להקת המחול הניו יורקית "קומפלקשנס" תגיע לישראל עם המופע STAR DUST"" ("אבק כוכבים")- ערב ובו שתי יצירות המוקדשות לגאוני המוסיקה: באך ודיויד בואי . 4 ביולי 2022

לאחר שביקורה נדחה בשל הקורונה, תגיע לישראל להקת המחול האמריקאית "קומפלקשנס" ((COMPLEXIONS  זוכת "פרס הביקורת" האמריקאי להופעות במסגרת סדרת המחול של  היכל אמנויות הבמה הרצליה, ותעלה את המופע STAR DUST -"אבק כוכבים"- בו יבוצעו שתי יצירות המוקדשות לגאוני המוסיקה באך ודיויד בואי. המופע יתקיים בתאריך 4.7.22 בתיאטרון ירושלים .

המופע מוקדש לזכרו של המפיק ואיש התרבות רפי בן יעקב ז"ל, שאהב מחול ובמשך שנים חשף לקהל הישראלי את מיטב להקות המחול מהעולם והיה הראשון שהכיר לקהל הישראלי את להקת "קומפלקשנס"

"קומפלקשנס" שהוקמה לפני עשרים וחמש שנים על ידי דווייט רודן ודזמונד ריצ'רדסון, שניהם סולנים לשעבר בלהקת אלווין איילי ידועה במפגש שהיא מייצרת בין רקדנים מדיסציפלינות שונות ובאינטראקציה הכוריאוגרפית החדשנית ושוברת את גבולות שהיא מפגינה בעבודותיה. המופע STAR DUST מפגין את יכולותיה של הלהקה לקחת את הקהל למסע גילוי היוצא מתוך הקלאסי ואינו מפחד לגעת גם בפופ ארט.

בחלקו הראשון של הערב תבצע הלהקה את "באך 25 "מאת דוויט רודן , יוצר המופע, על פי מוסיקה של  יוהאן סבסטיאן באך ובנו קרל פיליפ עמנואל באך והיא משלבת מחול עכשווי עם טכניקת בלט. דווייט רודן נחשב לכוריאוגרף שטבע שפה חדשה מבחינה תנועתית, ובימתית הוא יצר למעלה מ-80  יצירות עבור קומפלקשנס ולהקות נוספות וגם עבור אמנים מוכרים כמו פרינס , לני קרביץ , ניקולס פייטו, פול סיימון, פטריק סוייזי, ונוספים .

חלקו השני של הערב יוקדש ליצירה  STAR DUST , לכוריאוגרפיה מאת  דוויט רודן -מעין מכתב אהבה לאייקון הפופ דיוויד בואי בו מופיעים הרקדנים לצלילי להיטים כמו Heroes, Space Oddity ו- Young Americans. בשילוב תלבושות, איפור ותאורה מרהיבים, הכוריאוגרפיה סוחפת את הקהל היישר לעולמו המסעיר של אייקון הפופ הבלתי נשכח. 

הלהקה שהוקמה על ידי דווייט רודן ודזמונד ריצ'רדסון המוגדר על ידי מבקרי המחול ואנשי מקצוע כ"אחד הרקדנים הנשגבים ביותר " (ניו יורק טיימס), פיתחה סגנון עכשווי וייחודי משלה השואב את השראתו מהדופק התוסס של העיר ניו יורק. חומרים אלה מורכבים מהססגוניות האתנית תרבותית, מהשפעות של קולנוע, צילום, טלוויזיה, אופנה עכשווית, תיאטרון, מחול קלאסי מחול רחוב ומתרבות הפופ.

16 רקדני הלהקה ידועים בווירטואוזיות ובאתלטיות הפראית שלהם והם מהמוכשרים והמוערכים ביותר בעולם המחול העכשווי.

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים – כאן

תגובות

להשאיר תגובה