התערוכה שנותנת ביטוי, תרומה והתפתחות לבעלי המוגבלויות

מה דעתכם להציב בביתכם ג'ירפה, דולפין או ברבור מנייר וגם באותה הזדמנות לעשות מעשה טובה?תערוכת יצירות חיות מעיסות נייר של חניכי תנועת "עלה", עם צרכים מיוחדים, הושקה בירושלים ותהא זמינה לציבור עד לאחר החגים

בשלישי האחרון הושקה בגלריה העירונית של ירושלים תערוכת "גם אני יכול" -תערוכת יצירות אמנות של בעלי חיים עשויים עיסות נייר אותן הכינו ילדים עם מוגבלויות שכליות והתפתחותיות קשות מבית הספר לחינוך מיוחד ב"בית יהלום" של עמותת 'עלה'.

בין המוצגים שהוצגו על ידי הילדים אפשר למצוא בובות חביבות בדמויות של  ג'ירפה, דולפין, ברבור, קוף עם קלידים, טווס, ארנבות, צב ועוד.

התערוכה תוצג עד לאחר חגי תשרי (27 לאוקטובר) והיא פתוחה לקהל הרחב המעוניין לצפות ואף לרכוש את היצירות, כאשר כל ההכנסות יוקדשו להמשך הטיפול בילדי העמותה.

בהשקה השתתפו סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש מיהדות התורה, סגנית ראש העיר ירושלים יעל ענתבי, המנהל הכללי של רשת 'עלה' הרב יהודה מרמורשטיין, סגן ראש העיר יוסף דויטש, חבר מועצת העיר ישראל קלרמן, חברת המועצה לשעבר ויו"ר סניף אמונה בירושלים לשעבר מינה פנטון, ועוד.

התערוכה הינה מעין 'פרויקט גמר' של פרויקט שנתי בו השתתפו חניכי בית הספר בשנה שחלפה. במסגרת הפרויקט קיבלו החניכים ציוד מותאם כדי ליצור יצירות פשוטות ביותר מעיסות נייר, ולאחר מכן מספר גני ילדים קיבלו את החיות כדי לצבוע ולסיים את היצירה. כחלק מהפרויקט למדו ילדי הגנים על קבלת השונה והיכולת להעניק לאחר.

בנוסף, כל חומרי הגלם אשר היוו בסיס ליצירות היו חומרים מופסדים ממוחזרים (כיסא או עגלה שבורים, כלים שאינם בשימוש ועוד) בהם נעשה שימוש חוזר, כך שהפרויקט בעל ערך סביבתי.

"באתי לברך את הרב יהודה מרמורשטיין על עשייתו ללא ליאות לאורך השנים והקמת עמותת 'עלה'" אמר  הרב  פרוש, "הדבר היחיד לנגד עיניו הוא כיצד להמשיך ולעזור לילדים עם מוגבלויות. אני רוצה להודות לעיריית ירושלים על האכסניה ליצירות שההכנסות מרכישתן מיועדות להמשך קיום המפעל הקדוש הזה שמטרתו להמשיך ולעזור לחלשים ביותר בחברה".

סגנית ראש העיר ירושלים יעל ענתבי ציינה כי היא רואה "חשיבות רבה בהצגת המיצגים המדהימים הללו של ילדי "עלה" דווקא כאן בירושלים, שכן ילדי עלה כוללים בתוכם את כלל הקהלים, האוכלוסיות, הגילאים והעמים".

הרב  מרמורשטיין ציין כי "אנו מאמינים שכל ילד וילדה יכולים להגיע להישגים, והפרויקט מוכיח שוב כי אין דבר העומד בפני הרצון. השילוב של כל הכוחות המקצועיים והמתנדבים שלנו, מובילים את הילדים להישגים מיוחדים. ולכן ישנה חשיבות עליונה לחובה שלנו האנשים הבריאים לעזור להם להגשים חלומות".

אוצרת התערוכה ד"ר זיוה גבע-לוין: "אחת המטרות שלי בגלריה היא להביא לידי ביטוי גם אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים שלא תמיד מקבלות מקום בציבור. זו זכות גדולה עבורנו להראות לחברה שגם שווים לנו מסוגלים להרבה יותר ממה שאנשים לפעמים נוטים לחשוב".

חברת המועצה ויו"ר סניף אמונה בירושלים לשעבר מינה פנטון: "מדובר בתערוכה מרגשת ומדהימה ביופייה. הידיעה שלא מדובר באמנים מקצועיים לצד הסיפור שמאחורי היצירות מעצים את ההתרגשות".

 

 

תגובות

להשאיר תגובה