תכירו את הטרנד הכי חם בירושלים, חיבור בין אנשים דרך ארוחת ליל שבת המסורתית

השבוע הושק אתר חדש לפרויקט "אורחים לשבת", אשר מטרתו לחבר בין אנשים דרך אירוח של ארוחות שבת, כך, שכל מי שזקוק יוכל למצוא בית להתארח בו ומי שיש לו מקום יוכל לפתוח את הלב לאורח נוסף לסועדת השישי. מקימי הפרויקט שהוקם לפני כשנתיים שואפים להגיע בעזרת האתר לכל הארץ – ואפילו לחו"ל.

"לפני כשנתיים הקמתי פרויקט אירוח קשישים לשבת בבית אבות בו התנדבתי", מספר יחדיו גילבר, מקים הפרויקט, בן 28 מירושלים. "באותה תקופה היו תקיפות מרובות של קשישים, ובמקביל יצא לי לקיים שיחות עם אנשים מבוגרים והבנתי שיהיה מאוד מעניין לזכות להאריך את השיחות האלה. צירוף הדברים הביא אותי למחשבה על שילוב הקשישים בקהילה בה הם חיים, וזאת תוך כדי אירוחם לארוחות שבת". הפרויקט התחיל ואט אט תפס תאוצה, וגילבר מספר שקיבל פניות רבות גם ממגזרים אחרים באוכלוסייה. "אחרי זמן מה פנו אל שותפיי ואלי חבר'ה דתיים לשעבר שביקשו גם הם מקומות אירוח, שכן הרבה פעמים הקשר עם המשפחה נותק. בהמשך גם מעוד ועוד אנשים, כך שחשבנו על דרך להתרחב".

הפרויקט עבר להתנהל בעיקר בפייסבוק, כאשר לאחר "צוק איתן" החליטו להקדיש את הפרויקט לזכר סרן בניה שראל, שהיה חברו של גילבר. "תוך שלושה חודשים הפרויקט הגע לכמה מאות אנשים, ועד היום היו כאלפיים ארוחות שתואמו. ככל שהפרויקט גדל כך ההתעסקות נהייתה מסורבלת ולכן אני ושלושת שותפיי הקמנו אתר שאמור לשפר את החוויה". באתר הייעודי יכול כל גולש להגדיר את מטרתו – אורח או מארח – וכן להכניס פרמטרים שונים בהעדפות, כמו למשל שמירת שבת וכשרות, צמחונות, נגישות, אירוח בשפה מסוימת וכן הלאה. "המטרה היא לאפשר לכל אדם למצוא באמת מה שמתאים לו כך שהאירוח יהיה מיטבי ביותר לשני הצדדים".

לדבריו, אחרי שכאמור חצו את רף אלפיים הארוחות, הם חולמים על התרחבות. "את האתר השקנו השבוע, פירסמנו אותו בפורומים הירושלמים בפייסבוק כאשר כאן הבסיס שלנו אבל המטרה היא כמובן להגיע לכל הארץ", הוא אומר. "אנחנו מקווים שנגיע לגודל משמעותי, שאפילו מי שמטייל מחוץ לארץ יוכל למצוא מקומות להתארח בהם".

אחד מהמארחים בפרויקט הוא מתן חיים שמספר על חוויותיו: "הצטרפתי לפרויקט ממש בתחילת דרכו, כשהשמועה עליו רק התחילה להתגלגל ואז גם הצטרפתי לצוות שניהל את הפרויקט בזמנו", הוא מספר. "אירחתי לא מעט עד כה, וזה באמת לא ביג דיל וההרגשה נהדרת. מי שמארח זה מישהו שבדרך כלל ארוחת השבת אצלו הן גם ככה אירוע קטן, אז עוד שניים-שלושה אנשים רק מוסיפים לשמחה. ממש אין תחושה של אי נעימות".

"הרבה מהפעמים היו מאוד משמעותיות", הוא מספר. "יצא לנו לארח אימהות חד הוריות עם ילדים, או אנשים שיוצאים בשאלה ואין להם קשר עם המשפחה שלהם, ככה שאתה מרגיש קצת כמו המשפחה שלהם בעצמך. אפילו יצא לי לשמור על קשר עם אחד מהמתארחים שלי ולפתח יחסי חברות איתו".

"אל הפרויקט נחשפתי לפני זמן רב באחת הקבוצות של תושבי ירושלים בפייסבוק", מספרת מיכל געש, מי שנעזרה בפרויקט על מנת למצוא מקומות להתארח בהם. "אני אם חד הורית לשלושה ילדים ואין לי גם משפחה בירושלים, מלבד החברים שלי. רציתי שהילדים שלי יזכו לחוות אווירה של שבת, שיראו משפחות גדולות, וכאשר ראיתי את הפרויקט מאוד התלהבתי ממנו", היא אומרת.

"התחלנו להתארח אצל משפחות בשישי בערב ואפילו בשבת בבוקר", מספרת געש. "האווירה תמיד הייתה טובה. היינו באים, מביאים איתנו משהו גם כן, וזה באמת ענה על הצורך של המשפחתיות ושל החברים. הילדים שלי גם זכו לפגוש הרבה אנשים שונים ממגזרים שונים, נחשפו לצורות התנהגות שונות ומנהגים אחרים בכל פעם, זו חוויה נהדרת". עכשיו משהוקם האתר, היא אומרת, היא מתכוונת להירשם גם כמארחת. "אני מתכוונת להירשם גם כאורחת וגם כמארחת", היא אומרת. "הייתי שמחה לארח בכללי, ובאופן ספציפי אימהות חד הוריות כדי שיחוו את מה שאני חוויתי, שיכירו עוד אנשים במצבם. אני אשמח אם זו תהיה התרומה שלי לפרויקט".

כתובת האתר: https://shabbatguests.com

unnamed

תגובות

להשאיר תגובה