"את לא מבינה כמה ביטולים היו לי בשבוע החולף. הקורונה הזה גמר אותי. חייבת לחשוב מה לעשות", מספרת לי קולגה בתחום הבידור לילדים. מי כמוני מבינה? כולם בבידוד, גם אם לא חזרו מאיטליה או צרפת. מרגישים חסרי אונים, בעיקר שנייה לפני פורים. כל מי שבתחום הבידור, ההפקות, המזון והתיירות אכל אותה. ההנחיות החדשות של משרד הבריאות קטלו בבת אחת כל מסיבה, כל התארגנות, כל קבוצת תיירים שאמורה להכניס כמה מאות דולרים, אם לא אלפי, לכיס.

מחד, אי אפשר לבקר את האובר- זהירות של משרד הבריאות. נכון, זו רק שפעת, אבל היא קטלנית לאנשים מסוימים ולכן יש צורך בבידוד, רק כדי להיות בטוחים. מאידך, אחרי 3 מערכות בחירות, חורף מהקשים שהיו כאן בעשורים האחרונים ועכשיו נגיף שמאיים לפגוע בכולנו- העצמאיים במדינה במצב קשה מאוד.

נכנסת לבידוד ואתה שכיר? אתה והנטפליקס מאושרים, וגם חשבון הבנק- המנהל שלך מחויב לשלם לך. ממש כאילו יצאת למילואים. חגיגה. אבל מי זה אותו מנהל? נכון מאוד, אדם עצמאי שגם אמור להרוויח כמה שקלים. אם העבודה שלך בעיקר משרדית ויש חיבור מרחוק למייל: מעולה! המכונה ממשיכה לעבוד. ומה אם אתה קבלן? איש שטח? מפיק? שחקן?

הכי מצחיק שלמרות שקמה תנועת "אני שולמן", עדיין כולם מפחדים לבקש מהמדינה סיוע. כל עצמאי ועצמאית יודעים שאין מאיפה. שהכלכלה מתבססת עליהם, ואם הם בקושי מכניסים- למדינה אין מסים (יצא חרוז לקמפיין אז אני מבקשת: כל הזכויות שמורות). מאיפה בדיוק ישלמו לעצמאים על הנזק של השבועות האחרונים? הרי על הבחירות לא משלמים להם, למה שישלמו על נגיף קטלני?

אירועי פורים בוטלו בירושלים. לי, אישית, לא איכפת, כי אף פעם לא התחברתי לחג (אני בעצמי פורים כל השנה). גם המירוץ, שהיה עתיד להתקיים עוד שבועיים, בוטל ונדחה לעדלאידע. כל כך הרבה מפיקים ואנשי שטח עבדו על האירועים האלה. הזמנת ברים ואלכוהול; תפאורה; אנשי במה; טכנאים; מאבטחים; סדרנים ועוד. מכיוון שנגיף הקורונה לא נחשב ל"כוח עליון" הם לא יקבלו את כספם על העבודה הקשה שהשקיעו. בבת אחת הם איבדו את כל מה שעבדו עבורו במשך חודשים.

מי כן מרוויח מהעסק? חברות משלוחים ועיתונאים. תרים אחר הסיפור הבא, לעיתונאים יש תפקיד חשוב מאד בהעברת המידע לציבור. הם יכולים לרומם ולהפיל. אני אנצל את הבמה שלי לומר: תרימו כמה שאפשר. תעזרו לבעלי העסקים ופרסמו עליהם אייטמים חיוביים. תנו להם פרגון ובמה, כי בסוף הם המפרסמים הבאים שיכולים לכלכל את העיתון שלכם, ומי יודע אילו קשרים טובים יכולים לצאת מזה?

וגם בעלי העסקים הגדולים- פרגנו לעסקים הקטנים והבינוניים. אל תרמסו אותם. תנסו לתת הנחות בשירותים שאתם מספקים להם; השתדלו לומר מילה טובה או עצה כלכלית; אם אין אצלכם משהו, הפנו לחנות הקטנה ממול מבלי להתבייש. בסוף, זה רק רווח של כולנו שהשוק שלנו חופשי, חי ובועט.

וכן גם פנייה למדינת ישראל ומשרד הכלכלה- תמצאו את הדרך לעזור לעצמאים השנה. אם הם ייסגרו, גם המקור המרכזי למסים יירד והמדינה תהיה בשפל. בעלי העסקים הקטנים והבינוניים עברו שנה קשה. עם ירידת התיירות, כל המדינה תיפגע. בואו ניקח אחריות כולנו אחד על השני ונסתכל לטווח הרחוק, כי הנגיף הזה ייעלם כמו שהוא הגיע, אבל אנחנו נישאר עם התוצאות.

תגובות

להשאיר תגובה