התערוכה "יום יבוא ונגיע לירושלים" תעלה השבוע בגלריה עזריאלי של המכללה האקדמית הדסה ירושלים.על חלונות הגלריה יוצגו צילומים של עבודות דיגיטליות, ציורים, איורים וטקסטים העוסקים בכמיהה לירושלים שהייתה הלב הפועם בחיים של בני הקהילה באתיופיה. 

שִׁימְלָה, שִׁימְלָה אָגַרְצִ'ין, יְרוּסָלֵם דְּהָנָה? (חסידה, חסידה, ארצנו ירושלים, מה שלומה?) הייתה קריאתם של ילדי קהילת "ביתא ישראל" למראה להקות החסידות שהיו עוברות בשמי אתיופיה. הם האמינו שכל החסידות מגיעות מארץ ישראל. 

דרך הגעתם של ראשוני היהודים לאתיופיה לוט בערפל. הסברה המקובלת בקרב בני הקהילה היא כי הם היו צאצאים של בני שבט דן. על פי המסורת, מאז תקופת השבטים המשיכו בני "ביתא ישראל" לדבוק באמונתם ובאורח חייהם המיוחד אף שחיו בקרב עמים אחרים בעלי אמונות אחרות ולמרות ניתוקם המוחלט משאר תפוצות היהודים בעולם. קריאת הילדים סימלה יותר מכול את כמיהתם של יהודי אתיופיה לירושלים, שמאז ומעולם הייתה עבורם חלום אוטופי, אגדה רחוקה ומסתורית שסביבה נרקמו סיפורי גבורה על-אנושיים. 

מזה כעשור חוקרת האוצרת כרמל גופר את עבודתם של אמניות ואמנים יוצאי אתיופיה המבטאים ביצירותיהם את הלכי הרוח הרווחים בחיי הקהילה בישראל.

תערוכה העוסקת בכמיהה לירושלים של קהילת ביתא ישראל תוצג בגלריה עזריאלי, המכללה האקדמית הדסה ירושלים

בין התאריכים: 12.10- 9.8| א'-ה'- 9:00-20:00

אירוע הפתיחה | יום רביעי | 9.8.23 | 19:00

גלריה עזריאלי, המכללה האקדמית הדסה ירושלים, רחוב הנביאים 39

הכניסה לתערוכה חופשית ופתוחה לקהל הרחב, והיא מומלצת בחום לכל מי שמעוניין להעמיק את ההבנה על התרבות של בני הקהילה האתיופית בישראל

תגובות

להשאיר תגובה