ג׳פרי קצנברג במוזיאון הסובלנות ירושלים: ״היום לא צריך להיות בהוליווד כדי לעשות סרט הוליוודי״

״הדבר היפה בדמוקרטיזציה של תחום הסטוריטלינג זה שכל מי שיש לו סיפור יכול להיות חלק ממנה. לא צריך לגור בהוליווד כדי לעשות סרט הוליוודי!״.

את הדברים אמר השבוע במפגש עם חובבי ואנשי קולנוע, מפיק הקולנוע והיזם ג׳פרי קצנברג בשיחה עם מי שהיה מנכ״ל קשת, אורי שנער, שהתקיימה במוזיאון הסובלנות ירושלים במסגרת אירוע של המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים והרשות לפיתוח ירושלים.

קצנברג הנמצא בביקור בישראל פתח והצהיר כי לדעתו חוויית הביקור בקולנוע, אינה בסכנת הכחדה, בייחוד לא אחרי שצלחה את אתגרי הקורונה. ״יש דברים שלא השתנו עשרות שנים וגם היום כשאני הולך לראות סרט בקולנוע אני רוצה שתהייה חניה, שלא יהיה תור ארוך מדי, לא לשלם יותר מדי לפופקורן ולמשקה אבל החוויה כשלעצמה הייתה ונשארה חוויה קסומה ואני לא רואה איך זה מפסיק לתפוס מקום כזה בחיים שלנו״.

קצנברג סיפר לנוכחים על ההיסטוריה שלו כאחד ממייסדי אולפני ״דרימוורקס״ ששינתה את כללי המשחק אשר נקבעו עד לאותה נקודה על ידי וולט דיסני. השקת הסרט ״שרק״ של דרימוורקס ניפצה את כל הקלישאות של נסיכות קסומים ואבירים על סוס לבן. ״׳שרק הייתה אגדה סאטירית שבאה לנער את כל התפיסות של וולט דיסני שקדמו לה״, אמר.  

על העזיבה שלו את וולט דיסני והקמת חברה מתחרה אמר: ״אנחנו לא נשפטים על מה שאנחנו לא עושים או על מה שאחרים עושים אלא על מה שאנחנו עושים. כשעזבתי את וולט דיסני, היה לי רצון אדיר להצליח. אבל זה לא משחק סכום אפס וזה מה שיפה בתעשייה הזו, שלכולם יש מקום. העוגה תמשיך לגדול ככל שיותר אנשים ייכנסו ויציעו את מה שיש להם להציע״. 

לסיכום אמר קצנברג כי ״היום כבר לא צריך לגור בהוליווד כדי לעשות סרט הוליוודי והיוצרים הישראליים מבינים את זה ומוציאים תחת ידם יצירות מצוינות כמו ׳פאודה׳. אבל גם כשעולם התוכן פתוח לכולם, הוליווד מייצרת תוכן נפלא ויצירתי. זה לא או זה או זה. אלא שניהם ביחד״, סיכם.

תגובות

להשאיר תגובה