"מריח כמו בחירות". כותרות על גבי כותרות שאתה כבר לא יודע אם מדובר בספין של התקשורת או של הפוליטיקאים. זהו. זה הרגע. צריך להחליט: בחירות מיותרות או קואליציה לא יציבה. והיא לא יציבה. ליברמן משחק סטנגה בין לפיד לביבי, מנסה להבין אם הוא יותר ימין או יותר חילוני ובעיקר- מה הזהות שלו. וזהות? מחדדים מסרים לקראת בחירות. אני אחסוך לכם: לא יהיו בחירות!

ההצגה הזו, מרובת המשתתפים, מתחילה להרגיש ארוכה מדיי עם מערכה אחת יותר מדיי. די. הבוחרים עייפים. אומנם שילמו כרטיס- חלק ממש לשורה הראשונה- אבל הגיע הזמן לשחרר את הבייביסיטר ואולי גם לתפוס משהו קטן לאכול. מה שבטוח הם כבר לא יכולים לצפות בשחקנים הראשיים מדברים ומדברים ומדברים על הבמה.

אנחנו אחרי שנה של בחירות. לפני שנה התחילו הקמפיינים למוניציפאלי לרוץ בתאוצה ומשנגמר ותם, נכנסו הפעילים הפוליטיים למערכה נוספת: מלחמה על הבית. הרבה מלחמות ראתה מדינת ישראל בשנה האחרונה, חלקן עקובות מדם, חלקן תפסו שבויים.

ליברמן חייב פוזיציה בכנסת ובממשלה. פוזיציה טובה. יש שם הצעה שהיא לא משתלמת לו והוא יחכה לשנייה האחרונה לשלוף הצעה חדשה- משתלמת יותר- ולסגור את הדיל של חייו. להתערב בבחירות המוניציפאליות לא הספיק, צריך להרוויח משהו חדש. צריך לבוא עם בשורה ל-5 המנדטים הקבועים שלו. קבועים עד שכבר לא יהיו קבועים.

אם השבוע ניאלץ לצאת לבחירות, יישלפו הציפורניים והכפפות תוסרנה. זהו. לא סלחנים יותר למפלגות הקטנות. מפלגה אחת גדולה, עוד איזה שתיים חרדיות, דתית-לאומית אחת ובשביל הקישוט נכניס את כחלון למשוואה. בתיאבון. ביבי יעשה הכל, גם אם יעלה לו בשלטון, למחוק את ליברמן מעל פני הפוליטיקה. נו וואן פוטס ביבי אין דה קורנר.

אילו היה ליברמן נאבק על העלאת קצבאות קשישים ונכים; טיפול דורסני לפגיעות מיניות או אפילו מלחמה בתאונות הדרכים ותאונות העבודה הייתי מורידה בפניו את הכובע. מוכנה ללכת 5 פעמים בשנה לבחירות על הנושאים החשובים האלה. קח את האנרגיות שלך ותנתב אותם למען הציבור. חוק גיוס לחרדים? מיותר ולא נמצא ברשימת 100 החוקים המהותיים להלחם עליהם.

למה? כי החרדים מתגייסים כבר עם ליצמן או בלי ליברמן. הם לא צריכים אתכם. הם מתלבשים במדי זית ויוצאים לצבא מזוקנים ועם ציציות ומקדשים את השם יחד עם המדינה. גורל אחד. את החייל שכרגע עומד במוצב בצומת תפוח או בגוש עציון לא מעניין אם מחר תצאו שוב לבחירות. הוא רוצה לדעת שאתם לא רק מגייסים אותו, אתם גם דואגים שמבית לא יכו אותו או ישפילו אותו איך שהוא יורד מהאוטובוס בשישי לעשות קידוש עם המשפחה. אם בכלל המשפחה שלו רוצה בו.

לא ייתכן שהמצב הזה- שפוליטיקאים לא רואים את האנשים שבשמם, כביכול, הם נלחמים. לא יכול להיות ששר הביטחון לשעבר, מר אביגדור ליברמן, לא יודע שמשנה לשנה אחוז המתגייסים בקרב החרדים גדל וכך גם האלימות כלפיהם והצרכים שלהם לאוכל ובית חם, כי הם מנודים מהבית.

צר לי אבל אני לא קונה את ההצגה שלך, מר ליברמן. הפוליטיקה שלך היא מושחתת ומסריחה מהיסוד. אין בה מהות. אין בה עשייה. אין בה קבלה אחת לשים על השולחן ולומר: עשיתי. לא בשביל האוכלוסייה הרוסית, שלצערי ממשיכה לבחור בך, ולא בשביל שום אוכלוסייה. אם לא היו ח"כ עודד פורר או ח"כ יוליה מלינובסקי אצלך במפלגה (שחציה בדרך לכלא), הרי שבכלל לא היה ערך ל"ישראל ביתנו" להמשיך לשרת אותנו בכנסת. צא מהסרט, תתעורר על החיים שלך ותסתובב רגע להיווכח שהשמש לא זורחת לך משם.

תגובות

להשאיר תגובה