מחר – 6.6.19 – מצעד הגאווה והסובלנות ה- 18 בירושלים בסימן "קהילה אחת – פנים רבות"

מצעד הגאווה והסובלנות יפתח בירושלים את חודש הגאווה 2019 בפעם הראשונה. על ההנחייה בנקודת ההזנקה: טום באום ובעצרת הסיום: מיה דגן, עינב גלילי ושיר ראובן. בין האומנים שיופיעו: אוהד חיטמן, שיבצע את שיר המצעד שכתב והלחין "קהילה אחת, פנים רבות", חן אהרוני, רן דנקר, גיא ויהל, ג'וי ריגר ועוד.

מחר, ה-6.6.19 יתקיים מצעד הגאווה והסובלנות ה-18 בירושלים בהנחיית מיה דגן, עינב גלילי ושיר ראובן. במצעד השנה ייקחו חלק אמנים, אנשי רוח, פעילים חברתיים ורבים נוספים.

ההתכנסות למצעד בגן הפעמון, שם יתקיים הפנינג ואירוע ההזנקה. את האירוע בגן הפעמון ינחה טום באום, תקלוט הפתיחה יבוצע על ידי DJ אלישר אבנר, טקס העברת דגל הגאווה מעופר ארז, מנכ"ל הבית הפתוח אל ישראל זרי – עיריית רמת גן, אוהד חיטמן יבצע את שיר המצעד שכתב והלחין במיוחד עבור מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים – "קהילת אחת, פנים רבות", עלמה קלברמן , ניצן גלעדי – יוצר קולנוע גאה עטור פרסים, במאי הסרט "ירושלים גאה להציג" יישא נאום, חן אהרוני ישיר גם הוא. לאחר המופעים יזניקו את המצעד שגרירת קנדה בישראל דבורה ליונס ועופר ארז, מנכ"ל הבית הפתוח. השתתפותה של השגרירה הקנדית לא כאדם פרטי אלא כנציגת ממשלת קנדה היא מאורע היסטורי בתולדות הקהילה הגאה בישראל.

 הצועדים יעצרו בקרן היסוד פינת וושינגטון, היכן שבקיץ 2015 נרצחה שירה בנקי ז"ל, ויניחו פרחים. הציבור מתבקש להביא פרחים באופן עצמאי.

 לאחר המצעד, יתכנסו הצועדים לעצרת הסיום בגן העצמאות אותה ינחו מיה דגן, עינב גלילי ושיר ראובן. בין המשתתפים בו:  רן דנקרגיא ויהל, ג'וי ריגר,אושר בנד (טרנסג'נדרית בת 15 אשר עברה התעללות מצד תלמידי בית ספרה), קארין סנדל, יו"ר הבית הפתוח ערן גלובוס ועוד.

ההיסטוריון והסופר פרופ' יובל נח הררי יישא נאום מיוחד לראשונה על במת מצעד גאווה. הררי, שחי עם בעלו מזה שנים רבות, מכר למעלה מ-20  מיליון עותקים מספריו ובין מעריציו נמנים אנגלה מרקל, ביל גייטס ומארק צוקרברג. מדובר בחיזוק משמעותי למצעד בבירה, שהפך בשנים האחרונות לאירוע הדגל של הציבור הליברלי והפלורליסטי בישראל וצפוי למשוך אליו עשרות אלפי משתתפים ביום חמישי הקרוב.

 מסלול המצעד ולוח זמנים (מצורפת מפה):

15:30 – התכנסות בגן הפעמון

15:30 – 17:30 – הפנינג ואירוע הזנקה

17:30 – הזנקת מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים 2019

19:30  – 21:00 – עצרת הסיום בגן העצמאות

כניסה למסלול המצעד: דרך שטח הכינוס בגן הפעמון, כיכר פריז ובפינת הרח' ההסתדרות/הלל.
יציאה ממסלול המצעד: דרך שטח הכינוס בגן הפעמון, דרך כיכר פריז ודרך גן העצמאות.
לא תתאפשר כניסה ויציאה למסלול המצעד ממקומות אחרים (פרט למקרים חריגים בכפוף להנחיות המשטרה).

לוח הזמנים נתון לשינויים בהתאם לצפי מספר המשתתפים ולהנחיות המשטרה
מומלץ להגיע עם כובע ובקבוק מים, ובגדים חמים לשעות הערב הקרירות.

 המצעד בהפקת הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות – יתקיים בסימן "קהילה אחת, פנים רבות". מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים הוא מאירועי הדגל של הציבור הליברלי והפלורליסטי במדינה ובעולם מזה 18 שנים. משתתפים בו רבבות, מכל הציבורים והמגזרים בחברה.

  המצעד בירושלים ישים על סדר היום הלאומי את המאבק על דמותה של מדינת ישראל – מאבק למען חירות מלאה מאלימות ומאפלייה כלפי הקהילה הגאה, ובכלל. לא במקרה נפתח את עונת הגאווה 2019 במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים. אחרי שנה של בחירות סוערות – מוניציפליות ולאומיות – נדרוש מהכנסת והממשלה הנבחרות תיקון מיידי של האפלייה החוקית נגדנו ומאבק באלימות שמופנת כלפי להט"בים מדי יום בכל רחבי הארץ. נזכיר לנבחרי הציבור את הבטחותיהם הרבות במהלך הקמפיין – ונצעד בהמונינו במפגן כח, כדי להפוך את ההבטחות למעשים.

 הקיץ נציין גם 4 שנים לפשע השנאה הקנאי והמתועב בו נרצחה שירה בנקי ז"ל ונפצעו שישה אחרים, ו-10 שנים לטבח הבלתי-מפוענח בברנוער, בו קיפחו את חייהם ניר כץ וליז טרובישי ז"ל. נזכיר שלא מספיק להזדעזע ממחיר הדמים שגבתה השנאה. זוהי קריאה לדגל, לציבור הישראלי כולו: זוהי השעה למאבק משותף! זוהי השעה לבנות ולדרוש חברה של שותפות במקום שסעים, של גשרים בין אנשים וציבורים במקום שנאת חינם. רק מאבק לאומי – להט"בים ובני בריתנו מכל שדרות החברה – יציע אלטרנטיבה של תקווה לשיח מחנאי מפלג ואלים.

נציין השנה גם 50 שנים למהומות סטונוול. הנס שהורם אז, בבר ניו-יורקי קטן, בידי להט"ביות ולהט"בים שסירבו להשלים עם מציאות של אלימות וחוסר-שיוון משווע – ממשיך להדהד, 50 שנה לאחר מכן, במצעדי הגאווה ברחבי הגלובוס – היכן שהושג שיוון זכויות מלא והיכן שלהט"בים עודם נרדפים ואף נרצחים. במלוא 50 שנה לאבן הדרך החשובה ביותר בשחרור שלנו – נשוב לצעוד ביוני, חודש הגאווה – ונוביל יחדיו סדר יום לאומי אחר. נביא את הקולות של הציבור הלהט"בי לכל בית במדינה. נדרוש ממקבלי ההחלטות – בכנסת, בממשלה, בביהמ"ש העליון, בשלטון המקומי ובכלל – לתקן את המציאות המעוותת בה אנו אזרחים סוג ב'. נצא, מהמצעד ההיסטורי בירושלים – לקיץ של מחאה ומאבק חובקי-ארץ. מירושלים נצא לקיץ של מחאה שצפוי להמשיך במצעדי הגאווה בכל רחבי המדינה.

הארט דיירקטור של המצעד הוא ירדן בריקמן, שהיה אמון גם על קמפיין מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים 2017 בסימן "להט"ב ודת" שהיווה פריצת דרך בשיח הציבורי על להט"בים דתיים.

ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח: "אנו בפתחה של מערכת בחירות גורלית, והימים הללו הם שעת מבחן לכולנו. זהו לא רק מאבק לשוויון זכויות מלא לקהילה הגאה אלא מאבק על דמותה המוסרית של ישראל ועל הקווים האדומים שאנו רוצים להציב. לציבור הישראלי – מימין ומשמאל, מכל חלקי העם – אסור להיכנע לאדישות ולהפקיר את המרחב הציבורי לשנאה ולאלימות. אנחנו מצפים לראות אותו צועד איתנו במפגן ענק של גאווה וסובלנות ובתשובה ברורה לאלימות."

תגובות

להשאיר תגובה