השנה כ-70 ערים חוגגות את יום ירושלים גם מחוץ לבירה. רמלה, לוד, נתיבות, טירת הכרמל, ערד, בני ברק וערים נוספות, יציינו 51 שנים לשחרורה ואיחודה של ירושלים. המיזם מתקיים שנה שנייה ברציפות בהפקת "זהות" וביוזמת האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך בראשות איתיאל בר לוי, החמ"ד בראשות אברהם ליפשיץ, ומינהל חברה ונוער בראשות חגי גרוס. במסגרת המיזם משתתפים עשרות אלפי תלמידים חילוניים ודתיים, בפעילויות שונות בבתי הספר וברשויות

יום ירושלים כבר לא נשאר רק בירושלים. לאחר ההצלחה בשנה הראשונה אשתקד, מיזם "יחד ירושלים" מגביר הילוך ומספר המשתתפים בו גדל. כ-70 ערים, 600 בתי ספר ועשרות אלפי תלמידים שמשתתפים במיזם הייחודי של "זהות" בשיתוף אגפי משרד החינוך. לתלמידים הוכנו פעילויות מגוונות עשירות בידע ובחוויה. במהלך המיזם תלמידי בתי הספר דתיים וחילוניים כאחד יערכו פעילויות משותפות ויחגגו לכבודה של ירושלים.

המיזם כולו מנסה ללמד את תלמידי ישראל על חשיבותה של עיר הבירה ירושלים ועל שמירה על צביונה וייחודה. בין הערים שמשתתפות במיזם – רמלה, לוד ואף עיריית בני ברק. דבר זה מראה את החשיבות ההולכת וגוברת הניתנת ליום ירושלים בעשרות רשויות מקומיות.

הפעילות ברשויות כוללת: פעילות בית ספרית – מערכי שיעור וחומרים ייחודים לפעילות בית ספרית, ערב "שרים ומספרים ירושלים" – לתושבי הרשות, וגולת הכותרת – צעדת דגלים לכלל תלמידי בתי הספר ברשות המקומית. כל בית ספר ברשויות במשתתפות יקבל כבר בימים הקרובים ערכה מיוחדת עם דגלים, חומרי לימוד, פעילות מיוחדת ובסוף היום יצאו כל תלמידי העיר לצעדה משותפת ברחבי העיר ויקנחו בהופעה בבימת העיר המרכזית.

תגובות

להשאיר תגובה