שלושה ימים של מופעי ג׳אז סוחפים לקהל הרחב (בהתאם להנחיות) ולראשונה גם באופן מקוון ברשת

פסטיבל הג'אז הבינלאומי בירושלים, מבית היוצר של פסטיבל ישראל בשיתוף עם הצוללת הצהובה ומוזיאון ישראל הוקדם מדצמבר ויתקיים במקביל לפסטיבל ישראל.שני הפסטיבלים יקיימו אירוע שיא משותף – "משפחה- שם זמני" בניהולם האמנותי של תמיר מוסקט ואבישי כהן ולראשונה, כל מופעי הפסטיבל יצולמו וישודרו באתר הפסטיבל. הפסטיבל יערך ב-  8,9,10.9.2020

פסטיבל הג'אז הבינלאומי השישי בירושלים, מבית היוצר של פסטיבל ישראל בשיתוף הצוללת הצהובה ומוזיאון ישראל ובניהולו האמנותי של החצוצרן הבינלאומי אבישי כהן הוקדם מדצמבר ויתקיים בתאריכים חופפים לאלה של פסטיבל ישראל ב- 8-10.9.20 בגן הפסלים ובגלריות המרהיבות של מוזיאון ישראל.

השנה מתמקד הפסטיבל ביצירה ישראלית מקורית מקשת רחבה של סגנונות וגוונים, שיתופי פעולה חד פעמיים,  מופעים רב תחומיים, ג׳אמים, שיחות אמן ועוד. 

המפגש הייחודי בין המוזיקה והאמנות ברחבי המוזיאון, שהפך מיומו הראשון לסימן ההיכר מעורר ההשראה שלו, ממשיך להוות נדבך מרכזי בתוכנית האמנותית, כשמידי ערב יתקיימו לא פחות מששה מופעים שונים ברחבי המוזיאון.

באירוע המשותף לפסטיבל ישראל ופסטיבל הג'אז הבינלאומי– "משפחה – שם זמני" תתקיים סדרת מופעים בניהולם האמנותי של  אבישי כהן ותמיר מוסקט,שייקחו אותו למסעות מוזיקליים בין משפחות שונות של מוזיקאים ושל יוצרים.

אחרי חודשים של ריחוק חברתי וגעגועים עזים למופעים חיים, ובעקבות מאבק עיקש ונחוש לפתיחת האולמות ומתחמי המופעים בפני קהל, הפסטיבלנרגש לקראת המפגש המחודש עם הקהל, בהתאם להנחיות התו הסגול המאפשר, נכון לכתיבת שורות אלה,  קיום אירועי תרבות במרחב הפתוח לקהל של עד 500 איש, ובאישור משרד הבריאות עד 1000 איש.במופע החי בגן הפסלים המרהיב של מוזיאון ישראל, יוצבו שלוש במות וישולבו קטעי וידאו מרגשים של מופעים מיוחדים בגלריות המוזיאון.  

לראשונה בתולדותיו, הפסטיבל גם יצולם במלואו וישדר בלייב במשך שלושה ימים את כל ההופעות, שילובים חד פעמיים של מיטב האמנים וההרכבים, צלילות אינטימיות לתהליכי היצירה, שיחות אמן ושיטוטים מוזיקליים במרחבי המוזיאון.  על המופע המשודר אמונה הבמאית בילי לוי.

הפסטיבל מתקיים בתמיכה משרד התרבות, עיריית ירושלים והקרן לירושלים.

התוכנית האמנותית בפסטיבל:

משפחה שם זמני:רצועה משותפת לפסטיבל ישראל ולפסטיבל הג'אז בניהולם האמנותי של אבישי כהן ותמיר מוסקט

דודו טסה והכוויתים במופע מיוחד לפסטיבל (יום שלישי, 8.9)

אביתר בנאי ״חיבורים״ (חמישי 10.9)  

מה בין חזון דניאל והאהבה הזוגית – נצטרף למסע מוסיקלי ובו פרשנות אישית לחזון דניאל, מחוויות פחד קדומות הטמונות בנו ועד לגילוי כוחה המרפא של האהבה העולה אחרי הלב השבור.

משפחת דוארי פוגשת את האחיות למשפחת ורטהיים (ורטיגו) המגישים לנו סיפור ביוגרפי מרתק דרך קול ותנועה (רביעי 9.9)


משפחת רמנגאר- זוג הכוראוגרפים קרן ואבנר פסח פוגשים את הזוג המוסיקלי משפחת הורוביץ- יעל וערן. שני הזוגות המחוברים אל תרבות הפלמנקו בנימי נשמתם במפגש סוער ועוצמתי של פנים וחוץ הבית והגוף. (חמישי 10.9)

נטע ברזילי במופע משפחתי (שלישי 8.9) ועוד

רצועות פסטיבל הג'אז

מחווה לעמית גולן  המורה הנערץ שהנחיל את אהבת הג'אז לדורות רבים של מוסיקאים בישראל הלך לעולמו במפתיע לפני כעשור. השנה, תלמידו אשר אהבו אותו אהבת נפש והלכו שבי אחריו בכל סולו יפגשו וינגנו לכבודו הכי סווינג שאפשר. (שלישי, 8.9)
לא סטנדרטים  ודורון טלמון (ג'יין בורדו)ההרכב מבית 'צוללת צהובה' המפגיש בין מוזיקה ישראלית לג'אז חוזר אלינו בפעם החמישית וייקח אותנו השנה לכיוון הקאנטרי-פולקי ובהחלט ישראלי עם עיבודי ג'אז מקוריים וחיבור על הקו העממי-בלוזי של ההרכב האהוב ג'יין בורדו.(רביעי 9.9)

LBTהסופר גרופ החתום בלייבל המקומי והרענן RAW TAPES במופע שישאיר אותנו עם חוויה חד פעמית ונדירה של גרוב, עומק, סאונדים חמים וטקסטים חריפים (חמישי 10.9)
אלון לוטרינגר מארח את לונא אבו נסארבהפקותיו לאמנים מהשורה הראשונה (יוני רכטר ואחרים) וביצירתו האישית הפך לוטרינגר את הרב סגנוניות לחלק מחתימת קולו הייחודית. יחד עם האמנים שאסף, הוא צולל ומשתף בהשפעותיו ומסעותיו המוסיקליים. לראשונה יארח את היוצרת לונא אבו נסאר לשילוב כוחות וצבעים. בחדות ובעדינות, שני הקולות יחד מול העיבודים הצבעוניים יספרו לנו סיפור חדש. (שלישי 8.9)

 GTO Trio חברי ההרכב הצעירים שכבר הספיקו ללוות את צ'יק קוריאה, רבי קולטרייןומולאטואסטטקה כמו גם מובילי הסצינה הישראלית נשארים בארץ לאור הנסיבות ואנחנו זוכים במופע ג'אז חם וסוחף (רביעי 9.9)

ויקטוריה חנה ועומרי מור- "ואז הייתי נדהמת"

שניהם גדלו בירושלים וספגו את המוסיקליות הקוסמופוליטית שטומנת בחובה העיר. היא אמנית קול ומילה, צלילים ונשמה והוא פסנתרן מכשף ברגישות ובווירטואוזיות שאין שניה לה. בבכורה זו, יפגשו שניהם במוזיאון ישראל ויאירו בזרקור שירים מלפני קום המדינה. אי אז כשהפסנתר המערבי חיזר לראשונה אחר הצליל המדברי. (חמישי 10.9) 

האחים דואו 

כשהמתופף סול מונק הלא הוא אביב כהן והגיטריסט יונתן לוי נפגשים לסשן עם הסאונד החם של הבסיסט אליאסף בשארי הם בונים שכבות סאונד שעוטפות בעומקן כמו גם בפשטותן. בין עולמות הג'אז, RNBופסיכדליה,

ההרכב החדש כמו גילה את המדיטציה של הגרוב וחושף יחד את הצליל המושלם לצלילה חופשית בגלריה. (שלישי 8.9)

רביעיית זהר פרסקו

אמן כלי ההקשה הבינלאומי ומאסטר במקצבי אסיה ואגן הים התיכון מגיע למופע אינטימי עם ברבעייה חדשה. במופע זה, הקצב המהפנט של פרסקו קושר את הסילסולים של הקאנון התורכי עם הקווים המתפתלים של הבנסורי (חליל הודי). יחד הם יוצרים צליל חדש אך מוכר שנדמה שהיה כאן תמיד. (רביעי 9.9)

עדן לדין – מיראז'  

מופע חדש לפסנתרן והמלחין עדן לדין. ברביעייה מהסרטים ינגן קטעים חדשים המושפעים מזכרונות של תכניות טלוויזיה מהניינטיז, משחקי מחשב ושירי ערש לילדים. מטרתם לצאת למסע אל העבר הנוסטלגי על מנת לעורר התרוממות נפש ואופטימיות נעורים ולהיות מרחב יציב להשתטות בריאה בתקופות קשות. 

עדן לדין – קלידים | יונתן אלבלק – גיטרה | יונתן לוי – בס | דן מאיו– תופים (חמישי 10.9)

רביעיית רוני איתן 

היישר מהתכנית האקסקלוסיבית של  Herbie Hancock Institute of Jazz נגן המפוחית המבריק רוני איתן מגיע בליווי הרביעייה שלו. תתכוננו להיסחף אחר נגינת המפוחית הווירטואוזית ואקספרסיבית של איתן.הלחנים המקוריים כמו גם העיבודים יכניסו אתכם אל תוך הנגינה ההרפתקנית של חברי ההרכב. (רביעי 9.9)

מאיו מארח 

מפיק ומתופף בינלאומי בעל סאונד ייחודי ומרענן אשר למרות גילו הצעיר זכה כבר להכרה ברחבי הגלובוס ואף בתואר המתופף החדש הטוב ביותר בעולם (MusicRadar). לצד עבודתו עם הטריו המצליח TATRAN בנה מאיו שיתופי פעולה מעניינים וחדשים. (שלישי 8.9)

תום אורן וארז טודרס

כשפסנתרן צעיר עם כשרון מתפרץ מקבל הזמנה לדואט עם אשף תקליטים וכל זאת בגלריה במוזיאון – הוא קודם כל נענה לאתגר. אורן, מהקולות הבולטים בג'אז הצעיר ואף הספיק לזכות בתחרות הפסנתרנים היוקרתית של מכון תלוניוס מונק יפגוש בטודרס (התפוחים, Crunch22) איש הונילים אשר משתמש בפטפונים ככלי נגינה לכל דבר. לנו לא נותר אלא לצפות בשקיקה ולהאזין לשכבות הסאונד של השניים נשזרות זו בזו לכדי יצירה חדשה. (חמישי 10.9)

גרשון וייספירר וחגי פרשטמן 'סרנדה לחומר האפל'

המפגש בין חגי פרשטמן וגרשון וייסרפירר מייצר דיאלוג חד פעמי של מוסיקה המתהווה בזמן אמת חיה ונעלמת כלא היתה. השניים יצרו מופע שהוא מסע בין המדטטיבי והאקסטטי אל הביחדוהלבד, אל היש והאין, הברור והמעורפל, הקיים ואולי אל הלא כלום. (חמישי 10.9)

סולו – כרטיס כניסה יומי לצפייה לייב בגן הפסלים 90 -120 ₪.
סולו אונליין – כרטיס צפייה יומי – 40 ₪.

טריו – כניסה לשלושת ימי הפסטיבל לייב בגן הפסלים – 270 ₪.

טריו און ליין – כרטיס המקנה צפייה בכל שידורי מופעי הפסטיבל – 100 ₪.

למידע ולרכישת כרטיסים – www.jerusalemjazzfestival.org.il

תגובות

להשאיר תגובה