כבר כמעט עשור וחצי מוזיאון חצר הישוב הישן מקיים תיאטרון חי מידי שנה ביום העצמאות. בכל שנה אנחנו חוזרים בזמן בדרכים שונות אל תקופה רחוקה שהיו בה אתגרים אבל גם תמימות, שהיה בה חזון והרבה התכוונות.

ביום העצמאות הקרוב נקיים סיורים, ביקורים בתערוכות וגם תיאטרון חי "אבן נייר ומספרים"  בהצגה שבה נהיה שוב ילדים: מה זה "אלמבוליק"? למי צלצלו הפעמונים? על משחק "חמור ארוך", עג'ואים ועוד משחקי ילדות בלתי נשכחים. וגם על בית הספר של פעם המורים, התלמידים ומה שביניהם.

 

הסיורים המודרכים בתצוגות יתקיימו בשעות: 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00

התיאטרון החי יעלה בשעות 10:30, 11:30, 12:30, 13:30

השתתפות בהרשמה מראש באתר האינטרנט של מוזיאון חצר הישוב הישן

מוזיאון חצר הישוב הישן-צלם-רן ארדה

מוזיאון חצר הישוב הישן נמצא בבית חצר בן כחמש מאות שנה ברובע היהודי בירושלים.
הוא אחד מקומץ בתים ששרדו את מלחמת העצמאות ואת השיקום שלאחר מלחמת ששת הימים.

החצר המרכזית היתה מוקפת בחדרים ובכל חדר גרה משפחה. החדרים היו קטנים וללא איוורור, ולכן מרבית הפעילות בשעות היום התקיימה בחצר. המבנה עצמו הוא בן כחמש מאות שנה, אך מרבית הפריטים הם מהשנים 1948-1840, תקופה בה ירושלים שינתה את פניה: השלטון הבריטי החליף את השלטון העות'מני, היהודים הפכו לרוב בירושלים, היהודים האשכנזים הפכו לרוב מבין יהודי ירושלים, ההתיישבות מחוץ לחומות, השפעת המעצמות, ועוד.  תערוכת הקבע כוללת שלושה חדרי מגורים מתקופות שונות (התקופה העות'ומנית, סוף התקופה העות'ומנית ותקופת המנדט) המשקפים את השינויים שחלו בירושלים בשנים 1948-1840. בנוסף לחדרי המגורים, יש שחזור של חצר משותפת, שחזור בית כנסת ספרדי ותצוגת בעלי מלאכה מהתקופה.

תגובות

להשאיר תגובה