בימים אלו, מגדל דוד מוזיאון ירושלים פתוח לקהל הרחב ומציע כניסה חינם לכל מי שפונה מביתו. מלבד זאת, המוזיאון מציע למשפחות הדרום והצפון פעילויות במוזיאון, בבתי המלון או בבתים שבו הם שוהים, ובאופן מקוון.

המוזיאון מציע למשפחות שפונו מבתיהם וחוגגים אירוע משפחתי משמח להגיע לצילומים על ידי צלם מקצועי ללא תשלום ; סיורים יומיים מודרכים ; הרפתקה במבצר הזמן – משחק בריחה עצמאי למשפחות במוזיאון ; מגדל דוד מגיע עד אליכם – הרצאות קבוצתיות בבית המועברות על ידי מדריכי המגדל – JerusaleMusic – ירושלים במילים וצלילים – הרצאה קלילה ומוסיקלית בשילוב חידון, חלון למוזיאון – הצצה למגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש, ירושלים של משחק – הפעלה קבוצתית של משימות וחידות בנושא ירושלים ; פעילויות מקוונות בחינם הזמינות באתר המוזיאון –  הרפתקה במבצר הזמן, משחק הבריחה של מגדל דוד מוזיאון ירושלים – מהבית! ; צובעים רחוב ירושלמי – דפי צביעה להדפסה בעקבות התערוכה "משחקי רחוב"; איך מחדשים מוזיאון? כל ההרצאות מאירוע "סודות מחדר העריכה" בהשתתפות ארי פולמן, בן שני, נפתלי גליקסברג, יסכה הרני, חנן וטל דה לנגה ועוד.

שעות פתיחה: בימים א'-ה' בין השעות 9:00 ל-16:00. הפרטים באתר מגדל דוד מוזיאון ירושלים ובמוקד בטלפון 2884*

בין הארועים: 

כניסה למגדל דוד מוזיאון ירושלים וסיורים יומיים מודרכים ללא תשלום לתושבים שפונו מביתם

מסע מרתק במגדל דוד מוזיאון ירושלים, לאורך 4,000 שנות היסטוריה.בסיור נגלה איך התקדשות ירושלים ליהדות, לנצרות ולאסלאם השפיעה על התפתחותה ועיצובה של העיר לאורך הדורות, ואיך מיתוס, קדושה ורעיון מעצבים את המרחב הגיאוגרפי שבו אנו חיים.

הסיור עובר בגלריות המרשימות של מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש, המשלבות פרטים ארכאולוגיים מקוריים לצד סרטים, מסכים אינטראקטיביים ומיצגי וידאו-ארט חדשניים. הסיור כולל גם עליה לתצפית.הסיורים המודרכים מתקיימים מידי יום. ניתן לסייר באופן עצמאי באמצעות מדריך קולי בעברית/אנגלית/ערבית

ימים א-ה בשעות 16:00-9:00 מחיר: כניסה למבוגר 50 ₪, כניסה לילד 25 ₪ (ללא תשלום לתושבים שפונו מביתם)

Like That Smile! – צילומי משפחות במגדל דוד

המוזיאון משתף פעולה עם עשרות צלמות וצלמים ירושלמים ויחד איתם מציע למשפחות שפונו מבתיהם בעקבות המצב, להגיע למוזיאון ולקיים צילומי משפחות סביב אירוע משפחתי משמח – בר/בת מצווה, חתונה וכו' – והכל ללא תשלום. הצלמים הינם צלמים מקצועיים שנותנים את השירות בהתנדבות. הצילומים הערוכים נשלחים למשפחות למזכרת. תאריך ושעה: בתיאום מראש

מחיר: ללא תשלום לתושבים שפונו מביתם

הרפתקה במבצר הזמן – משחק בריחה עצמאי למשפחות במוזיאון

משחק בריחה ברחבי המצודה. 11 תחנות המשלבות חידות, בהן גם חידות דיגיטליות ואינטראקטיביות, ומשימות לכל המשפחה. המשחק משלב כניסה לגלריות החדשות של מגדל דוד מוזיאון ירושלים.ניתן לרכוש את ערכת המשחק המשפחתית בקופות המוזיאון, עד שעה וחצי לפני הסגירה.המבקרים מקבלים ערכת משחק וגישה לאפליקציה ייעודית. מיועד לגילאי 8 ומעלה, לכל המשפחה | משך המשחק: כשעה וחצי.

מחיר: 55 ₪. 25 ₪ לתושבים שפונו מביתם

מגדל דוד מגיע עד אליכם – הרצאות קבוצתיות במיקום לבחירה

הרצאות המועברות על ידי מדריכי המוזיאון, המתמחים בירושלים ובהיסטוריה שלה. מפגש פרונטלי עם הקבוצות במקומות הימצאותן או באופן מקוון.

JerusaleMusic – ירושלים במילים וצלילים – הרצאה קלילה ומוסיקלית בשילוב חידון

ירושלים, העיר המרתקת את העולם כולו כבר 3000 שנה, היא מקום שבו היסטוריה, אמונה והשראה נפגשים. מתוך המפגש הזה נולדו מילים ומנגינות, הספוגים בסיפוריה של העיר.

מגדל דוד מוזיאון ירושלים מזמין לחוויה היסטורית-מוזיקלית העוקבת אחר ההשפעה של ירושלים על עולם המוזיקה והיצירה, משירת הלוויים ומזמורי תהילים ועד לעולמות הרוק, הפולק והפופ של ימינו – בישראל ומסביב לעולם.

הרצאה לנוער ולמבוגרים, בעברית או באנגלית שבה גם משמיעים ושרים יחד חלקים מהשירים, מלווה במצגת.

מחיר: 400 ₪ להרצאה

חלון למוזיאון – הצצה למגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש

הרצאה המעניקה הצצה ייחודית למגדל דוד מוזיאון ירושלים, המאפשרת "ביקור וירטואלי" במוזיאון.

ההרצאה כוללת חשיפה למוצגים ארכיאולוגיים ייחודיים, סרטוני המוזיאון וכן תצפית מהבית על נופי ירושלים הנשקפים ממגדלי המצודה. ההרצאה עוסקת בהיסטוריה של ירושלים, על פני ציר הזמן לאורך כ-4,000 שנות היסטוריה ובמבט רחב ורב תרבותי דרך שלוש הדתות.

את ההרצאה מעבירים מדריכי המוזיאון, המתמחים בירושלים ובהיסטוריה שלה, באמצעות מצגת במפגש פרונטלי עם הקבוצות (במקומות הימצאותן – מלונות וכו') או באופן מקוון.

מחיר: 400 ₪ להרצאה

ירושלים של משחק – הפעלה קבוצתית של משימות וחידות בנושא ירושלים

פעילות מגבשת וחווייתית של משימות שונות כגון: כתב חידה, חידות בציורים, פאזל ירושלים ועוד.

משך הפעילות: כשעה

הפעילות מתאימה לילדים בכיתות ג'-ו'

הפעילות תועבר על-ידי מדריך/ה שיגיע עד אליכם. לא מצריך ציוד מיוחד, ניתן לקיים באולם או בחוץ.

מחיר: 400 ₪ (ללא תשלום לתושבים שפונו מביתם)

פעילויות מקוונות בחינם

הרפתקה במבצר הזמן – משחק הבריחה של מגדל דוד מוזיאון ירושלים – מהבית!

נוסע בזמן נתקע בתקופות היסטוריות שונות של ירושלים, והשאיר אחריו רמזים מסתוריים. עליכם לעזור לנוסע לתקן את מכונת הזמן, להביא אותו חזרה אל העתיד ולהציל את ציר הזמן. המשחק האינטראקטיבי כולל חידות ומשימות לכל המשפחה שמביאות את גלריות המוזיאון, את המצודה העתיקה ואת הקסם של ירושלים אליכם הביתה.

כדי לשחק תצטרכו מחשב ביתי, טלפון נייד, מדפסת וזוג מספריים. מורידים את קובץ המצגת ופותחים את המצגת על מסך המחשב הביתי. מדפיסים את עזרי המשחק, גוזרים לפי ההוראות ומכינים ערכת עזרים לתפארת. סורקים את קוד ה-QR באמצעות הטלפון הנייד ומתחילים לשחק. ללא תשלום

מחיר: ללא תשלום וזמין לכולם באתר האינטרנט של המוזיאון

צובעים רחוב ירושלמי – דפי צביעה להדפסה בעקבות התערוכה "משחקי רחוב"

התערוכה המוצגת במוזיאון חוקרת את האדריכלות הירושלמית על פי ספריו של האדריכל דוד קרויאנקר. בדפי הצביעה תמצאו מבנים ופריטים מהרחובות המשתתפים בתערוכה. מוזמנים להדפיס לילדים בבית, ולצבוע יחד.

מחיר: ללא תשלום וזמין לכולם באתר האינטרנט של המוזיאון

איך מחדשים מוזיאון? כל ההרצאות מאירוע "סודות מחדר העריכה"

ארי פולמן, בן שני, נפתלי גליקסברג, יסכה הרני, חנן וטל דה לנגה ועוד רבים וטובים בשלל הרצאות בנושאים כמו בימוי, מדיה וטכנולוגיה, אדריכלות, שימור, נגישות, עיצוב וארכאולוגיה כל הסודות על תהליך השדרוג של מגדל דוד מוזיאון ירושלים בהרצאות זמינות לצפייה באתר האינטרנט של המוזיאון.

מחיר: ללא תשלום וזמין לכולם באתר האינטרנט של המוזיאון

תגובות

להשאיר תגובה