל פסנתרנית בתוספת תשלום.

דפנה קנדל: "מותם לא היה לשווא"  – סיפור אישי, כיבוד ותצפית, בדגשים על יום הזיכרון, מדינת ישראל, כמדינת הצמיחה של העם היהודי, ועוד. 800₪ למינימום של 15 משתתפים.

חנה בת יעל: שיח מהלב ושירי מלחמה, נחמה ותקווה עם הזמרת חנה בת יעל והפסנתרן יונתן ניצן בבית פרטי בנחלאות. לקבוצה של מינימום 20 איש. 50 ₪ למשתתף.

מימי ביאזי: סיור עם סיפור במלון ביאזי+ תצפית לנוף ירושלים מחיר 800 ש"ח לקבוצה של עד 30 איש.

יום העצמאות 14.5.24

אלישבע כהן: סדנת מרקחות מפירות השסק המבשיל בתקופה זו. נכין משקה אלכוהולי, ריבה ולדר שסק. 120 ש"ח למשתתף. מינימום 5 משתתפים.

אפרת חלמיש: כל חודש מאי בהרשמה מראש לקבוצות בלבד. שיח על טעם החיים בעיר דוד עם הקשר לשרשרת העם היהודי ולמאורעות השואה, התקומה והעצמאות, כלי חוסן ואמונה לימים אלו. החל מ-60 ש"ח לאורח למפגש, שיחה וכיבוד ביתי ומפנק. ניתן גם לתאם ערב שירי זיכרון ותקומה, כולל פסנתרנית בתוספת תשלום. (ניתן להזמיו גם אירוח עם ארוחה).

חנה בת יעל:  לראות את האור – מפגש שירי תקווה ונחמה עם הזמרת חנה בת יעל והפסנתרן יונתן ניצן בבית פרטי בנחלאות. לקבוצה עד 30 איש,50 ₪ למשתתף

חנה בת יעל, מפגשי שירה בנחלאות צילום יהודית הרפז

כנרת בוטיל: בית הבד של 'בת הכפר': לשמוע את סיפור המשפחה השורשית מתימן, שהגיעה אל הכפר עין כרם לאחר מלחמת העצמאות. 50 ₪ לאיש.ה

 

מימי ביאזי: סיור עם סיפור במלון ביאזי+ תצפית לנוף ירושלים. 800 ש"ח לקבוצה של עד 30 איש

 

רות חביליו: אירוח בבית ובסטודיו לציור על אריחים שבלב עין כרם. סיפורי המקום משולבים עם סיפורי המשפחה, הוריה של רות, חיה ושלמה חביליו, אשר לחמו ופיקדו בירושלים במלחמת העצמאות. 30-50 ש"ח למשתתף (מינימום 300-500 ש"ח לקבוצה קטנה) כולל שתייה ועוגיות.

איך בוחרים ומזמינים?

נכנסים לאתר נשים וסיפורים בירושלים בתוך אתר עיריית ירושלים

https://www.jerusalem.muni.il/he/residents/promoting-women/women-and-stories/

מחפשים את האירוח שהכי מדבר אליכם מבין כ-70 המארחות מכל קשת החברה הירושלמית: חילוניות, חרדיות, דתיות לאומיות וערביות, ומתקשרים ישירות אליהן לתיאום המועד, התוכן והעלויות.

תגובות

להשאיר תגובה