התינשאי לי במערה?

אנשי החברה לפיתוח מזרח ירושלים חשבו שראו כבר הכל. מערת צדקיהו ידעה פעילות רבה מאז ימי בית ראשון, וגם המלך שלמה והסולטאן סולימן ביקרו בה. אבל השבוע, זו כנראה הפעם הראשונה שהתקיימה בה מחווה רומנטית משהו: הצעת הנישואין  

עם הסטוריה של ככל הנראה אלפי שנים, נראה שהכל כמעט כבר קרה במערה האלמותית הזו. במערת צדקיהו, ששטחה כ-9000 מ"ר ועומקה כ-9 מ' מתחת לעיר העתיקה, הסתתרו מלכים ונחצבו האבנים לבניינה של ירושלים. המערה ידועה גם כמחצבות המלך שלמה,  מערת קורח ומקום הכינוס של הבונים החופשיים. פתח המערה נחסם ע"י הסולטאן סולימאן המפואר עת בנה את חומות ירושלים והמערה נחשפה מחדש רק בשנת 1854.

במעמקי המערה, הפתוחה למבקרים מדי יום, נובע מעיין קטן, ועל קירותיה נראים בבירור סימני החציבה של בונים קדמונים וגרפיטי בני מאות שנים, ביניהם תחריט של יצור מכונף (כרוב) שנלקח למוזיאון הבריטי. לא מעט קינות בדידות ולבבות שבורים ראתה המערה, לצד אירועי שמחה רבים.

אחרי היסטוריה ארוכה ומפותלת שכזאת קצת קשה להפתיע, ובכל זאת, אתמול התקיים במערה אירוע יצירתי במיוחד: הצעת נישואין. הכלה והחתן המיועדים הגיעו מלונדון. החתן והכלה מבקשים לשמור על פרטיותם אך אישרו שימוש בתמונות בהן צולמו.

הכלה המיועדת, כך נמסר,  מכירה את המערה וסיפורה, לא עודכנה מראש על האירוע המתוכנן, הולבשה כסינדרלה והובאה למקום בשעות הלילה המאוחרות. הוא תכנן מראש את המערה והתפאורה.

החלל המרכזי של המערה, הידוע גם כאולם הבונים החופשיים, הואר באור רך, במרכזו הוצב שולחן ועליו בקבוק שמפנייה, והדרך הוארה ב-1000 נרות ועששיות. לבקשת החתן הושמעה לזמן קצר מוסיקה בעלת חשיבות לזוג (לצד פכפוך מי המעיין). בלי קהל (אנשי התחזוקה התבקשו להתרחק) ועם טבעת לקינוח, הועלתה הבקשה והתשובה היתה חיובית (איך לא?)אנשי פמ"י מקווים כי הזוג יחזור לחגוג במקום גם את חתונתם.

מסתבר שיש לא מעט אקשן במערה: לפני מספר חודשים גורש מהארץ תייר אמריקאי לאחר שהסתתר במערה בלילה במטרה למצוא עתיקות, ויש המאמינים כי במערה נמצאים אוצרות בית המקדש. במערה מתקיימים מעת לעת הופעות ואירועים, ובין היתר הופיעו בה לאחרונה נורית גלרון, מירי מסיקה, גיל שוחט, יוני רכטר, מתי כספי, הראל סקעת, מרגול, עברי לידר ואחרים.

תגובות

להשאיר תגובה