מקהלת ברתיני עם התזמורת הקאמרית הישראלית, יקיימו  ב30.3, את הקונצרט "פסגות הבארוק האיטלקי"  בימקא ירושלים.

הקונצרט, בניצוחו של רונן בורשבסקי, המנהל האמנותי של המקהלה יתקיים בשיתוף הסולנים יאיר פולישוק, נטע פולמן ורומי רוכל,תמרה נשרי והלל שרמן, שחברו יחדיו לביצוע התוכנית המרתקת שחוברה על ידי שלושה מלחיני בארוק איטלקיים חשובים בשנים הראשונות של המאה ה-18.

התוכנית המוזיקלית של הקונצרט תיפתח בקונצ'רטו גרוסו לכלי קשת ותזמורת בדו מג'ור הידוע כקונצ'רטו לחג המולד, פרי עטו של ה"קשיש" מבין שלושת המלחינים  – ארכנג'לו קורלי, מגדולי הכנרים של אותה תקופה, ללא ספק המורה החשוב והמפורסם בזמנו, שהרבה להלחין יצירות לכלי קשת בהרכבים שונים.

הקונצרט ימשיך  עם "מיסת החכמה" של אנטוניו לוטי, האמצעי שבחבורה, שהיה אחד ממלחיני האופרה החשובים בזמנו באיטליה, והתפרסם מאד גם מצפון לאלפים, בגרמניה של היום. לוטי כתב גם יצירות דתיות רבות. "מיסת החכמה", שהורכבה מכמה קטעים של לוטי על ידי המלחין זלנקה, מבוצעת בישראל בקונצרט זה לראשונה.

הבארוק האיטלקי מייצג אולי יותר מכל את השפעת הדרמה על המוסיקה והולדת האופרה. השפעה זו מגיעה גם ליצירות הדתיות בכנסיות. היצירות הללו כמו המיסה של לוטי והגלוריה של ויוואלדי מאופיינות בכתיבה לירית וזוהרת גם למקהלה וגם לתזמורת.

בשונה מהבארוק הגרמני שנשען על שכלתנות, כתיבה רב-קולית צפופה וסבוכה וכתיבה אינסטרומנטלית – הכתיבה באיטליה נשענת על הכלי כקול אנושי. ניתן לראות זאת גם ביצירותיו של קורלי . הקונצ'רטי גרוסו שלו הם תרומתו החשובה ביותר ולמעשה המבשר העיקרי לצורת הקונצ'רטו שתופיע מאוחר יותר בקלאסיקה וברומנטיקה.

"פסגות הבארוק האיטלקי, הוא טעימה מושלמת מהיצירות הטובות ביותר מסוגן שנכתבו באיטליה בתקופה זו", אומר רונן בורשבסקי, מנהלה האמנותי של המקהלה, אנחנו מזמינים את הקהל להנות מהמוסיקה הקסומה שהייתה לתקופת הזהב של הבארוק להציע"

תוכנית:

ארכאנג'לו קורלי  (1653-1713)

קונצרטו גרוסו אופ.6 מס' 8, "קונצרטו לחג המולד"

אנטוניו לוטי  (1667-1740)

מיסה בסול מינור ("מיסת החכמה" Missa Sapientiae)

אנטוניו ויוואלדי  (1678-1741)

גלוריה RV.589

​יום ד' 30.3.22 בשעה 20:00  אולם ימק"א ירושלים

רכישת כרטיסים: https://www.bertini.co.il/tickets

מחירי הכרטיס: 70 – 120

רכישת הכרטיסים באתר מקהלת ברתיני Bertini.co.il, או בטל' 077-2019573, 053-5554072

תגובות

להשאיר תגובה