עמותת "יקיר לי" פתחה היום את מיזם "שבוע המודעות לשכול האזרחי". זוהי השנה החמישית שהעמותה מקיימת סדרת אירועים שמטרתם להעלות את המודעות לחוויית האובדן ויצירת רגישות חברתית כלפי המשפחות השכולות- משפחות אשר איבדו את יקיריהן ממחלה או בנסיבות טרגיות. "אנו מבקשים לשנות את השפה בייחס לשכול האזרחי. ולומר בקול רם: יש שכול אזרחי, ובאלפים כל שנה", אומר הוגה המיזם,  פיני, אביה של דסי רבינוביץ ז"ל  אשר נפטרה לאחר מאבק ארוך ועיקש במחלת הסרטן.

19-25 במרץ | י״ט אדר-ג' בניסן תשפ"ג

במסגרת השבוע הקרוב יתקיימו מגוון פעילויות לציבור הרחב בהשתתפות המשפחות השכולות וביוזמת מתנדבים רבים, אשר פתחו את ליבם וביתם לקיום הפעילויות תחת המסר "אתם לא לבד בסיפור הזה". בין הפעילויות: ערב פתיחה בשיתוף מכון הרטמן, שם יעניק פיני רבינוביץ הרצאה למשתתפים; מפגשי תמיכה ושיתוף של משפחות השכול האזרחי; הפרשות חלה וחלוקת חלות לשבת; לימוד משותף למשפחות וחברים וגם מותאם לתנועות נוער; שירה בציבור ועוד.

השנה יזמה העמותה את מיזם "הדלקת הנר הוירטואלי" שבו לכל אדם ואדם תתאפשר ההזדמנות לכבד אדם שנפטר ממחלה או נהרג בנסיבות טרגיות בגיל צעיר, ולהדליק על שמו נר. קישור לאתר: יקיר לי- הדלקת הנר הווירטואלי.   

פיני רבינוביץ: " לאורך השנים זיהינו כי קיים צורך חברתי בשפה והגדרות לשכול האזרחי, לאפשר למשפחות השכולות לצאת מהסגר למרחב, ולנו, כחברה, לבנות את החזקת הידיים הקהילתית והחברתית במקרים של אובדן בן משפחה, חבר בקהילה ובכלל. אנו מבקשים לשנות את השפה בייחס לשכול האזרחי. ולומר בקול רם: יש שכול אזרחי, ובאלפים כל שנה. כאב של אובדן של ילד, שחייו נגדעו באיבם, הוא לא שונה מנסיבות לנסיבות, מהורה להורה או מאח לאח. השכול האזרחי צריך וראוי שיקבל מקום בציבור הישראלי, לא כדי לשקוע בעצב ובכאב, אלא כדי ללמוד ולהתפתח כחברה מכילה ושוויונית. אם בזכות שבוע המודעות ולאחריו, נכיר שהורה שקבר ילד הוא הורה שקבר ילד, ולא משנה מהן הנסיבות, נדע לייצר מעגלי ליווי רגשי ותמיכה משפחתית בקהילה ונשפיע על חקיקה רגישה ובעיקר להקשיב להורים. שבוע המודעות עשה את שלו".

פיני ודסי רבינוביץ. צילום גרשון אלינסון

יקיר לי היא עמותה הפועלת לקידום המודעות הוקמה במטרה לתמוך במשפחות שחוו אובדן של בן משפחה צעיר ממחלה או בנסיבות טרגיות העמותה פועלת רבות למען המשפחות תוך נתינת מגוון רחב של כלים ליחידים ולקהילות על מנת שימצאו את הדרך המתאימה עבורם לתמוך במשפחות השכולות ולתת להן מקום.

במהלך השנים הקימה העמותה את מיזם "היום השמיני- קהילה תומכת שכול" הפועל במספר רשויות עם עשרות מתנדבים מדהימים שעברו הכשרה מתאימה ועומדים בקשר מתמיד עם משפחות השכול. כמו כן, מקדם רבינוביץ שינויים בחקיקה בישראל, כשכבר היום נמצאות על שולחן הכנסת מספר בקשות לעידכון וקידום חוקים שיקלו על המשפחה שחווה 24 שעות ביממה, את הטראומה לאחר האובדן. לאתר העמותה: https://yakirli.org/

תגובות

להשאיר תגובה