קבוצת האלתור 4play שצמחה בירושלים הפכה להיות אחת מקבוצות התאטרון המובילות והבולטות של התקופה האחרונה. עומרי הכהן ואורי פנירי חברו לאוהד וובר ולאלירז וויס עוד בבית הספר למשחק ניסן נתיב ירושלים, עם הזמן הצטרפה אליהם גם אליאנה תדהר והיום הם מובילים את סצינת הסטאנד-אפ בתאטרון.  

עומרי הכהן ואורי פריני גדלו והתחנכו בירושלים, בימי בית הספר למשחק ניסן נתיב ירושלים הם הכירו את אוהד וובר ואלירז וויס יחד הם יצרו את הרכב האימפרו 4play.  את תאטרון האימפרו הם הכירו לגמרי במקרה במהלך הלימודים אך מהרגע שנחשפו לעולם האלתור הם אימצו אותו  לליבם וכיום הם מופיעים בכל הארץ עם מופע אימפרו מלא ומצליח.  הקבוצה מקיימת מופעים המורכבים מקטעים ארוכים העטופים בתבנית עלילתית קומית. הם החלו את דרכם על הבמות בערבי אלתור קצרים, עד שלאט הוסיפו לגדול ובנו מופע קומי מאולתר שסוחף אחריו אלפיי צופים ומעריצים ברחבי הארץ. "את המופע אנחנו  מתחילים בקטעי אימפרו קצרים ודינמיים המאפשרים לקהל להתחבר ולהיכנס לעולם האימפרו. בהמשך עוברים לחלק שנקרא 'ארמנדו' – בו האורח שלנו מספר סיפור או חוויה אמתית  בהשראת מילים  שהקהל נותן לו, ולבסוף החלק העיקרי שהוא ה"לונג פורם" – הצגה עלילתית שלמה".  דברי אורי פנירי,  "את המופע כולו מלווים מוסיקאי מוכשר , יאיר סרי, שמאלתר פסקול שלם כל מופע מחדש. את המעטפת משלים התאורן, שי סקיבא, שמאלתר גם כן ומתאים את עצמו לאווירה שנוצרת על הבמה. העבודה עם המוסיקאי והתאורן הפכה לכל כך אורגנית כך שקורה לא מעט פעמים שהם אלה שמובילים את הסצנה ואנחנו מאלתרים לפי התו שנוגן או הפנס שנדלק. המופע עצמו עובר שינויים ושדרוגים כל הזמן יחד אתנו. בשנה האחרונה עברנו סדנאות בארץ ובחו"ל ע"י מיטב אומני האלתור בארץ ובעולם ובעזרת עבודת אנסמבל תומכת וחזרות מרובות על טכניקה אנחנו יוצרים את שפת האימפרו שלנו." מוסיף פנירי.

לאורך התקופה בה הם מופיעים, אירחה הקבוצה שחקנים וקומיקאים רבים שסייעו למופע להתפרסם ולקבל את הכרת הקהל לז'אנר החדש  "במסגרת ההופעות בקפה תיאטרון הקאמרי, החלטנו שבכל מופע נארח שחקן מוכר אחר שיאלתר אתנו על הבמה" מספר עומרי הכהן "הראשונה שנעתרה לנו הייתה קרן מור, הרגשנו שאנו מתחילים מהכי גבוה ופרפרנו מהתרגשות לידה, כמו מישהו שבקושי סיים ללמוד וכבר על במה אחת עם המודל לחיקוי שלו , לאחר מכן הופענו עם רותם קינן, אלמה דישי, ענבל לורי, אבי גרייניק ואז באה אליאנה תדהר. עם כל ידוען שהצטרף אלינו היה חיבור טוב מהרגע הראשון, אנחנו משתדלים להיות צנועים, מכילים ועדינים דיו, כדי לגרום לאורחים להרגיש בנוח ועם אלאינה הרגשנו שהזיווג יותר ממושלם."

 

לאחר המופע בו אירחו הקבוצה את אליאנה תדהר, נוצר חיבור שלא אפשר לקבוצה להתפרק שוב. כיום הקבוצה נחשבת לאחת מקבוצות האימפרו החזקות והפעילות בתחום, אך הם לא לבד, בשנים האחרונות קיימת מגמה שמתחילה כבר בבתי הספר למשחק  ובפרט בבית הספר המקומי  ניסן נתיב ירושלים, שם נבנתה תכנית לימודים עשירה  המרכזת טכניקות שונות וצורות למידה בתחום האימפרו וההתייחסות לז'אנר כמעט זהה לתחומי המשחק הרבים בהם נוגעים סטודנטים למשחק. "לפני מספר חודשים ליווינו את שלושת התלמידים שנבחרו לייצג את הסטודיו למשחק ניסן נתיב בירושלים באליפות האימפרוביזציה הארצית". מספר עומרי הכהן  "חשוב היה לנו, לתת להם את כל הכלים כדי שיצליחו כמה שיותר, בדיוק כמו שאנחנו קיבלנו כשעברנו הכנה לאליפות לפני כשנתיים,  בזמן  שייצגנו את הסטודיו. אבל מעבר לאליפות, שזה טוב ויפה, המטרה הרחבה יותר הייתה לנסות ולהכשיר אותם כקבוצת אימפרו. לגבש אותם, לעשות להם הכרות עם הז'אנר ובעיקר לנסות ולהדביק אותם בחיידק. כחלק ממטרת העל שלנו שהיא  להעלות את התודעה הציבורית לגבי אומנות האילתור- חשוב לנו לקדם ולעודד הקמה של כמה שיותר קבוצות צעירות. זו גם המחשבה שהובילה אותנו כשהחלטנו להוציא "קול קורא" לקבוצות אימפרו חדשות לבוא ולחמם אותנו במופעים שלנו בקאמרי. אנחנו רוצים מצד אחד לתת במה להרכבים צעירים שאין להם הרבה ניסיון, כדי שיקבלו חשק להמשיך להתפתח, ומצד שני שהקהל ייחשף לכמה שיותר קבוצות וסגנונות, ובכך יכיר ובתקווה גם יתחבר יותר לתחום".

מופעים קרובים: יום שלישי 17.11.15 בשעה 21:30 ויום שישי 18.12.15 בשעה 21:30 בתאטרון הקאמרי תל אביב. לרכישת כרטיסי אתר http://www.cameri.co.il

תגובות

להשאיר תגובה